Spring naar bijdragen

De toekomst voor cachen


Aanbevolen berichten

De digitale wichelroede. Met een kleine aanpassing straks voor ons geschikt om helemaal papierloos op pad te kunnen. Je loopt naar het 1e wp en dan verschijnt de opdracht op je scherm! Kan nu al min of meer met een PDA, maar is wat omslachtig, niet outdoorproof en de accu gaat niet zolang mee. De ontwikkeling gaat maar door :dribble:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Neuh, paperless geloof ik niet in. Ten eerste is het slecht aantekeningen en krabbels maken op een electronisch apparaat.

Maar ten tweede leert het verleden ons wat anders:

eind jaren 80 werkte ik bij Philips aan een product met electronische dossiers. Documenten werden ingescand en konden grafisch worden getoond op een speciaal scherm. Werkte prachtig en er werd gezegd dat het paperless office heel dicht bij kwam. Da's de theorie; de praktijk wees uit dat het papierverbruik bij de klanten met 25% was toegenomen, want iedereen wilde zijn eigen kopietje van het dossier om aantekeningen op te maken.

 

M.a.w. ik neem altijd een papieren uitdraai mee :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan het plaatje op de website te zien gebruiken ze een gewone PDA.

 

pda.gif

 

Dit is een HTC TyTN. Ik heb precies hetzelfde apparaat. Bijzonder is wel dat in de tekst er sprake van is dat dit apparaat een GPS aan boord heeft. Dat hebben ze echt niet. Je kan er wel mee bellen.

 

tot cache,

team Wij Drie :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik meen dat dit de eerste variant was:

 

abel in twente

 

en later in belgisch limburg:

 

de verhalenfluisteraar

 

wil je hiermee je geld gaan verdienen, moet je nu in jouw streek zoiets op gaan zetten lijkt me; anders ben je te laat...

 

persoonlijk zou ik wel vooral de cachelocaties er buiten houden, zodat er nog enig geheimzinnig 'ik hoor bij de club van de geheime kissies' gevoel blijft bestaan onder de geocachers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paperless goecaching! Hulde voor hen die het doen! :)

Zelf doe ik het niet want ik heb nou eenmaal graag iets tastbaars. Bovendien heb ik niet eens een PDA :)

Ik denk dat wanneer ik besluit om meer dan 100 caches op 1 dag te gaan doen, paperless caching interessant kan worden. Al dat gezeul met papier....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie weet gaat het dan als volgt !

 

De wekker gaat, en toont de die dag te doen caches op een scherm en vraagt of je ze wil overzetten naar je gps machine. Alleen al de gedacht ja is voldoende en je zit er aan vast.

 

Na de gebruikelijke handelingen voor toilet e.d komt je cache mobiel voor rijden.

Je plaatst de gps in de daarvoor gemaakte houder en het mobiel brengt je óf naar de begin coördinaten óf zo dicht mogelijk bij de cache. Je leunt achterover.

In de buurt van de cache krijg je een waarschuwing.

"U nadert cache 'AAAAAAAAAA' weet u zeker dat u deze wilt doen.

De gedachten gaan even rond voor het antwoord 'natuurlijk' zich vormt.

"Deze actie kan niet uitgevoerd geef een 'ja of een 'nee'!

Op het moment dat je 'Ja ' denkt zie je in de verte een zuil omhoog komen met een rood zwaailicht.

U denkt na over een leuk logje en volautomatisch wordt het logje bijgeschreven in cache als op de persoonlijk staat.

 

"Toch nog even aandenken een proces aan te doen van overbodige activiteit."

 

Cache eigenaar krijgt waarschuwing.

 

Prettige vakantie

:(:):)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie weet gaat het dan als volgt !

 

De wekker gaat, en toont de die dag te doen caches op een scherm en vraagt of je ze wil overzetten naar je gps machine. Alleen al de gedacht ja is voldoende en je zit er aan vast.

 

Na de gebruikelijke handelingen voor toilet e.d komt je cache mobiel voor rijden.

Je plaatst de gps in de daarvoor gemaakte houder en het mobiel brengt je óf naar de begin coördinaten óf zo dicht mogelijk bij de cache. Je leunt achterover.

In de buurt van de cache krijg je een waarschuwing.

"U nadert cache 'AAAAAAAAAA' weet u zeker dat u deze wilt doen.

De gedachten gaan even rond voor het antwoord 'natuurlijk' zich vormt.

"Deze actie kan niet uitgevoerd geef een 'ja of een 'nee'!

Op het moment dat je 'Ja ' denkt zie je in de verte een zuil omhoog komen met een rood zwaailicht.

U denkt na over een leuk logje en volautomatisch wordt het logje bijgeschreven in cache als op de persoonlijk staat.

 

"Toch nog even aandenken een proces aan te doen van overbodige activiteit."

 

Cache eigenaar krijgt waarschuwing.

 

Prettige vakantie

 

Scheelt een hoop zoeken naar van die ellendig verstopte mikrootjes :lol1:

 

Fijne vakantie Frans :)

 

Voor wat het echte ontopicdeel betreft.

Ik cache al ruim twee jaar zo goed als paperless en ook nog zonder pda

Gewoon alleen de highlights van de cachedag op 1 A'4'tje (of in de buurt op een memoblokvelletje) en klaar.

Ok, Bernheze was 2 A4'tjes ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...