Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Dag allemaal,

Ik zit met een probleem dat ik kaarten wil samenvoegen met een programma die hiervoor geschikt is. Het probleem is dus dat ik niet het juiste programma kan vinden.

Hier is wat ik graag zou willen:

Ik heb 2 stukjes kaart:

Stukje 1

Kaart1.jpg

Stukje 2

Kaart2.jpg

Zoals je dus kunt zien overlappen deze kaarten elkaar wat. Ik zou dus graag een programma willen die dit automatisch in elkaar kan zetten, en hier dus 1 kaart van maakt.

Heeft iemand enig idee welk programma hiervoor geschikt is?

Oeps... Sorry voor de groote "stukje's"....

Geplaatst (bewerkt)

Opzich kan je een eind komen met een programma die in 'layers' lagen werkt.

PhotoShop bijvoorbeeld.

Maar niet iedereen heeft PhotoShop.

Ik meen dat er een aantal digitale camera's zijn geleverd waar software bij zit voor het stitchen van een aantal foto's tot één panorama foto.

Stitch is in dit geval het sleutel woord waarmee je even Google moet raadplegen.

Let wel op dat je geen programma pakt wat bedoeld is voor borduur patronen. Die kan je namelijk ook tegen komen :rolleyes:

30 dagen probeer versie van PTGUI (een stitcher)

www.ptgui.com

Net even geprobeerd. Werkt PRIMA.

Als hij vraagt wat voor lens je hebt gebruikt (programma is eigenlijk voor foto's) kies je de Normal Lens

Programma is in staat om zelf te bepalen hoe de kaarten over elkaar moeten komen.

Even snel mijn resultaat: http://img171.imageshack.us/img171/4018/panojt2.jpg

bewerkt door franka en pim
Geplaatst

PhotoShop bijvoorbeeld.

Voor degenen die geen PhotoShop hebben, het OpenSource programma "the Gimp" biedt dezelfde functionaliteit en is gratis.

Geo_Taz

Geplaatst

PhotoShop bijvoorbeeld.

Voor degenen die geen PhotoShop hebben, het OpenSource programma "the Gimp" biedt dezelfde functionaliteit en is gratis.

Geo_Taz

Is daar tegenwoordig een win32 port voor? Cool. Ken The Gimp namelijk alleen van mijn Linux distro :rolleyes:

Geplaatst (bewerkt)

Bedankt voor alle reacties!

Ik ben nu een stuk verder, ik laad nu namelijk de kaarten in in OziExplorer. Ik maak een screenshot met Gadwin PrintScreen, als je het programma goed instelt dan heb je in één minuut(!) een complete kaart in stukjes.

Vervolgens zet ik de kaart weer in elkaar met PTgui. Als je een beetje handig bent dan vindt je er wel een gratis versie op het internet.

Bedankt!

bewerkt door TeamTech-Trek
Geplaatst
Vervolgens zet ik de kaart weer in elkaar met PTgui. Als je een beetje handig bent dan vindt je er wel een gratis versie op het internet.

Bedankt!

uh ooh.... :rolleyes:

Geplaatst

Ikzelf gebruik altijd voor het plakken van kaarten die overlap hebben (b.v. knipsels gemaakt door screendumps) de Panavue Image Assembler. Die kan volautomatisch plakken tot op de pixels precies.

Het blijft monnikenwerk maar de priegelige handarbeid is eruit.

Het plezierige van dit programma in vergelijking met de meeste stitchers voor foto's: je kan de lensvertekening op niks zetten.

Geplaatst

Bedankt!

uh ooh.... :dribble:

Och, ik weet zeker dat ie de 30 days trial bedoeld :thumbup:

Geplaatst (bewerkt)
Ikzelf gebruik altijd voor het plakken van kaarten die overlap hebben (b.v. knipsels gemaakt door screendumps) de Panavue Image Assembler. Die kan volautomatisch plakken tot op de pixels precies.

Het blijft monnikenwerk maar de priegelige handarbeid is eruit.

Het plezierige van dit programma in vergelijking met de meeste stitchers voor foto's: je kan de lensvertekening op niks zetten.

Die Panavue Image Assembler in de free version laat dan weer 'n afdruk achter.

Daar heb ik geen zin en angezien ik geen creditkaart mag, heb ik een andere oplossing geregeld.

Echter vervolgens mag je de jpg weer in Ozi laden en zie dan maar weer een goed map bestand te maken.

bewerkt door JandeBeHanger
Geplaatst

Als je PTgui goed instelt dan heb je ook geen last van lensvertekeningen. Het voordeel van PTgui vind ik ook dat hij niet crash't bij grote bestanden. Zo heb ik ook met AutoStitch gewerkt maar deze trekt het niet helemaal.

Ik heb PTgui nu gebruikt tot 100(!) losse kaartdelen en hij maakt er zonder problemen één mooie kaart van!

Och, ik weet zeker dat ie de 30 days trial bedoeld :dribble:

Presies :thumbup:

Geplaatst (bewerkt)

Och, ik weet zeker dat ie de 30 days trial bedoeld :yes:

Presies

:dribble: Pfffhh.... gelukkig maar, ik zag de ban :thumbup: eehhh. bui al hangen :dribble:

bewerkt door Twin Peaks
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...