Spring naar bijdragen

Teken !!!!!


Polmske

Aanbevolen berichten

@ Zitawalk: interessant zou zijn om je hond eens te laten testen op Lyme. (Ik neem aan dat je een hond hebt?).

 

Heb ik zelf ook aan zitten denken, want ook honden schijnen het te kunnen krijgen. Maar ach, al vindt zij het niet erg om naar de dierenarts te gaan, om haar nu, terwijl ze nergens last van heeft, met naalden te pesten, vind ik ook niet echt nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
ReizenReizen

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Laatste tijd wat vage klachten, dus maar even laten checken op Lyme. Dus vorige week bloed laten prikken. ;)

Tenslotte lijken teken mij nogal lekker te vinden... :blink:

 

Vandaag uitslag: test is 2 keer gedaan, de eerste keer was de uitslag twijfelachtig, de tweede keer negatief. Geen Lyme dus :lol1:

Nu nog uitzoeken wat wel die vage klachten veroorzaakt, dus toch maar ff morgen langs de huisarts... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatste tijd wat vage klachten, dus maar even laten checken op Lyme. Dus vorige week bloed laten prikken. ;)

Tenslotte lijken teken mij nogal lekker te vinden... :blink:

 

Vandaag uitslag: test is 2 keer gedaan, de eerste keer was de uitslag twijfelachtig, de tweede keer negatief. Geen Lyme dus :lol1:

Nu nog uitzoeken wat wel die vage klachten veroorzaakt, dus toch maar ff morgen langs de huisarts... ;)

 

Puzzelcaches :blink: ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Teken zijn rare beestjes. Heb je rond de beetplaats een rode cirkel?

Zo ja, dan heb je dus een infectie, zo nee maak je geen zorgen

De bloedconrole kan dan goed zijn, maar vraag om een breed spectrum anti-bioticum (duurt 14 dagen) daarna opnieuw een bloed controle.

Lyme kan rare gevolgen hebben, verlamming van extremiteiten (been, arm etc) uiteindelijk kan het hartfalen veroorzaken

Ik had zelf een beet in Polen, na 3 dagen een enorme verkleuring met een cirkel van 10 cm

Anti bioticum hielp en na 14 dagen geen infectie :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maakte me tot nog toe niet druk, ik had geen verkleurde ring gehad. Maar dan hoor je dat het niet altijd zo is... Dus vandaar toch voor de zekerheid maar eens laten testen... Je weet maar nooit...

Zo is dat. :ph34r: Het is zeker niet zo dat altijd een rode kring zichtbaar is. Meestal wel, maar zeker niet altijd.

Een poos geleden sprak ik hierover met een opzichter van SBB, en die handelt op dezelfde manier: als hij lichamelijke klachten heeft waarvoor hij geen logische verklaring heeft en die hij niet helemaal vertrouwt, dan gaat hij daarmee altijd naar de huisarts en vertelt dat hij zich veel in natuurgebieden ophoudt en mogelijk door teken gebeten zou kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die rode ring krijg je slechts in ongeveer 40% van de besmettingsgevallen.

Dus: Rode ring is zeker besmet, geen rode ring wil niet direct iets zeggen!!

 

Edit: vorige bericht niet goed gelezen. Dat komt door die dubbele ontkenning!!

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatste tijd wat vage klachten, dus maar even laten checken op Lyme. Dus vorige week bloed laten prikken. :lol1:

Tenslotte lijken teken mij nogal lekker te vinden... :blush:

 

Vandaag uitslag: test is 2 keer gedaan, de eerste keer was de uitslag twijfelachtig, de tweede keer negatief. Geen Lyme dus :blush:

Nu nog uitzoeken wat wel die vage klachten veroorzaakt, dus toch maar ff morgen langs de huisarts... :lol:

 

 

Let wel op dat de meest gebruikte testen de Elisa-test niet altijd een goede uitslag geeft. 40% van de negatieve uitslagen blijken positief te zijn. Vraag om een Immunoblood-test.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...