Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Dat het even stil was rond GCTool klopt. Natuurlijk heb ik niet stilgezeten. Naast tentamens maken heb ik een aantal leuke nieuwe functionaliteiten geïmplementeerd. Zo kunnen vanaf vandaag ook GPX-bestanden worden ingelezen. Het opslaan van GPX-bestanden zal in een van de volgende versies ook beschikbaar worden.

Dus....: Download!

GCTool 1.4.1 (11 februari 2007)

In "mijn"cachegebied nog nooit iets gezien met CCP of Pcc dus wat is dat in gebruikelijke taal? En wat ik nog wel mis, simpel maar kom ik toch vaak tegen: Dan staat er ergens een letter of letters en dan de vraag de hoeveelste letter in het alfabet is die letter.

zou dat niet bij het blad tekstanalyse naast de frequentietabel kunnen? De ingevoerde letters onder elkaar en dan de waarde erachter :oops:

En is de tool ook geschikt om te werken op de pda?

Nelleke

Geplaatst
En wat ik nog wel mis, simpel maar kom ik toch vaak tegen: Dan staat er ergens een letter of letters en dan de vraag de hoeveelste letter in het alfabet is die letter.

Wanneer je een "letter" intypt, zul je achter het regeltje met "woordwaarde" het "letter-nummer" zien verschijnen... :huh:

Nelleke

Helaas nog niet, er zijn al wel een aantal alternatieven voor op de PDA in dit draadje genoemd.

Geplaatst (bewerkt)

En jawel, daar is ie dan eindelijk. Met een knipoog en enige trots mag ik versie 1.5.0 lanceren! Download: klik!

GCTool 1.5.0 (29 maart 2007)

* ECW gedeelte toegevoegd

Vraag me niet wat ECW inhoud, probeer dat maar lekker zelf eens uit! :beerchug:

bewerkt door gpsgek
Geplaatst
...

Helaas krijg ik de laatste versie van ECW maar niet geüpload naar mijn site ondanks vele pogingen. :crybaby:

Dus nog wat geduld graag. :sleep1:

Geplaatst
GCTool 1.5.0 (29 maart 2007)

* ECW gedeelte toegevoegd

ECW is een conversietool om kaarten (JPG, tiff) te comprimeren. Werkt als een speer, maar dit is toch weer iets anders. :crybaby: Jammie, mooi werk. We gebruiken het al met plezier.

Geplaatst
...

Helaas krijg ik de laatste versie van ECW maar niet geüpload naar mijn site ondanks vele pogingen. :crybaby:

Dus nog wat geduld graag. :sleep1:

Via een omweg toch gelukt.

Bedankt voor uw begrip. :lol1:

Geplaatst
Ik wil graag vragen aan een aantal mensen met een beetje leuke telefoon of ze de GEOTools Mobile versie willen testen.

Werkt perfect op mijn N70

Ook installatie ging prima

Geplaatst

Ik wil graag vragen aan een aantal mensen met een beetje leuke telefoon of ze de GEOTools Mobile versie willen testen.

Werkt perfect op mijn N70

Ook installatie ging prima

Hier ook positieve geluiden, net geïnstalleerd op m'n nieuw T- Mobile MDA Vario (pocketpc phone)!!! :lol1:

Nu maar wachten op een uitgebreidere versie a la GCTool... :P

Geplaatst

Zag het volgende op webwereld. Misschien een leuke en makkelijk toevoeging. Voor kesj.

http://www.webwereld.nl/articles/45826/doe...troduceerd.html

<quote>

Het nieuwe hulpmiddel My Maps (oftewel Mijn Kaarten) stelt gebruikers zonder programmeerkennis in staat om zelf data inzichtelijk te maken in de kaarten van Google Maps.

Met My Maps kunnen gebruikers met drag and drop kaarten maken, markerpunten plaatsen en lijnen en vormen tekenen. Ook kunnen notities, foto's en audio- en videofragmenten aan bepaalde punten worden gekoppeld.

Als gebruikers hun kaart openbaar maken, zal het worden geïndexeerd door de zoekmachine van Google. Zelfgemaakte My Maps kunnen ook privé worden gehouden. De informatie die wordt ingevoerd bij My Maps, wordt opgeslagen op de servers van Google.

Ontwikkelaars kunnen al veel langer eigen data in Maps integreren dankzij de beschikbaar gestelde api's (application programming interface). Inmiddels zijn er al meer dan 35.000 zogeheten Google Maps mashups ontwikkeld.

</quote>

Geplaatst
Met My Maps kunnen gebruikers met drag and drop kaarten maken, markerpunten plaatsen en lijnen en vormen tekenen. Ook kunnen notities, foto's en audio- en videofragmenten aan bepaalde punten worden gekoppeld.

Maar dan moet je dus handmatig de markers plaatsen op de kaart. Met behulp van kesj, een beetje stoeien met php en wat support van gpsgek heb ik 't automatisch geregeld op mijn stippenkaart :yes: . Na een klik op de marker kom je bij de logtekst en foto's die ook vanuit kesj komen. OK, het is een beetje dubbel want GC.com heeft 't ook, maar wel leuk op je eigen website (die betere response tijden kent dan GC.com :cry: )

Geplaatst

En wat ik nog wel mis, simpel maar kom ik toch vaak tegen: Dan staat er ergens een letter of letters en dan de vraag de hoeveelste letter in het alfabet is die letter.

Wanneer je een "letter" intypt, zul je achter het regeltje met "woordwaarde" het "letter-nummer" zien verschijnen... :cry:

Nelleke

Helaas nog niet, er zijn al wel een aantal alternatieven voor op de PDA in dit draadje genoemd.

Ik zou denken dat zo iets mogelijk moet zijn voor degene die dat kunnen vertalen in computerbrabbel:

Letterwaarde[Letter] - Letterwaarde[A] + 1 = rangnummer in het alfabet

Of is dit te eenvoudig gedacht?

• 2 weeks later...
Geplaatst

ik merk dat er kleine verschillen zijn bij het projecteren tussen GCtool en het "officiele" programma CC41.

bijv N52 0,000 E005 0,000 en dan 50graden 500meter

geeft in GCTool N52 00.174 E05 00.336

en in CC41 N52 00.173 E05 00.335

niet schokkend, maar toch lastig bij puzzels als die van diamant.

ik weet dat Markonie rond die puzzels wat Excel gemaakt heeft die wel overeenkomt met CC41

Die afwijking is niet zo heel dramatisch.

In N/Z richting hebben we het over +/- 2m

In O/W richting hebben we het over +/- 1m

Dat valt ruim binnen de nauwlkeurigheid van de gemiddelde GPSr

Dit werkt maar vraag me af of hier nog mee verder gegaan word of dat het opgepkt wordt door GPSGek?

GCtool werkt perfect maar niet op de PDA en buiten tobben we nog het meest.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...