petervw Geplaatst 10 juli 2007 Geplaatst 10 juli 2007 Laat er nou toevallig voor al dit kleine leed een oplossing zijn. Ga naar de dump en koop een mooi groen kistje. Daarna naar de Hema voor een log boekje met 200 bladzijden. Dus 400 kantjes. En je kunt jaren voor uit. Ik vind als je een probleem maakt moet je niet klagen als het er dan is. Kom net terug uit Denemarken heb daar meer als 50 schatten bezocht. Waarvan veel van 1 team, maar allemaal netten bakjes met mooi log boek. Doe je voordeel er mee. Groet Pa Beer Heb ik ook in mijn cache's Precies zoals jij het zegt: "Het boekje van de hema" , heb ik in groen
Team Krabbegat Geplaatst 18 juli 2007 Geplaatst 18 juli 2007 Bijkomend nadeel van de stickers is dat de logrol dikker word en na een tijdje nauwelijks meer in de canister past.
GeoGerard Geplaatst 19 juli 2007 Geplaatst 19 juli 2007 (bewerkt) Wat vinden jullie van dit idee... Ik heb nog een oude USB stick van 256 MB, kost tegenwoordig een paar Euro. Past in een kleine canister. Logs kunnen erop, maar ook foto's. Nadeel: je moet een (kleine) laptop meenemen om te loggen. of ??? 19 juli 2007 bewerkt door GeoGerard
gpsgek Geplaatst 19 juli 2007 Geplaatst 19 juli 2007 Nadeel: je moet een (kleine) laptop meenemen om te loggen. En die heb ik niet standaard bij me...
Wij Drie Geplaatst 19 juli 2007 Geplaatst 19 juli 2007 Wat vinden jullie van dit idee... Ik heb nog een oude USB stick van 256 MB, kost tegenwoordig een paar Euro. Past in een kleine canister. Logs kunnen erop, maar ook foto's. Nadeel: je moet een (kleine) laptop meenemen om te loggen. of ??? Als Hitchhiker: Als cache: tot cache, team Wij Drie
Team Firefox Geplaatst 19 juli 2007 Geplaatst 19 juli 2007 Wat vinden jullie van dit idee... Ik heb nog een oude USB stick van 256 MB, kost tegenwoordig een paar Euro. Past in een kleine canister. Logs kunnen erop, maar ook foto's. Nadeel: je moet een (kleine) laptop meenemen om te loggen. Als Hitchhiker: tot cache, team Wij Drie Zeg, zitten we hier ideetjes uit te broeden om bij de buren uit te gaan voeren? Maar het idee is natuurlijk waanzinnig leuk, vooral als er een logcode in een bestandje wordt geplaatst en er van die vriendelijke collega's rondlopen die de code gaan aanpassen Ik kies toch maar voor een ammobox, dat vergt wat minder onderhoud
geo_taz Geplaatst 19 juli 2007 Geplaatst 19 juli 2007 Wat vinden jullie van dit idee... Ik heb nog een oude USB stick van 256 MB, kost tegenwoordig een paar Euro. Past in een kleine canister. Logs kunnen erop, maar ook foto's. Nadeel: je moet een (kleine) laptop meenemen om te loggen. of ??? Ik ben wel USB sticks als Travel Bug tegengekomen. Kun je de foto's die je maakt ook direct aan de Traveller meegeven Als vervanging voor een Logbook in een geocache?
Stokstaartje Geplaatst 20 juli 2007 Geplaatst 20 juli 2007 Toekomstbeeld: Ik stel voor om in iedere cache standaard een laptop te plaatsen. Ook wifi is geregeld. Je kan online loggen, foto's plaatsen en je mail checken.
Bappie-NL Geplaatst 20 juli 2007 Geplaatst 20 juli 2007 Ik hoor de term Nano nu eigenlijk pas voor het eerst vallen. Het is kleiner dan een micro da's duidelijk, maar aan welke afmetingen moet ik bij een Nano denken? Gisteren pracht stickers onworpen 2.12 bij 3.8 cm en inmiddels staan die op de stickers geprint. Niet om snel te plakken en weg wezen maar om de logjes wat op te vrolijken. Tenzij de maker besloten heeft dat er niet uitgebreid geschreven mag worden in het logboekje. En dat blijf ik een raar fenomeen vinden! Een cache neerleggen die gevonden mag worden maar ga aub niet opschrijven hoe leuk je je tocht hebt gevonden. Doe dat maar op internet. Ik vind het juist leuk om bij de vondst ook te lezen wie er al zijn geweest en wat hun reactie is op het moment van het vinden van de cache. Oké ik begrijp wel dat bij een Nano formaat de cache waarschijnlijk zo klein is, dat je met 50 woorden het halve logboekje vol schrijft. Ik denk dat de uitdaging daar meer in zit in het vinden dat zo'n ietsie pietsie mini cache-je. Sunny...
Kiddooz Geplaatst 20 juli 2007 Geplaatst 20 juli 2007 Ik hoor de term Nano nu eigenlijk pas voor het eerst vallen. Het is kleiner dan een micro da's duidelijk, maar aan welke afmetingen moet ik bij een Nano denken? Oké ik begrijp wel dat bij een Nano formaat de cache waarschijnlijk zo klein is, dat je met 50 woorden het halve logboekje vol schrijft. Ik denk dat de uitdaging daar meer in zit in het vinden dat zo'n ietsie pietsie mini cache-je. Sunny... 50 woorden? Daar heb je 2 nanologrolletjes voor nodig! Oh ja, een nanocache
Team Firefox Geplaatst 20 juli 2007 Geplaatst 20 juli 2007 Ik hoor de term Nano nu eigenlijk pas voor het eerst vallen. Het is kleiner dan een micro da's duidelijk, maar aan welke afmetingen moet ik bij een Nano denken? Maar even een wat grotere foto van een nanocache, anders zie je hem niet Afmetingen zo ongeveer 15 X 15 X 15 mm
cachorganic Geplaatst 20 juli 2007 Geplaatst 20 juli 2007 Vandaag hier in Engeland een nano gevonden die niet magnetisch is 30mm lang bij 10mm breed. Ik heb ze van de week zelfs nog kleiner gezien, 20mm bij 10mm. Dit was zo'n afsluitbaar dopje voor een bloemetje op je colbert. Ook nog eens met camouflagekleuren beschilderd en kunstig bevestigd in een soort takconstructie. Alleen de hint bij de cache gaf prijs waar ik moest gaan zoeken. Gelukkig worden caches in Engeland niet zo vaak bezocht als in Nederland, anders blijf je logrolletjes vervangen!
Bappie-NL Geplaatst 21 juli 2007 Geplaatst 21 juli 2007 Oké nu heb ik wel een goed beeld van een nano-rolletje. Die kunnen dus echt heel klein zijn! En ik kan me voorstellen dat wanneer je een leuk in elkaar gezette cache maakt in een druk bezocht cache gebied, dat je dan niet voor een nano-rolletje op het eind kiest. Tenzij je natuurlijk minstens ieder weekend het rolletje wil vervangen. Overigens wil ik hier mee niet beweren dat een cache met een nano-rolletje op het eind niet leuk in elkaar gezet kan zijn! Maar om terug te komen op de toppic, ben ik van mening dat wanneer je een nano-rolletje neerlegd je ook kunt weten dat deze meer onderhoud zal vergen dan een regular of zelfs micro. Sommige mensen hebben nou eenmaal een groter handschrift bijvoorbeeld. Een cacher de regel opleggen dat je niet meer mag schrijven dan de datum, tijd en naam vind ik niet geweldig overkomen. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Probeer de logs die speciaal aan jou zijn gericht te zien als de moeite die een cacher neemt om jou te vertellen hoe ze je cache vonden. Voor de een is internet een middel waar ze niet meer zonder kunnen voor de ander is internet nog altijd koud en afstandelijk! Deze laatste soort mensen zullen dus sneller persoonlijk in een boekje of nano rolletje loggen dan uitgebreid op internet. *denk ik* Sunny...
Buzzardseye Geplaatst 21 juli 2007 Geplaatst 21 juli 2007 Onlangs in Engeland ( Norhthamtonshire) de cache "Its only Natural"gedaan. Deze nano was heel vernuftig in een slakkenhuis gebouwd. Je moet er maar opkomen. Als ik een buitenlandse cache mocht opgeven voor een Geo'dor dan kreeg deze er een van mij.
jacobthomas Geplaatst 21 juli 2007 Geplaatst 21 juli 2007 (bewerkt) Ik heb zelf ook een nano-cache geplaatst, logrol is echt zo vol... noordhoekse wiel 3 november 2007 bewerkt door jacobthomas
Aanbevolen berichten