Spring naar bijdragen

Projecteren en Peilen; Wat is het en hoe doe je dat?


Ozzy's Team

Aanbevolen berichten

Als je de km niet kunt veranderen kun je het volgende proberen:

 

Ga naar een waypointscherm.

Klik kaart aan.

Klik het waypoint aan.

Vermoedelijk komt er nu MOVE bij te staan.

Verplaats het waypoint; afstand en richting zullen worden aangegeven. Hopelijk is de afstand nu wel in meters.

 

N.B. Het waypoint is nu verplaatst. Als je dat niet wilt maak je eerst een nieuw waypoint bovenop het eerste, en verplaatst dat nieuwe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voor PDA gebruik ik: PGCT v1.3b, http://www.pgct.nl/index.html

 

Voor PC gebruik ik: GCtool v1.5.0 van gpsgek, http://www.gpsgek.nl/index.php?page=5_3

 

Suc6

 

ReeJ

 

Kent iemand misschien een programma voor de PC of PDA wat kan projecteren?

 

Er ligt her namelijk in de buurt nog een cache waar dit voor nodig is. Als je GPSr dit kan is het vast een hele makkelijke cache, maar ik werk met pda + beelinegps en die heeft die mogelijkheid niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de km niet kunt veranderen kun je het volgende proberen:

 

Ga naar een waypointscherm.

Klik kaart aan.

Klik het waypoint aan.

Vermoedelijk komt er nu MOVE bij te staan.

Verplaats het waypoint; afstand en richting zullen worden aangegeven. Hopelijk is de afstand nu wel in meters.

 

N.B. Het waypoint is nu verplaatst. Als je dat niet wilt maak je eerst een nieuw waypoint bovenop het eerste, en verplaatst dat nieuwe.

 

Helaas krijg ik geen move te zien als ik de kaart aan klik. ik kan min 50 meter inzoomen. :thumbup:

 

 

 

Heel moeilijk is het niet...

 

Bericht 5 en 12 in dit topic geven het mijn inziens duidelijk weer....Of is het misschien dat je het niet helemaal snapt hoe het op jouw toestel moet?

 

Je hebt helemaal gelijk, daar staat het heel duidelijk! Ik denk dat ik het ga begrijpen als ik er er een aantal keren mee gewerkt heb. Zelf heb ik een Etrex Euro en heb vanmiddag bij stom toeval de projecteren functie ontdekt. Echter als ik kijk staat er 000.0 km en de graden functie. Deze graden functie is me wel duidelijk maar er is een cache waar ik 35 meter moet projecteren. Ik kan de km niet aanpassen naar mtrs. heeft er iemand een tip?

 

Als je 35 meter moet projecteren misschien eerst 30 en dan 40 meter projecteren. Als je tussen die 2 waypoints in gaat zoeken zit ook bijna altijd goed. Succes ermee.

 

Team Rex en Rakker

 

ehm en hoe doe ik dat op mijn etrex euro. Ik heb het ook opgezocht in de handleiding maar daar gaat het niet verder als: u kunt ook projecteren. En dat was het dan :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Om met de Etrex te projecteren selecteer je het waypoint van waaruit je moet projecteren en kies je in het menu (herzie waypoint) de onderste optie "projectr". Vul de afstand in 100 m nauwkeurig in en de hoek in graden en kies 'ga naar' om er direct heen te gaan of 'bewaar'.

Omdat de nauwkeurigheid van 100m vaak te weinig is kan je ook projecteren door van de richting 180 graden af te trekken of op te tellen en te kiezen voor de optie 'ga naar waypont', zoals je eigenlijk altijd doet. Het pijltje van de GPS gebruik je dan andersom. Het wijst dan naar het punt waar vandaan je moet projecteren en als op de GPS de juiste afstand staat en de juiste hoek, ben je er.

 

Bedankt voor deze uitleg! Want ik was al in de documentatie aan het zoeken...maar wist niet precies wat ik zocht.

Dit lijkt me bruikbaar! Snel een cache afmaken eerdaags! :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om met de Etrex te projecteren selecteer je het waypoint van waaruit je moet projecteren en kies je in het menu (herzie waypoint) de onderste optie "projectr". Vul de afstand in 100 m nauwkeurig in en de hoek in graden en kies 'ga naar' om er direct heen te gaan of 'bewaar'.

Omdat de nauwkeurigheid van 100m vaak te weinig is kan je ook projecteren door van de richting 180 graden af te trekken of op te tellen en te kiezen voor de optie 'ga naar waypont', zoals je eigenlijk altijd doet. Het pijltje van de GPS gebruik je dan andersom. Het wijst dan naar het punt waar vandaan je moet projecteren en als op de GPS de juiste afstand staat en de juiste hoek, ben je er.

 

Bedankt voor deze uitleg! Want ik was al in de documentatie aan het zoeken...maar wist niet precies wat ik zocht.

Dit lijkt me bruikbaar! Snel een cache afmaken eerdaags! :beerchug:

Je kan gewoon op de meter nauwkeurig doen hoor. Dan moet je achter de invoer voor de afstand de waarde Km selecteren en veranderen naar meter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan gewoon op de meter nauwkeurig doen hoor. Dan moet je achter de invoer voor de afstand de waarde Km selecteren en veranderen naar meter.

 

Ik heb bovenstaande geprobeerd op mijn Etrex, maar krijg het niet voor elkaar.

Zou je de procedure iets nauwkeuriger willen beschrijven?

Al vast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een Etrex Vista gehad en daar ging dat helemaal niet mee.

Die kon slechts op 10 meter nauwkeurig projecteren.

De rest was het betere smijt en gokwerk ter plekke.

Met de 60Csx die ik daarna kocht ging dat wel en kon ik de km in m veranderen en dan op de meter nauwkeurig projecteren.

Ik vermoed dan ook dat het met jouw Etrex ook niet gaat.

 

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat de nauwkeurigheid van 100m vaak te weinig is kan je ook projecteren door van de richting 180 graden af te trekken of op te tellen en te kiezen voor de optie 'ga naar waypont', zoals je eigenlijk altijd doet. Het pijltje van de GPS gebruik je dan andersom. Het wijst dan naar het punt waar vandaan je moet projecteren en als op de GPS de juiste afstand staat en de juiste hoek, ben je er.

 

Met mijn zeer eenvoudige Magellan doe ik het ook zo, tenminste, ik heb het nog maar 1x hoeven gebruiken en toen lukte het wel zo'n beetje maar ik wist ook waar ik naar moest zoeken (en dat was nogal groot). Is deze manier nauwkeurig genoeg als je zoekt naar een kleine aanwijzing of een cache?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...