Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ik wilde eigenlijk even doorgaan op mijn oude topic of er behoefte is aan een lange route. Maar die is niet meer beschikbaar omdat die in het forum Algemeen zat.

Uit dat topic is eigenlijk Stevig Stappen ontstaan. Voor degene die het niet weten, dat is een route van 37 km die in 3 delen te lopen is.

De prestatie en waar de nadruk op ligt, is de wandeling. Per deel zijn er slechts 4 vragen die ik zo gesteld heb dat er weinig van te vinden op internet. Weinig is dus niet niks. Overal is wel iets van te vinden op internet.

Nu zijn er een aantal cachers geweest die niet de hele route hebben gelopen. Ze hebben punten bezocht met de auto en wat antwoorden gegoogled.

Ze hebben de caches gevonden (daar draait het uiteindelijk om om het puntje te kunnen scoren) maar niet de volledige route gelopen. Kortom, ze hebben niet de prestatie geleverd waarvoor de cache eigenlijk bedoeld was.

De log zal ik laten staan maar verwacht van mij niet dat ik hen in de lijst met mensen zal zetten die de tocht hebben voltooid. Dat vind ik ten eerste afbreuk doen aan de prestatie van hen die het spelletje wel eerlijk hebben gespeeld en tocht volledig hebben gelopen. En ten tweede doet het afbreuk aan de tocht.

Ik heb hier geen respect voor! :(:P:angry:

bewerkt door Ruud4d
Geplaatst

Hallo Ruud4d,

Ik snap je overwegingen. Hoe weet je dat ze met de auto zijn geweest? Ze zoouden het toch niet in hun log hebben gezet? :(

Fire5

Geplaatst
Ik wilde eigenlijk even doorgaan op mijn oude topic of er behoefte is aan een lange route. Maar die is niet meer beschikbaar omdat die in het forum Algemeen zat.

Uit dat topic is eigenlijk Stevig Stappen ontstaan. Voor degene die het niet weten, dat is een route van 37 km die in 3 delen te lopen is.

De prestatie en waar de nadruk op ligt, is de wandeling. Per deel zijn er slechts 4 vragen die ik zo gesteld heb dat er weinig van te vinden op internet. Weinig is dus niet niks. Overal is wel iets van te vinden op internet.

Nu zijn er een aantal cachers geweest die niet de hele route hebben gelopen. Ze hebben punten bezocht met de auto en wat antwoorden gegoogled.

Ze hebben de caches gevonden (daar draait het uiteindelijk om om het puntje te kunnen scoren) maar niet de volledige route gelopen. Kortom, ze hebben niet de prestatie geleverd waarvoor de cache eigenlijk bedoeld was.

De log zal ik laten staan maar verwacht van mij niet dat ik hen in de lijst met mensen zal zetten die de tocht hebben voltooid. Dat vind ik ten eerste afbreuk doen aan de prestatie van hen die het spelletje wel eerlijk hebben gespeeld en tocht volledig hebben gelopen. En ten tweede doet het afbreuk aan de tocht.

Ik heb hier geen respect voor! :(;):P

Een mij zeer bekend fenomeen, Ruud, waar ik al eerder mijn afkeuring - soms afgrijzing - voor toonde. :angry::P

Ook in combinatie met het begrip respect tonen voor de cachemaker. Dit laatste leverde overigens weinig bijval, wel hoon vanuit bekrompen hoek.

Ik ben het volledig met je eens !

Geopatra.

Geplaatst
Daar staat toch niks 'raars' in?

Ja, hij is met de auto naar de parkeerplek gereden?

Diegene die deze log geschreven heeft wel ja.. Haak heeft ook netjes de hele route gelopen..

Geplaatst (bewerkt)

Log gelezen. Dank voor het aanwijzen Twinlife!

Wel apart dat men alle antwoorden al had. Iemand heeft ze dan ook aan deze cachers gegeven.

Ook wij hebben vrienden die cachen en we geven elkaar wel eens een hint, maar nooit alle antwoorden op een vragenlijst. :( `Supermarkt`hebben we bijvoorbeeld 100% los van elkaar opgelost. Wij moeten ´m nu nog enkel oppikken.

Tja....

Fire5

bewerkt door Fire5
Geplaatst

Ik heb vorige week ook jou cache stevig stappen gelogd en ook ik heb (natuurlijk, voor mij doen dan ) gesmokkeld ik heb namelijkeen gedeelte op de fiets een stukkie lopend en ook nog een gedeelte met Het Gele Bussie op stap geweest, in de twee dagen heb ik wel heerlijk genoten (daar gaat het toch om) in het volgen van de opgave’s in het schitterende stukbos wat je heb uitgezocht.

Maar allen vanwege die reden zal ik dus geen Banner van stevig stappen in mijn handtekening zetten dat is naar mijn inziens alleen voor de echte bikkels.

Wel heb ik de oorkonde in het Het Gele Bussie liggen omdat daar gewoon opstaat wat ik gedaan heb (en ik vind hem gewoon mooi (stom he)).

Wat ik wel jammer vind is dat jij je er druk over maakt, zonde van je energie, volgens mij is het gewoon hoe ouder de cache word hoe minder hunters zijn die die afstanden kunnen lopen dat houd in dat er meer gemiddelde hunters zijn die niet de volledige afstand kunnen (of willen) lopen en het op de zelfde manier gaan doen als ik.

Heeft niets met puntjes scoren te doen als ik dat wil op een dag dan graai ik er wel een stuk of 25 oprapertjes langs de weg en niet drie stuks in twee dagen (waar ik nog een heel stuk voor heb moeten zwoegen) :(

Over het “respect”(een woord die vervelend genoeg veels te vaak word misbruikt) Ruud, ik hoop (wat mij betreft) dat je beter weet

Nogmaals, jammer Ruud dat je er druk over maakt

Barny

Geplaatst

Ruud, graag meer van die heerlijke cachewandelingen. :(

Het lukt niet altijd, maar het mooist is natuurlijk als je de route kunt uitzetten in een gebied wat enkel toegangkelijk is te voet en misschien (een deel) met de fiets.

Geplaatst
Ik heb vorige week ook jou cache stevig stappen gelogd en ook ik heb (natuurlijk, voor mij doen dan ) gesmokkeld ik heb namelijkeen gedeelte op de fiets een stukkie lopend en ook nog een gedeelte met Het Gele Bussie op stap geweest, in de twee dagen heb ik wel heerlijk genoten (daar gaat het toch om) in het volgen van de opgave’s in het schitterende stukbos wat je heb uitgezocht.

Maar allen vanwege die reden zal ik dus geen Banner van stevig stappen in mijn handtekening zetten dat is naar mijn inziens alleen voor de echte bikkels.

Wel heb ik de oorkonde in het Het Gele Bussie liggen omdat daar gewoon opstaat wat ik gedaan heb (en ik vind hem gewoon mooi (stom he)).

Wat ik wel jammer vind is dat jij je er druk over maakt, zonde van je energie, volgens mij is het gewoon hoe ouder de cache word hoe minder hunters zijn die die afstanden kunnen lopen dat houd in dat er meer gemiddelde hunters zijn die niet de volledige afstand kunnen (of willen) lopen en het op de zelfde manier gaan doen als ik.

Heeft niets met puntjes scoren te doen als ik dat wil op een dag dan graai ik er wel een stuk of 25 oprapertjes langs de weg en niet drie stuks in twee dagen (waar ik nog een heel stuk voor heb moeten zwoegen) :(

Over het “respect”(een woord die vervelend genoeg veels te vaak word misbruikt) Ruud, ik hoop (wat mij betreft) dat je beter weet

Nogmaals, jammer Ruud dat je er druk over maakt

Barny

Waar ik me het meeste druk over maak, is het feit dat er eerst in de chat overlegd wordt over gevonden antwoorden in Google. Op het moment dat er iets van gezegd wordt, wordt er beweerd dat ze de tocht helemaal gaan lopen. Ik bied dan aan om alle antwoorden te geven zodat ze rechtstreeks naar de cache kunnen. Nogmaals wordt gezegd dat ze de hele tocht gaan lopen.

En dan kom je er achter dat ze niet de hele route doen. Dan voel ik mij bedondert en maak ik mij daar druk over.

Als je hem niet wilt lopen, vraag mij dan gewoon de antwoorden. En je krijgt ze echt hoor!

Ik ben ook geen heilig boontje. Ook ik los een cache wel eens op een andere manier op dan de bedoeling van de maker is. Maar bij deze cache vind ik wel dat ik de prestatie van anderen te niet zou doen als ik die mensen die de cache op alternatieve manier vinden ook op de lijst met Stevige Stappers zou zetten. Want voor die mensen en hun prestatie heb ik respect.

Het feit dat jij hier gewoon zegt hoe je hem opgelost hebt, roept bij mij waardering op. Zoals je wellicht hebt gezien, staat jouw naam al op die lijst. Ik haal je daar ook niet vanaf. Maar ik zet er wel bij dat je hem op de Barny-manier hebt gedaan. Je bent bekend in de cachers wereld en je methoden ook :P

Het druk maken komt ook voort uit de moeite die ik heb moeten doen om die cache daar in deze vorm te krijgen (3 1/2 keer lopen, maanden onderhandelen met SBB en NM, al het uitzoekwerk voor de cachepagina). Ik vind dat dat ook wel gewaardeerd mag worden door hem te doen zoals hij bedoeld is.

En nu even een pilletje tegen de hoge bloeddruk :angry:

Geplaatst

Heel jammer dat op deze manier weer een cache ver***** wordt. Kennelijk is het scoren van een puntje belangrijker dan de waardering voor de mooie omgeving en het lopen van de gehele route. Doe hem dan gewoon niet :(

Wij waren hier al een beetje bang voor en hebben een tijdje geleden al besloten dat de FF cache van 42 km er niet zou gaan komen, ondanks het feit dat de twee benodigde toestemmingen al rond zijn.

Geplaatst

kee, jou standpunt = duidelijk

maar hoge bloeddruk is gevaarlijk, moet je niet doen :( heb je alleen je eigen mee

Barny

Het Gele Bussie gaat nu naar Duidsland ik ga daar heerlijk slapen en morgenvroeg weer op ligt nog veel werk te wachten

Barny

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb er geen moeite mee. Als zij geen dingen hebben gedaan die niet mogen, dus laten we zeggen ze hebben zich gehouden aan de natuur en verkeersregels en dus op niet prive terrein zijn gekomen terwijl duidelijk aangegeven wordt dat dit niet mag en het blijkt dat de cache met de auto gedaan kan worden, zou ik eerder zeggen dat er wat aan de route mankeert.

Ik vind namelijk nog steeds dat men zelf moet bekijken hoe men cached, hetzij met de auto, met de fiets, lopend. Zolang je de verkeersregels niet overtreedt en de natuur beschermt.

Als je vindt dat men moet lopen, moet je een route maken waar men alleen mag lopen en waar geen verkeer mag komen.

Het is mijn mening. :P

Heel jammer dat op deze manier weer een cache ver***** wordt. Kennelijk is het scoren van een puntje belangrijker dan de waardering voor de mooie omgeving en het lopen van de gehele route. Doe hem dan gewoon niet :angry:

Wij waren hier al een beetje bang voor en hebben een tijdje geleden al besloten dat de FF cache van 42 km er niet zou gaan komen, ondanks het feit dat de twee benodigde toestemmingen al rond zijn.

Wat wordt nou ver***** ????? Dat is toch bullshit?? De cache zit niet goed in elkaar als je wilt dat mensen hem lopen, terwijl hij in de auto wordt gedaan. We hebben hier in het Noorden ook zo'n figuur lopen die roept en schreeuwt dat zijn caches moeten worden gelopen, maar vervolgens doet meneer zelf een cache die als fiets cache bedoelt is, met de auto.

Hé je mag hier niet roken, sprak hij met barse toon, terwijl hij zijn pijp aanstak. :(

bewerkt door SN@G
Geplaatst

Het feit dat jij hier gewoon zegt hoe je hem opgelost hebt, roept bij mij waardering op. Zoals je wellicht hebt gezien, staat jouw naam al op die lijst. Ik haal je daar ook niet vanaf. Maar ik zet er wel bij dat je hem op de Barny-manier hebt gedaan. Je bent bekend in de cachers wereld en je methoden ook

Dit komt van Ruud4D vandaag 17.58 uur.

Houd dit in dat ik met mijn gehandicapte neefje in zijn rolstoel ook zomaar naar de eindcoördinaten mag om te loggen omdat zijn rolstoel nu eenmaal niet gemakkelijk over bepaalde terreinen kan? Rulle paden in het bos, te smalle paadjes, te lange tochten, behoorlijke heuvels in bos en noem maar op. Is dat op deze manier geoorloofd? Eerlijk gezeg, Eickenlust was een enorme klus maar het was gelukt, hij had enorm veel plezier, we hebben genoten en er tevens wel uren over gedaan, toch doe ik dat nooit meer. Helaas zijn er op korte afstand voldoende caches maar niet met rolstoelgehalte. Ik denk er nu wel over na om samen met hem af en toe een cache die wij al gedaan hebben als oppikker te gebruiken. Hij blij en gelukkig, wat willen wij nog meer. Voor hem is het onmogelijk om ergens alleen naar toe te gaan en wij zijn echt niet bereid (vergeef me!) om hem iedere keer mee te nemen.

Geplaatst
De cache zit niet goed in elkaar als je wilt dat mensen hem lopen, terwijl hij in de auto wordt gedaan.

Sn@g, je conclusie dat die cache niet goed in elkaar zit gaat niet op.

Enkel omdat Ruud het de echte wandelaars makkelijker wil maken zijn de waypoints reeds gegeven en hoef je onderweg maar een paar simpele vragen te beantwoorden.

Ruud zou er dus voor kunnen kiezen om die wp info niet meer te geven, maar ik ben bang dat het nu nog terugtrekken van deze info geen zin meer heeft omdat het al bekend is.

De route kun je in 1 keer lopen of als je die afstand niet ziet zitten kan het ook in 3 aparte route's.

Dat men liever het puntje scoort dan van de mooie omgeving geniet heeft blijkbaar de voorkeur. :(

De nachtcache Batteries not included kun je ook gaan proberen met de auto of fiets, maar ik ben bang dat je dan toch echt verkeerd bezig bent. De afstand van 27 kan dan in het donker anders overkomen als overdags de 37 km van Stevig stappen 1,2 en 3, maar ik moet zeggen dat de voldoening van de geleverde prestatie iets is waar je zelf iets aan hebt gedaan. Zie het als het lopen van de Nijmeegse vierdaagse, daar krijg je een lintje op het einde, hier krijg je als waardering de cache als puntje met de voldoening dat je het volbracht hebt.

Groetjes Jan-Willem.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...