Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Eigenlijk is dit niet de juiste groep om deze vraag te plaatsen, maar bij gebrek aan "vragen/opmerkingen over de website van .NL" doe ik het toch maar hier :(

Aangezien ook gc.com googlekaarten met gekleurde pinnetjes heeft (zie http://www.geocaching.com/seek/gmnearest.aspx, lijkt het mij handig om ervoor te zorgen dat de pinnetjes op nl en com dezelfde kleur hebben.

De kleuren op com lijken ook beter aan te sluiten op de kleur die de icoontjes op de cachepagina hebben

Uiteraard betekent dit wel dat de gebruikers dan moeten wennen aan nieuwe kleuren, maar ik neem aan dat gc.com het gebruik van de kaarten gaat uitbreiden, waardoor het steeds vervelender wordt als er verschillende kleuren gebruikt worden.

op .NL   op.COM
Traditional  blauw  groen
Multi		groen  oranje
Mystery	   geel  blauw
Virtual	  paars  grijs
Webcam		 wit  paars
Earthcache   blauw  rood

Geplaatst

Het ziet er keurig uit. We zullen er maar van uitgaan dat gc.nl dit zo over gaat nemen. Misschien staat hun hoofd er op dit moment nog niet naar, maar dat hersteld wel weer.

Geplaatst

Daar ben ik het wel mee eens. Het zou mij verschikkelijk onhandig lijken als traditionals ineens groen zouden worden... Het zou misschien wel wennen, maar ik denk dat .NL gewoon zijn eigen kaarten aan kan houden...

Geplaatst (bewerkt)

Eerder dit jaar is hier ook al een draadje overgeweest, via de zoekfunctie kom je dan hier terecht.

De kleuren zoals door GC.NL gebruikt zijn bewust gekozen. Het is namelijk gebleken dat mensen met kleurenblindheid moeite hebben om de kleuren van GC.COM uit elkaar te kunnen houden. Met de icoontjes zal het wel meevallen dan maar met alleen een gekleurd stipje wordt dat een heel stuk moeilijker.

Een handig online tooltje vind je in onderstaande quote (uit dit zelfde draadje).

Hiermee zie je wat iemand met kleurenblindheid dan ziet.

Het zal je opvallen dat van de 'andere' kaarten geen soep meer is te koken.

bewerkt door de Roode Lantaarn
Geplaatst

Shit, dus dat is de reden dat al die stippen me voor de ogen dansen?

GRTZ

Kruimeldief (die teveel licht ziet op afstand en te weinig licht dichtbij heeft, en verder kleuren altijd maar een flets geheel vindt. Geef mij maar keiharde kleuren of zwart/wit.)

"De aap is misschien een lelijk beest, maar als wij verwant waren met het paard of de koe, zouden onze ogen 's zomers vol vliegen zitten."

Geplaatst

Als de kleuren worden aangepast naar de gc.com kleuren hebben wij hier met 2 kleurenblinden in huis een gigantisch probleem erbij en kunnen ze dus nooit meer zelf een cache uitzoeken zonder iedere pagina te openen. Dank aan degene die de kleurtjes leuker vinden en ze graag aangepast willen zien!

Laat het aub zoals het is. Het gaat nu toch ook goed?

Een van de 2 ziet groen, oranje, paars en rood allemaal aan als groen, dus word dadelijk alles groen, niet echt gemakkelijk lijkt ons.

Maar.... we wachten af, wij zijn niet degene die dit beslissen.

Geplaatst (bewerkt)
zelf zou ik wel gelukkig worden van de kleuren zoals gc.com ze gebruikt. Maar ik ben dan ook niet kleurenblind. Ik zou een lompe gooi kunnen doen, maar misschien is het wel een idee om 2 kleurstellingen te maken, met de 'geschiktvoorkleurenblindenversie' als default via dhz.

En dan zeker net als met de traditionele kaart iedere keer na cookies verwijderen ook alle instellingen veranderen. Google maps loopt hier namelijk ook iedere keer vast. En hoeveel verschillende versies krijg je dan, hier zitten 2 versies kleurenblinden, echt TOTAAL anders.

bewerkt door keesenanita
Geplaatst
Laat het aub zoals het is. Het gaat nu toch ook goed?

Maar.... we wachten af, wij zijn niet degene die dit beslissen.

Als ik het al ga veranderen, dan zal ik er eerder nummers, letters of symbolen van maken, dan anders gekleurde bolletjes. M.a.w. het blijf zo, wat mij betreft.

Geplaatst

Komt er ook nog een versie voor slechtzienden met grote letters?

Wat een gewauwel weer.

Laat die kleuren nu maar gewoon zoals ze zijn.

Voor de mensen die de GC.COM kleuren prefereren, die kunnen altijd via GC.COm naar GoogleMaps.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...