Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wie kan ons vertellen of (en hoe) je op de site caches kunt vinden door gebruik te maken van het cache waypoint?

Als ik bijvoorbeeld naar Typisch Hollands wil, (een cache van onszelf) kan ik dan ergens, GCXMYR invoeren waardoor ik rechtstreeks naar deze cache pagina ga?

Nu moet je steeds eerst de kaart openen, inzoomen, zoeken naar de juiste stip en dan pas openen.

Hopelijk is het met een cachewaypoint ook mogelijk.

Geplaatst (bewerkt)
Wie kan ons vertellen of (en hoe) je op de site caches kunt vinden door gebruik te maken van het cache waypoint?

Als ik bijvoorbeeld naar Typisch Hollands wil, (een cache van onszelf) kan ik dan ergens, GCXMYR invoeren waardoor ik rechtstreeks naar deze cache pagina ga?

Nu moet je steeds eerst de kaart openen, inzoomen, zoeken naar de juiste stip en dan pas openen.

Het ligt eraan op welke site.

GC.Com?

Rechtsboven naast Advance Search. klikken.

Zet de rocker op "By Waypoint name" en vul de naam (GCXMYR) in.

Maak er daarna even een favoriet of bl;adwijzer van.

Heb je hem altijd bij de hand.

Bovenstaande handeling te ingewikkeld.

Zoek het maar op bij www.google.nl dan kom je er ook.

bewerkt door de Roode Lantaarn
Geplaatst (bewerkt)

Hide & seek a cache > even naar beneden scrollen > invullen bij 'waypoint'. Daar kun je ook zoeken op naam (keyword) en op coördinaat (lat/lon).

Edit: iemand was me voor...

bewerkt door Goonies Oosterhout
Geplaatst (bewerkt)

Ga naar mijn cachepagina => hide and seek a cache alwaar je een aantal opties hebt waaronder de optie om op de door jou gewenste wijze naar een cachepagina te gaan.

Geopatra.

ps: dat waren dus 3 antwoorden tegelijk.

bewerkt door Geopatra
Geplaatst

Maar wel drie dezelfde antwoorden, we kunnen het er dus over eens zijn dat er een consensus gevonden is. Overeenstemming bereikt, en vraag in drievoud beantwoord.

Geplaatst

Nog sneller... direct op de homepage van geocaching.com aan de rechterkant het waypoint (GC-code) invullen bij "View a cachelisting" aan de rechterkant, standaard staat er "GCXXXX" ingevuld, dat veranderen in "GCXMYR"

Geplaatst

Het werkt bij .com precies zoals wij het bedoelen. Deze snelle manier kan dus (nog) niet op .nl.

Wij werken veel met deze cachewaypoints vooral als we meerdere caches achter elkaar moeten loggen. Dan gaat het trouwens wel goed omdat je onder je (verstuurde) logverhaaltje ook de mogelijkheid krijgt om via het GCnummer door te klikken.

Het zou leuk zijn als het op .nl ook op de manier van .com kon.

Bedankt voor al jullie antwoorden. Wat zijn jullie nog laat wakker? :thumbdown:

Geplaatst

En de allermooiste manier om een cache te zoeken, op nickname of op zijn echte naam (GCxxxx) is op de pagina die eigenlijk alleen voor de admins van geocaching.com bestemd was en dat is, heel simpel:

http://www.geocachingadmin.com

Verder kun je hier zoeken op cachernaam, je kunt gelijk aanklikken om te zien hoeveel ze verborgen of gevonden hebben, een link naar profiel en email is er enz.

Als je coördinaten invoert, dan even de standaard W veranderen in E.

Daarbij linkjes naar de guidelines, forum van gc.com enz.

De rechterkant van de pagina kun je gebruiken om eigen links in te voeren.

Ik gebruik deze pagina al jaren en het is te gebruiken zonder een password voor geocachingadmin.com in te voeren.

Quicklinks.jpg

Geplaatst (bewerkt)
En de allermooiste manier om een cache te zoeken, op nickname of op zijn echte naam (GCxxxx) is op de pagina die eigenlijk alleen voor de admins van geocaching.com bestemd was en dat is, heel simpel:

Dat ziet er goed uit. Alleen, hoe komen wij als niet medewerkers hier normaal gesproken achter want ik kan het op de site niet vinden?

En, Kruimeldief, is het een idee om zoiets ook op .nl in te bouwen? Wij blijven het liefste zo veel mogelijk in onze eigen taal werken. :no:

bewerkt door flet
Geplaatst (bewerkt)

Je kunt het ook rechtstreeks in de URL balk van je browser doen.

Tik in:

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCXMYR

Na wp= komt dus altijd de waypointnaam en kun je gewoon vervangen door een andere..

Nico.

bewerkt door Nico Bartels
Geplaatst

Als jullie de Firefox browser gebruiken is de Geocaching Quick Search plugin misschien wat.

Succes, Powk

Geplaatst (bewerkt)
Je kunt het ook rechtstreeks in de URL balk van je browser doen.

Tik in:

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCXMYR

Na wp= komt dus altijd de waypointnaam en kun je gewoon vervangen door een andere..

Nico.

Wij houden op de computer precies bij welke caches we allemaal gedaan hebben. Ondanks dat het op de site ook gewoon te vinden is. Wij noteren hierbij ook het GCnummer. Dan is het voor ons gemakkelijker om een eerder gevonden cache op te zoeken. Het gaat dus voornamelijk om het vinden van 1 cache. Tijdens het loggen van meerdere caches werken wij (zoals waarschijnlijk iedereen) al met het gcnummer.

Als we dan eerst de url compleet in moeten voeren is het gemak niet echt aanwezig. Wij weten deze url niet uit het hoofd. Anders is het wel een goede mogelijkheid.

Als jullie de Firefox browser gebruiken is de Geocaching Quick Search plugin misschien wat.

Succes, Powk

Nee, helaas, wij gebruiken internet explorer.

Ik heb in het scherm wat Kruimeldief aangaf (zie boven) al een aantal snelkoppelingen zitten, dus het werkt al. Alleen niet via .nl. Maar wie weet komt dat ook nog.

bewerkt door flet
Geplaatst

Dat ziet er goed uit. Alleen, hoe komen wij als niet medewerkers hier normaal gesproken achter want ik kan het op de site niet vinden?

Hoe je er achter komt? Door topics als deze :P

En waarom het niet als een of ander link hier vermeld wordt? ach, ik denk dat het komt doordat het in eerste instantie bedoeld was voor de reviewers als soort van startpagina. Ik denk dat van het team van geocaching.nl er ook maar 2 a 3 zijn die op de hoogte waren van deze pagina.

Van alle tips die ik hier voorbij zie komen is dit gewoon de top of the bill. Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan? Deze pagina is al jaren mijn startpagina en van daaruit begin ik met reviewen of modereren. Je kunt immers in de rechterkolom je eigen linkjes invoeren.

En, Kruimeldief, is het een idee om zoiets ook op .nl in te bouwen? Wij blijven het liefste zo veel mogelijk in onze eigen taal werken. :no:

Van mij mogen ze. Ik denk dat de linkjes richting geocaching.com beter allemaal in het Engels kunnen blijven. Er wordt nu al veel te veel gedacht dat geocaching.com en geocaching.nl een en dezelfde zijn.

Als je op "mijn" pagina kijkt, zie je linksboven "My Account" klik je daar op, ga je naar je account op geocaching.com. ALs er, zoals via geocaching.nl klikt op "Mijn cache pagina" klikt, kom ke ook uit op My Account van geocaching.com, maar hele colonnes denken, omdat het in het Nederlands staat, dat het van geocaching.nl is.

Natuurlijk kunnen de heren webdeveloppers vast wel een pagina maken waar al dit soort linkjes in verwerkt zijn, dus een link naar forum van gc.com als ook een link naar forum gc.nl. Alleen weet ik niet of met het wel zo gaat (of moet) maken zoals mijn alternatief. de kans is dan groot dat men de frontpage van gc.nl niet meer gebruikt. En om nu al deze linkjes als een startpagina op de frontpage van geocaching.nl te plaatsen lijkt me drie keer niks. Alleen al vanwege de groeiende verwarring of gc.com en gc.nl een en dezelfde zijn.

Ik kom die verwarring dagelijks tegen.

Even ter aanvulling:

Ik zie ook liever de link naar de Amerikaanse guidelines dan naar de Nederlandse richtlijnen. De guidelines zijn origineel en dus altijd up to date. Dat is niet zo met de Nederlandse vertaling.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...