no-name Geplaatst 7 juli 2007 Geplaatst 7 juli 2007 Klein puntje van ergenis. Het is toch niet te geloven dat er cachers zijn die menen zowat de helft van een nanologrolletje te moeten gebruiken om een boodschap achter te laten. Er is al zo weinig ruimte op zo'n strookje! Dan volstaat alleen het schrijven van je naam toch al! Zo kan de legger om de dag wel een nieuw strookje erin doen. Het is best wel leuk om wat meer te schrijven, maar doe dat op de site of in een groter boekje in de regular caches. Ik heb dat nu bij 2 nano's meegemaakt, eergisteren in Hoorn en gisteren in Schagen. Snapt men dat nu niet of ben ik nu gek? (Ja, okee, IK ben gek )
blazez Geplaatst 7 juli 2007 Geplaatst 7 juli 2007 (bewerkt) Nee hoor je bent niet (al te) gek. Of in ieder geval niet gekker dan anderen. Ik hamer ook maar steeds op het feit dat cachers best wel even wat beter om kunnen springen met loggen. Dat is overigens niet alleen met nano's. Grote stikkers op micro's geeft hetzelfde. Hele pagina's overslaan in een log boekje of een nieuwe pagina nemen terwijl er nog meer dan voldoende ruimte op de vorige pagina is geeft ook dezelfde ergernis. Ik heb het verzoek dan ook maar bij de cache informatie gezet om wat beter met het boekje om te gaan, en dat het helemaal niet vreemd is om meerdere logjes op 1 pagina te maken :-). ben benieuwd de komende tijd. 7 juli 2007 bewerkt door blazez
The cache busters Geplaatst 7 juli 2007 Geplaatst 7 juli 2007 Wij deden onlangs een cache waar de cache legger had gevraagd om geen stickers te plakken op zijn logrol en als je dan ziet hoeveel mensen dan dat toch doen dan vraag je jezelf toch af.
Malyenki Geplaatst 7 juli 2007 Geplaatst 7 juli 2007 Wij hebben vorige week een groot aantal micro's gedaan. In bijna alle micro's zat een sticker van een vorige logger die 3,5 logplek innam. Dat vind ik toch wel wat gortig.
Gast Team_Maju Geplaatst 7 juli 2007 Geplaatst 7 juli 2007 zo is er altijd wel wat om je aan te ergeren. Er zijn nu eenmaal mensen die moeite hebben met klein schrijven op die nanorolletjes.. of denken dat ze toch nog een leuke log kwijt moeten op die rolletjes. Ook mensen met lange cachenamen gebruiken veel ruimte.. tip!! je kan je naam altijd afkorten als er maar weinig ruimte is om te schrijven. Ik erger me meer aan het feit dat je mails of logs krijgt waar in gebruld word dat boekje/rolletje vol is.. en als je dan gaat kijken.. complete achterkanten onbeschreven zijn. iets is pas vol.. als je echt moet zoeken naar ruimte om je logje kwijt te kunnen. Wat betreft die nano rolletjes.. het wilt soms schelen als er streepjes staan op de rolletjes die de ruimte aangeven per log.. maar je blijft altijd mensen houden die nadrukkelijk willen aangeven dat ze de cache gevonden hebben, er niet bij nadenkend dat de cachelegger op deze manier veel tijd kwijt is aan onderhoud.
barny Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 waar ik me allemaal aan erger zal ik me maar niet over uitlaten, bang voor (ban) Barny
RvU Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 (bewerkt) Ik plak ook sinds een tijdje stickers, maar dan gewoon recht op zijn plaats. De achterkant van de sticker vouw ik om, die komt op de achterkant van het logrolletje terecht. Zo neem ik nooit meer dan één plekje in! Gr. RvU 8 juli 2007 bewerkt door RvU
GeoVlinder Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 (bewerkt) Wij loggen ook op de achterkant! Als van voor tot achter alle blaadjes zijn beschreven is volgens ons het logboek pas half vol, je kan nog alle achterkanten beschrijven. Nog fijner is het als er vanaf het begin van het logboek voor en achterkant worden beschreven, dan staan de logs ook in logische volgorde erin. Stickers vind ik wel leuk, maar ook irritant als ze te groot zijn, maar ieder zijn ding natuurlijk. Met logjes kijken we naar het formaat van het logrolletje/boekje en daar passen we de lengte vd log op aan. Soms dus niet meer dan naam, datum en tijd. groetjes GeoVlinder 8 juli 2007 bewerkt door GeoVlinder
De Oliva's Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 Wij houden de log op het rolletje/in het logboek altijd kort. Micro/nano = teamnaam + datum (soms de tijd) In andere logboeken een paar woorden extra over de cache of omgeving. Als we leuke dingen willen vertellen (en vaak willen we dat ) dan schrijven we dat in de electronische log op de cache listing.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 In mijn caches zitten logboekjes van papier dat tweezijdig beschrijfbaar is. Tegenwoordig vermeld ik dit feit op de voorkant van het boekje. Steeds maar eropuit voor cacheonderhoud omdat het logboekje diverse malen door vinders vol gemeld is terwijl die halfvol is: ik vraag tegenwoordig eerst expliciet aan de 'vol'-melder naar de toestand van de achterkant van het papier.
Axel-F Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 Goed onderwerp. Nergens staat volgens mij beschreven dat je log onder of na de vorige moet komen op het rolletje of in het boekje. Ik log ook vak gewoon op nog niet gebruikte ruimte. Zelf vind ik stickers als log leuker dan gewoon wat gekrabbel. Mijn logril is maar klein zodat dikker worden door stickers geen probleem is. Tja en dat je iets vaker onderhoud hebt is natuurlijk per persoon verschillend. Mijn caches liggen allemaal op (hard) loopafstand Maat meestal zijn de rolltjes zo groot dat ze net in de micro passen. Stickers plak ik dus eigenlijk alleen nog maar in niet micro's.
Quaerens Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 Klein puntje van ergenis. Het is toch niet te geloven dat er cachers zijn die menen zowat de helft van een nanologrolletje te moeten gebruiken om een boodschap achter te laten. Er is al zo weinig ruimte op zo'n strookje! Dan volstaat alleen het schrijven van je naam toch al! Zo kan de legger om de dag wel een nieuw strookje erin doen. Het is best wel leuk om wat meer te schrijven, maar doe dat op de site of in een groter boekje in de regular caches. Ik heb dat nu bij 2 nano's meegemaakt, eergisteren in Hoorn en gisteren in Schagen. Snapt men dat nu niet of ben ik nu gek? (Ja, okee, IK ben gek ) Wees eens blij en zie het leuke van de situatie in.
no-name Geplaatst 8 juli 2007 Auteur Geplaatst 8 juli 2007 Klein puntje van ergenis. Het is toch niet te geloven dat er cachers zijn die menen zowat de helft van een nanologrolletje te moeten gebruiken om een boodschap achter te laten. Er is al zo weinig ruimte op zo'n strookje! Dan volstaat alleen het schrijven van je naam toch al! Zo kan de legger om de dag wel een nieuw strookje erin doen. Het is best wel leuk om wat meer te schrijven, maar doe dat op de site of in een groter boekje in de regular caches. Ik heb dat nu bij 2 nano's meegemaakt, eergisteren in Hoorn en gisteren in Schagen. Snapt men dat nu niet of ben ik nu gek? (Ja, okee, IK ben gek ) Wees eens blij en zie het leuke van de situatie in. Nou, Guust Flater, ik ben heel veel/vaak blij. En ik vind veel dingen leuk. Maar deze situatie valt daar niet onder!
Quaerens Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 (bewerkt) Klein puntje van ergenis. Het is toch niet te geloven dat er cachers zijn die menen zowat de helft van een nanologrolletje te moeten gebruiken om een boodschap achter te laten. Er is al zo weinig ruimte op zo'n strookje! Dan volstaat alleen het schrijven van je naam toch al! Zo kan de legger om de dag wel een nieuw strookje erin doen. Het is best wel leuk om wat meer te schrijven, maar doe dat op de site of in een groter boekje in de regular caches. Ik heb dat nu bij 2 nano's meegemaakt, eergisteren in Hoorn en gisteren in Schagen. Snapt men dat nu niet of ben ik nu gek? (Ja, okee, IK ben gek ) Wees eens blij en zie het leuke van de situatie in. Nou, Guust Flater, ik ben heel veel/vaak blij. En ik vind veel dingen leuk. Maar deze situatie valt daar niet onder! Ach, 't is de eerste keer dat het gebeurt, hoogstwaarschijnlijk doet niemand anders zoiets. En als je zo'n ding plaatst weet je dat je vaak onderhoud moet plegen, dan is deze ene keer extra niet zo erg lijkt me. Ik vind het wel humor eigenlijk. 't Zou wat worden als iedereen precies doet wat van hem/haar verwacht lijkt te worden, dan komt de wereld nooit verder en zou alles hetzelfde zijn. (En zou de nano bijv. nooit uitgevonden zijn.) PS Quaerens is de naam. 8 juli 2007 bewerkt door Quaerens
no-name Geplaatst 8 juli 2007 Auteur Geplaatst 8 juli 2007 Klein puntje van ergenis. Het is toch niet te geloven dat er cachers zijn die menen zowat de helft van een nanologrolletje te moeten gebruiken om een boodschap achter te laten. Er is al zo weinig ruimte op zo'n strookje! Dan volstaat alleen het schrijven van je naam toch al! Zo kan de legger om de dag wel een nieuw strookje erin doen. Het is best wel leuk om wat meer te schrijven, maar doe dat op de site of in een groter boekje in de regular caches. Ik heb dat nu bij 2 nano's meegemaakt, eergisteren in Hoorn en gisteren in Schagen. Snapt men dat nu niet of ben ik nu gek? (Ja, okee, IK ben gek ) Wees eens blij en zie het leuke van de situatie in. Nou, Guust Flater, ik ben heel veel/vaak blij. En ik vind veel dingen leuk. Maar deze situatie valt daar niet onder! Ach, 't is de eerste keer dat het gebeurt, hoogstwaarschijnlijk doet niemand anders zoiets. En als je zo'n ding plaatst weet je dat je vaak onderhoud moet plegen, dan is deze ene keer extra niet zo erg lijkt me. Ik vind het wel humor eigenlijk. 't Zou wat worden als iedereen precies doet wat van hem/haar verwacht lijkt te worden, dan komt de wereld nooit verder en zou alles hetzelfde zijn. (En zou de nano bijv. nooit uitgevonden zijn.) PS Quaerens is de naam. Okee, sorry Quaerens. Je hebt ook wel een beetje gelijk. Maar als anderen er een beetje rekening mee houden is dat toch voor iedereen prettiger.
Aanbevolen berichten