Woezel & Pip Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Potverdikkie! Stevige stappen is misschien wel de enige cache die je moet doen op de manier waarvoor die bedoeld is! In ieder geval in vergelijking tot alle andere caches die ik tot nu toe gedaan heb. Er waren best een aantal multies die ik zonder enige schroom op alternatieve wijze heb weten te vinden. En in die gevallen denk ik meer plezier beleefd te hebben dan als ik het op de bedoelde wijze gedaan zou hebben. Maar hét doel van Stevige Stappen is het lopen van een niet alledaagse afstand (door een prachtig gebied als je van landelijk houdt) met als beloning een oorkonde en een banner in je handtekening. Ik ben er best trots op dat ik dat gepresteerd heb. Zeker gezien de omstandigheden van de dag en het feit dat ik liever 100 km fiets dan 15 km loop. Laat staan 37 km .... Groet Flatfisher Wat een bullshit!!! Dus deze wel en andere wandelcaches niet???? "Is misschien wel de enige...." Tjonge jonge wat een onzin. Erger heb ik t nog niet gehoord hier op t forum en dat zegt wat! Ik denk niet dat t de bedoeling is b.v. de Unieke Dwarreling anders te doen dan lopend. Staat ook aangegeven. Maar toch zijn er mensen eigenwijs en gaan op de ATB of zo... So what?? Als je zegt: ik vind dat deze wandelend gedaan moet worden, geef je je eigen mening weer. Als je zegt dat deze cache de enige is die lopend gedaan moet worden, ga je een soort van waarheid verkondigen. Maar dan wel slechts jouw eigen waarheid... Het doel van cachen was in den beginne wandelen in de mooie natuur en op het einde een kissie vinden. Kijk nog maar eens op de startpagina.... Dat de sterke groei dit veranderd heeft door de vele smaken en wensen van al die mensen die er bij kwamen, wil niet zeggen dat deze (toevallig lange) cache de enige zou zijn die gewandeld moet worden.... Neemt niets weg van mijn waardering voor deze cache, maar dat maakt deze niet tot iets bijzonders dat er geen truukjes gebruikt zouden mogen worden. Dat jij trots bent op jezelf, geniet ervan. Anderen zijn trots dat ze het op een andere manier presteren. Maar dat mag dus niet??? Heeft iedereen niet zijn eigen manieren om ergens van te genieten. Ga jij anderen de grenzen opleggen waarvan en hoe ze moeten genieten????
Vinnie1 Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Ruud, Ach bekijk het zo: Iedereen wil deze cache aan zijn scalp rijgen, maar niet iedereen kan 37 klm lopen. Hij is dus populair en daar mag je trots op zijn. En - zoals ik in mijn logje zei - groots, in vele opzichten. Ik denk wel dat de mensen die hem volledig gelopen hebben trotser op die prestatie mogen zijn, dan de mensen die gesmokkeld hebben.
Ringeling Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Ik wil alleen nog even kwijt dat ik enorm genoten heb van de wandeling en respect heb voor de maker die de cache zo heeft opgezet dat de cache ook in 3 delen te doen is; dus ook voor de wandelaar die niet ineens 37 km aan kan. Ikzelf heb eerst deel 1 gedaan en daarna 2+3 samen. Prachtige wandelingen. Zij die alleen voor het kistje en logje gaan missen een heleboel moois. Ik ben een voorstander van het respecteren van de opzet van de maker van een cache, door hem zo te beleven als de maker bedoeld had. Maar ook bij een van mijn eigen caches waren er zg slimmerikken die de cachelocatie wisten te ontcijferen zonder de wandeling. Dat is niet echt respect tonen aan de bedoelde opzet, maar als men daar happy mee is, zal ik er ook weer niet wakker van liggen. Overigens heb ik uiteraard wel de cachebeschrijving aangepast, zodat loggen zonder te lopen niet meer mogelijk is.
Heirbaut Hunters Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Als ik een logje in het boekje schrijf, kan ik een logje plaatsen op gc.com en heb ik er een found bij. Dat is het spelletje; niets meer en niets minder. Niemand schrijft me voor hoe, wanneer, en met wie. Banners, erelijsten etc, het zal allemaal wel, maar die interesseren me niet. Wat ik niet leuk vind, is wanneer uit de logs blijkt dat je de cache snel kan oppikken door slimmigheden, google etc, dit ook te vermelden. Maar de een wandelt een dag, de ander googled een dag. Zal mij jeuken.
Ruud4d Geplaatst 16 december 2006 Auteur Geplaatst 16 december 2006 Ik heb in de eerste posting al gemeld dat ik niet de log ga verwijderen. Gevonden = gevonden. Ik heb ook al aangegeven dat ikzelf geen heilig boontje ben en ook wel eens caches op een alternatieve manier heb opgelost. Waar het mij eigenlijk om gaat is dat de prestatie van anderen naar beneden wordt gehaald. Maar inmiddels ben ik overtuigd en weet dat die anderen hun prestatie op hun eigen manier waarderen en niet inherent maken aan de manier van oplossen door anderen. Er is nog wel iets dat ik jammer vind maar dat is persoonlijk en op de persoon. Dat laat ik hier dus maar achterwege. En nu weer naar de orde van de dag: de caches van morgen... En nog even onder de aandacht brengen: wie weet wie er op foto 7 staat?
SN@G Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Er is nog wel iets dat ik jammer vind maar dat is persoonlijk en op de persoon. Dat laat ik hier dus maar achterwege. Daarvoor heb je altijd nog de pm.
flatfisher Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Dwarreltje, Wat een bullshit!!! Sorry dat ik je gegriefd heb. Ik ben niet erg ervaren in wandelcaches, sowieso ben ik met mijn amper 200 founds niet echt een ervaren cacher. Ik bedoelde alleen te zeggen dat nou juist die Stevige Stappen triologie de unieke mogelijkheid biedt om een wandeling van 37 km te maken. Dát maakt het in mijn ogen een bijzondere cache. Hoe veel van dergelijke caches denk je dat er nog meer tussen die 200zoveel founds van mij zitten? Denk je niet dat ik er heel wat meer fietskilometertjes op heb zitten? Ieder vogeltje zingt zoals die gebekt is en wandelen is gewoon niet mijn ding. Volgens mij stond dit allemaal in mijn post te lezen, niets anders. Dit lezende vind ik het nog steeds niet gek dat ik er trots op ben deze trilogie gedaan te hebben. Daar koop jij noch iemand anders brood voor, ikzelf niet eens. Dus wat zou dat? En liet ik niet de ruimte over voor andere meningen? Ik dacht van wel. Ik heb wel mijn eigen mening en ik dacht dat ik daarmee Ruud4D een hart onder de riem kon steken ten aanzien van zijn Stevige Stappen trilogie. Ik dacht dat dit draadje daarover ging; er is zeker wel waardering voor deze cache. Ter zijner tijd zal ik wel meer wandelcaches gaan doen, misschien zelfs wel Unieke Dwarreling?! Groet Flatfisher
Ruud4d Geplaatst 16 december 2006 Auteur Geplaatst 16 december 2006 Ter zijner tijd zal ik wel meer wandelcaches gaan doen, misschien zelfs wel Unieke Dwarreling?! Groet Flatfisher Die kan ik je zeker aanraden. Het was mijn eerste officieuze cache. Om hem officieel te loggen, heb ik hem met plezier nog een tweede keer gelopen.
Twinlife Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 En nog even onder de aandacht brengen: wie weet wie er op foto 7 staat? Probeer dit team eens Ruud. Wedden dat ze het zijn Gr Twinlife
Buzzardseye Geplaatst 17 december 2006 Geplaatst 17 december 2006 Ik ken de bewuste cache (nog) niet. Maar ik hou wel van een uitdaging. Maar anderzijds dien ik ook rekening te houden met mijn fysieke beperkingen. Soms is een wandeling van amper 1000 meter al te veel. Maar er zijn ook tijden dat ik voor 10.000 meter mijn hand niet omdraai, maar het 'n dag later moet bekopen. Afhankelijk van de situatie zal ik proberen zo'n cache helemaal te doen. Maar als ik delen met de auto kan doen en dan zo mijn info te halen. Dat maakt voor mij de cache niet minder. Het steeds weer in verassende omgevingen te komen is voor mij een genoegdoening. En als ik s'avonds na een dagje cachen pijnstillers moet slikken neem ik dat op de koop toe.
Kruimeldief Geplaatst 17 december 2006 Geplaatst 17 december 2006 Net als je een cachelisting inschat op "leuk" of "niet leuk", zou je een cachelisting ook kunnen inschatten of het wel of niet een haalbare kaart voor je is om zo'n cache te doen. Als ik in de listing tegenkom dat het de bedoeling is dat ik de cache al wandelend mag afleggen (was het geen 37 kilometer?) dan sla ik zo'n cache snel over. Hup naar de volgende. Wat kan het mij roesten of de cache al door 100 of door 1000 bezocht is en als een topper wordt gezien? De 37 kilometer zijn voor mij geen haalbare kaart. Idem met caches op hoogte (ben een plattelander) of caches waar ik me verrot moet puzzelen. Daarvoor zijn er toch ruim 3000 caches en zijn er vandaag weer 21 bij gekomen? En wat het afkorten betreft, ach, wie zegt dat hij alle caches volledig volgens "de opdracht" heeft afgelegd/uitgevoerd, heeft boter op zijn hoofd. Je kunt niemand dwingen Ruud. Zoals al geopperd is, je moet dan maar je cache rekenproof maken of gewoon negeren. Of doen zoals ik deed met puntjes en streepjes, archiveren. Wat je voor ogen had is leuk en je mag blij zijn voor iedere keer dat een cacher de route wel helemaal afgelegd heeft, maar degene die hem afsnijdt of er een H&R van maakt, jammer dan, of toelaten door het te negeren in de hoop dat dit geen trend wordt of archiveren. Voor wat logjes betreft waarin het geheim van de smid prijsgegeven wordt, kun je ook contact opnemen met de logger en verzoeken de log te editen en anders delete je het gewoon. Dan moet het wel gaan om echt prijsgeven van het geheim en niet gaan om een kl*te waarderingslog "Ik heb een geweldige hond: half pitbull half labrador. Misschien bijt hij ooit mijn been af, maar hij brengt het ook onmiddellijk terug."
Woezel & Pip Geplaatst 17 december 2006 Geplaatst 17 december 2006 Dwarreltje, Sorry dat ik je gegriefd heb. Ik ben niet erg ervaren in wandelcaches, sowieso ben ik met mijn amper 200 founds niet echt een ervaren cacher. Zoals ik al eerder zei:In den beginne.... cachen was wandelen... Ik bedoelde alleen te zeggen dat nou juist die Stevige Stappen triologie de unieke mogelijkheid biedt om een wandeling van 37 km te maken. Dát maakt het in mijn ogen een bijzondere cache. Hoe veel van dergelijke caches denk je dat er nog meer tussen die 200zoveel founds van mij zitten? Denk je niet dat ik er heel wat meer fietskilometertjes op heb zitten? Ieder vogeltje zingt zoals die gebekt is en wandelen is gewoon niet mijn ding. Je bent niet de enige die deze cache als bijzonder lange cache ziet. Er is -nog- geen langere... En nee ik zit niet te bedenken dat jij er al heel wat meer fietskilometertjes dan wandeluurtjes op hebt zitten. Waarom zou ik? Ben niet echt bezig hoe anderen cachen: lopend, fietsend, met de rolstoel dan wel rollator of auto. Allemaal ieders eigen ding. Zal mij worst wezen... Volgens mij stond dit allemaal in mijn post te lezen, niets anders. Nou..... niets anders.... Ik vond dat er wel meer in stond, in ieder geval dat dat jij het er absoluut met Ruud eens was dat deze slechts gelopen mocht te worden. Terwijl we in een redelijk vrij land leven. Zeker in cache-land proberen vaak genoeg mensen anderen op te leggen hoe ze iets 'moeten' doen. Daar word ik dan wat recalcitrant van ja, niets anders.... Dit lezende vind ik het nog steeds niet gek dat ik er trots op ben deze trilogie gedaan te hebben. Daar koop jij noch iemand anders brood voor, ikzelf niet eens. Dus wat zou dat? Ook ik was blij dat ik de 37 km had volbracht. Trots? Pf, daar was ik geloof ik veel te moe voor... En liet ik niet de ruimte over voor andere meningen? Ik dacht van wel. Ik heb wel mijn eigen mening en ik dacht dat ik daarmee Ruud4D een hart onder de riem kon steken ten aanzien van zijn Stevige Stappen trilogie. Ik dacht dat dit draadje daarover ging; er is zeker wel waardering voor deze cache. Nou in mijn ogen was je bewering meer zoiets van: deze cache moet gelopen worden. En tja, als men bij mij met moeten aan komt... Moeten is dwang en als ik ergens wel een hekel aan heb.... Ter zijner tijd zal ik wel meer wandelcaches gaan doen, misschien zelfs wel Unieke Dwarreling?! Doe waar je zin in hebt, zou ik zo zeggen. Het barst in Nederland van de prachtige wandelcaches, je moet alleen een beetje filteren. Blijft bij mij de vraag over wanneer jij iemand een ervaren cacher vindt???? Sommigen zijn na 750 caches nog steeds in staat een kissie over het hoofd te zien, dat door alle andere cachers (ook met weinig founds op naam) wel wordt gevonden...
josho1 Geplaatst 17 december 2006 Geplaatst 17 december 2006 ruud,laat je niet opjutten de echte stevige stapper,zal hem lopen en geen smokkeltechnieken toepassen ik wacht tot het voorjaar en train deze winter rustig door met vele wandelcaches groet,jos
Kiddooz Geplaatst 17 december 2006 Geplaatst 17 december 2006 Wat een drukte om niets. We hebben bij SS1 een klein stukje afgesneden (wellicht hooguit een km) vanwege het weer. De boerderij (waar het in deze om gaat) daar zijn we gewoon geweest. Deel 2 en 3 zijn volledig gelopen. Je zou eens respect moeten hebben voor mensen die ondanks de beroerde omstandigheden toch doorgaan. Dat zijn pas echte bikkels. We waren tot op het ondergoed toe drijfnat, ondanks regencapes e.d. al na deel 1, maar deel 2 hebben we daarna (na even opgewarmd te hebben bij het zwaantje) ook nog gedaan. Gelukkig was er daarna een warm bad. Vandaag hebben we deel 3 gedaan, mooie plaatjes geschoten die we wel online zullen zetten voor als je ons niet gelooft. Het is niet goed gelijk een mening te hebben over iemand met berichten die je via andere cachers krijgt. Doe wat je wil Ruud met mijn log, maar ik vind het niet getuigen van respect voor anderen om af te gaan op alleen een log van een collegacacher.
Ruud4d Geplaatst 17 december 2006 Auteur Geplaatst 17 december 2006 Ten eerste hoef je je niet druk te maken om je log. Dat heb ik al lang geschreven. En verder maak ik me niet meer druk om wie hoe welke cache doet. Ik ben het kwijt.
Aanbevolen berichten