Spring naar bijdragen

Tiengemeten


Aanbevolen berichten

Zoals jullie misschien hebben gezien zijn er drie nieuwe caches op Tiengemeten. Het is nog meer de moeite waard om eens dit eiland te bezoeken. Op het eiland heb ik een route( Tiengemeten - Wildernis ) uitgezet naar de westpunt. Het is een flinke tippel maar een fraaie route tussen de Hooglanders door.

Een andere route( Tiengemeten - Weelde en Weemoed) heeft PA7FL uitgezet naar de oostkant van het eiland. Ook dit is een flinke wandeling.

Als je beide caches hebt gevonden dan kom je in aanmerking voor de Bonus(Tiengemeten - Bonuscache). Deze bonus is nog een kleine extra fraaie wandeling.

TIP: neem een fiets mee.

 

Voor diegene die ooit de gearchiveerde route hebben gelopen: er is veel veranderd op het eiland. De dijk is doorgebroken en er is een grote kreek gegraven dwars over het eiland waardoor het een soort getijdegebied is geworden waar veel vogels (hopelijk) zullen neerstrijken. Bezoek ook het bezoekerscentrum van natuurmonumenten als je met de pont bent aangekomen.

 

PA7FL en ik wensen jullie veel plezier op Tiengemeten

 

(een beetje reclame is mooi meegenomen, dit draadje was er al dus....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je beide routes optelt kom je zeker boven de 15km uit, ik denk zo'n 17 km, voor de bonus moet je er nog ongever eentje bij optellen.

 

Volgens mij is er op het eiland een mogelijkheid voor het huren van een fiets maar volgens mij moet je hier niet veel van voorstellen. Ik zal PA7FL vragen dit even na te gaan, hij werkt op het eiland.

bewerkt door delta123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn mooie caches geworden.

Lekker fietsen over het eiland. Alleen hou er rekening mee dat het niet verstandig is om de hele tijd te fietsen.

 

Veder een mooi gebied waar je een leuke dag bezig kan zijn.

 

Mlvdburg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je beide routes optelt kom je zeker boven de 15km uit, ik denk zo'n 17 km, voor de bonus moet je er nog ongever eentje bij optellen.

 

Oohhw... yes!!! 18 KM wandelen in een uniek stukje van Nederland!!! :beerchug: Ach, en dan worden het er 20, so what! Ik heb er al zin in, even zien wanneer de weergoden een beetje met ons gezind zijn, dan vroeg op pad in de wetenschap weer een heel gezellige, sportieve en leuke dag in het vooruitzicht te hebben. Ik verheug me er al op... :eek:

 

Sunny...

B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een leuk uitstap-ideetje voor "20,30 en de rest"? => Tiengemeten revisited :yes:

 

Lijkt me een goed plan :thumbup:

Terug naar het eiland waar de eerste cache gezamelijk werd gelopen :thumbup:

 

Ik heb nog even opgezocht wanneer dat was: 12 november 2005. Kan leuk zijn om het uitstapje weer in november te plannen, zodat het precies 2 jaar geleden is :D

Dan maar zo rond medio oktober een oproep in Geodating plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Vandaag besloten mijn cache op Tiengemeten te archiveren. Na een bezoek vandaag heb ik geen geschikte plek kunnen vinden voor de reserve doos. Niet op de originele locatie dan wel op een alternatieve locatie. De elementen (wind en water) maken het plaatsen niet eenvoudig. En een fotorolletje is geen alternatief. Zulk een route verdient een gewone doos/kist.

 

Ook heb ik teveel andere projecten om als het nodig is cachecontrole uit te voeren. Dan laat ik liever iemand hier iets moois maken die hier regelmatig kan komen.

 

 

 

De beslissing viel mij erg zwaar. Zo'n mooie cache wordt een kindje van je en die laat je niet zo maar in de steek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...