Spring naar bijdragen

Technische informatie, GPS gerelateerd.


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Voor de techneuten onder ons is deze website wel een plek om even te gaan kijken:

www.mictronics.de

Een en ander kan wel eens interessante info zijn. :thumbup:

 

Groeten Jan-Willem.

 

 

heb ff gekeken...staat veel op, alleen...ik moet eerst cursus engels gaan volgen! :beerchug: Ooit wel gehad op school, maar "mis"nu toch wel wat ;)

 

Oeps...1 zinnetje vergeten te lezen: "Voor de techneuten onder ons" ...vandaar....ik ben dus geen techneut. :dribble:

bewerkt door Team The Spacewuppies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de gewone man/vrouw

 

GPS for dummies <edit>link verwijderd</edit>

 

groet

Ron

 

Kijk! Dat is nou eens handig. :thumbup:

 

Zelfs ik kan 't begrijpen ... :beerchug:

bewerkt door mayen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of de uitgever hier zo blij mee is. Tenzij deze pdf van hen af komt.

Dit is een compleet boek dat online staat terwijl je daar in de winkel gewoon voor moet betalen.

Dus als het zonder toestemming op het net staat, is dit illegaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als het zonder toestemming op het net staat, is dit illegaal.

Bij de link die ik als eerste gaf is dit niet het geval :beerchug:

 

Diegene die dus wel iets met dit soort info kunnen hebben bij deze de link,

mocht iemand anders er niets mee kunnen dan geen onnodig commentaar a.u.b.

 

Groeten Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als het zonder toestemming op het net staat, is dit illegaal.

Bij de link die ik als eerste gaf is dit niet het geval :beerchug:

 

Diegene die dus wel iets met dit soort info kunnen hebben bij deze de link,

mocht iemand anders er niets mee kunnen dan geen onnodig commentaar a.u.b.

 

Groeten Jan-Willem.

JW, was niet naar jou bedoeld. Ik had wellicht even moeten quoten.

Het ging mij om de Dummie link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of de uitgever hier zo blij mee is. Tenzij deze pdf van hen af komt.

Dit is een compleet boek dat online staat terwijl je daar in de winkel gewoon voor moet betalen.

Dus als het zonder toestemming op het net staat, is dit illegaal.

 

Dat hangt er weer vanaf waar het staat. In dit geval heb je dus gelijk, maar dat geldt niet voor alles.

Daar mag een modje zich over buigen.

 

Verder komt dit ding zo vaak langs in Nieuwsgroepen, dus de meesten zullen het wel eens gelezen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of de uitgever hier zo blij mee is. Tenzij deze pdf van hen af komt.

Dit is een compleet boek dat online staat terwijl je daar in de winkel gewoon voor moet betalen.

Dus als het zonder toestemming op het net staat, is dit illegaal.

 

 

pfff als Ik een boek koop en het vervolgens aan mijn buurman uitleen hoor je niemand! :beerchug:

 

site verwijderd iedereen blij!!??

 

Ron

 

Note: op aanvraag in te zien [:-)]

bewerkt door danosi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of de uitgever hier zo blij mee is. Tenzij deze pdf van hen af komt.

Dit is een compleet boek dat online staat terwijl je daar in de winkel gewoon voor moet betalen.

Dus als het zonder toestemming op het net staat, is dit illegaal.

 

 

pfff als Ik een boek koop en het vervolgens aan mijn buurman uitleen hoor je niemand! :beerchug:

 

site verwijderd iedereen blij!!??

 

Ron

 

Note: op aanvraag in te zien [:-)]

 

Bedankt voor het rechtzetten van deze dwaling.

Als anderen iets illegaals doen, hoeven wij toch niet met de meute mee te rennen immers?

 

Nu nog de link in de quote van Mayen weghalen (mods?) en het is helemaal opgelost.

 

Greetz, Bloodwoosj.

bewerkt door Bloodwoosj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Bedankt voor het rechtzetten van deze dwaling.

Als anderen iets illegaals doen, hoeven wij toch niet met de meute mee te rennen immers?

 

Nu nog de link in de quote van Mayen weghalen (mods?) en het is helemaal opgelost.

 

Greetz, Bloodwoosj.

 

 

zelfs dat hoeft niet want de site is weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de techneuten onder ons is deze website wel een plek om even te gaan kijken:

www.mictronics.de

Een en ander kan wel eens interessante info zijn. :ph34r:

 

Groeten Jan-Willem.

Bij het aanschouwen van dit soort "stuff" gaat gpsgek's hartje ongenadig veel sneller kloppen. Ooit zal ik een cache vinden met behulp van een zelf-gebouwde GPSr, dat is zeker B) . Overigens is dat allemaal vrij eenvoudige materie, leuk project voor een vakantie! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu nog de link in de quote van Mayen weghalen (mods?) en het is helemaal opgelost.

 

Greetz, Bloodwoosj.

 

Link loopt dood :ph34r: , ik haal 'm voor de zekerheid ook nog ff weg ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps...1 zinnetje vergeten te lezen: "Voor de techneuten onder ons" ...vandaar....ik ben dus geen techneut.

Jaren geleden was ik landmeter in een seismische ploeg, we deden bodemonderzoeken voor de NAM, op zoek naar aardgas uiteraard!

Zo rolde ik in de begintijd, het GPS-tijdperk binnen, op pad met een Trimble-rugzak waar heel geheimzinnig een wit rond schoteltje uitstak. B)

(We namen de punten op met alle fouten die er inzaten, later werden de gegevens vergeleken en doorberekend, samen met die van een vast station, waardoor de goede coordinaten te voorschijn kwamen. Post-processing..)

 

Uiteraard kwamen we onderweg heel veel 'Dummies' ;) tegen, met de vraag, "Hoe werkt dat nou?" :ph34r:

 

Na verschillende uitlegpogingen kwam ik tot mijn zeepbellen-theorie, die het bij het publiek altijd goed deed:

 

Ogen dicht en stel je voor, een zeepbel van zo'n 40000Km doorsnede en in het midden hangt één sateliet.

Die sateliet verteld jou, 'Ik zie je, op een afstand van +/- 20000Km.' Je loopt met je GPSje dus ergens op die zeepbel.

 

Een tweede sateliet kijkt vanuit een andere hoek, blaast ook zo'n bel van duizenden kilometers doorsnee en die twee zeepbellen raken elkaar. En waar ze elkaar raken, ontstaat een rondje, een plat vlakje.

Nu weten we al wat meer, je loopt met je rugzakje ergens op de rand van dat platte vlakje.

 

Dus laten we nog een derde sateliet meekijken vanuit weer een andere richting. Die zeepbel raakt als het ware de rand van dat platte vlakje op twee punten. Eigenlijk weet je nu al waar je bent. Het ene snijpunt is de plek waar je loopt, de andere duizenden kilometers verderop.

 

Onze ontvangers stonden ingesteld op een minimum van 4 SV's (Altijd een wonderlijk woord gevonden, Satelite Vehicle! :thumbsup: ) en de laagst-staande satelieten werden er uitgefilterd met een masker.

 

Misschien een leuke uitleg van GPS, als je die vraag ooit uit het publiek krijgt! :thumbsup:

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...