Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Gisteren kregen wij de schrik van ons leven toen de GPS na het aanzetten binnen zich na zo'n 5 seconden weer uitschakelde. Tijdens het opstarten. Het Satellietenscherm haalde hij niet eens. Heel langzaam valt het beeld weg. Na vervanging van diverse batterijen, en het aankoppelen aan de pc doet hij dit nog steeds! :dribble: Zijn er mensen die dit probleem herkennen, en weten of we er iets mee kunnen doen?? Of word het gewoon opsturen en repareren... We weten niet hoe lang er garantie op zit, maar mocht het een jaar zijn, je raadt het al, het apparaat is 1 jaar en 1 week oud!!

bewerkt door Team MenM
Geplaatst
We weten niet hoe lang er garantie op zit, maar mocht het een jaar zijn, je raadt het al, het apparaat is 1 jaar en 1 week oud!!

Je mag van een 60csx verwachten dat-ie veel langer mee gaat dan een jaar, dus dat mag geen reden zijn om je niet ook buiten de garantieperiode te beroepen op service van Garmin.

Geplaatst

Notter hanteert in ieder geval een garantieperiode van 2 jaar. Volgens mij heb ik een soortgelijke melding eens eerder gezien, maar ik weet helaas niet meer waar. Volgens mij was het ook op het Notter forum. Je kunt deze vraag in ieder geval daar ook eens stellen. Misschien herkent iemand de symptomen. :dribble:

Geplaatst (bewerkt)
Misschien herkent iemand de symptomen. :dribble:

Persoonlijk heb ik dit ook al eens meegemaakt.

Achteraf heb ik dan meestal aan de knoppen gezeten tijdens het starten van de GPS,

of de batterijen zijn zwak.

Ook een los contact van het memory kaartje kan dit veroorzaken.

Sluit desnoods je GPS even via USB aan op je PC, dan ben je niet afhankelijk van de batterijen.

Check dit even en kijk of het dan over is.

Groeten Jan-Willem

bewerkt door pa3fus
Geplaatst

Inderdaad je krijgt de schrik van je leven.....

Maar ik heb het ook al eens meegemaakt, en het kwam toen door te zwakke batterijen.

Ik had toen oplaadbare batterijen bij me waar dat mee gebeurde.

4 stuks en die waren alle 4 leeg, ik kan je vertellen als het 2 keer achter elkaar gebeurt dat je dan echt niet vrolijker wordt. :dribble:

maar na deze vervangen te hebben door normale alkaline was het weg.

Thuis de batterijen opnieuw opgeladen en alles was weer als van ouds.(gelukkig) :dribble:

Geplaatst (bewerkt)

GPS gereset. Er zit weer leven in. Nu nog de batterijen opladen en weer eens testen. Misschien valt het toch mee. Bedankt in ieder geval voor jullie support.

bewerkt door Team MenM
  • 2 weeks later...
Geplaatst

Ook wij hadden de schrik van ons leven gisteren. Op de terug weg sloeg de display vast. Na herhaaldelijk her starten geen verbetering. een nacht uit heeft het probleem opgelost.....hoop ik

Geplaatst

het uitfaden van het scherm is bijna altijd een probleem met de batterijen en/of de oplaadbare accu's, er zit namelijk lengte verschil in deze dingen ,buig in het batterij compartiment de contact lipjes maar een wat meer naar elkaar toe het probleem is meestal verholpen.

@ Zaanhoeve

Het vastlopen van het scherm ( kaartscherm neem ik aan ) is bijna altijd de memorycard die niet goed op zn plek zit of stuk is gegaan.

Geplaatst

Een vaak probaat middel is even de batterijen eruit halen en dan weer terugplaatsen !

Altijd de moeite van het proberen waard.

Geopatra.

Geplaatst

gisteren heb ik de GPS voor de zekerheid de hele dag aangehad. Geen problemen. Net voor de zekerheid nog wel ff contacten van sd kaartje schoongemaakt.

tnx voor de info

Geplaatst
Persoonlijk heb ik dit ook al eens meegemaakt.

Achteraf heb ik dan meestal aan de knoppen gezeten tijdens het starten van de GPS,

of de batterijen zijn zwak.

Ook een los contact van het memory kaartje kan dit veroorzaken.

Sluit desnoods je GPS even via USB aan op je PC, dan ben je niet afhankelijk van de batterijen.

Check dit even en kijk of het dan over is.

Groeten Jan-Willem

Bij onze 60 CSX ook soortgelijke ervaring, wij kregen een half zichtbaar display in beeld.

Na het uithalen en weer terugplaatsen van de micro sd-kaart was het probleem verholpen *pffieuw*

Groeten,

Team GeoGorkum

(v/h cache-here)

Geplaatst

Ik heb mijn Cx nog geen echte vastlopers gehad. Wel dat ik de topo kaart niet kon gebruiken omdat die niet gezien werd.

Na even het MiniSD kaartje losgehaald en opnieuw geplaatst te hebben was het euvel daarna vlot weer verholpen.

Zijn er meer cachers die hier wel eens last van hebben?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...