Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

En stip vooraal aan bij het incidentele bezoek dat dit dan om 1 a 2 personen gaat en geen grote groepen.

Ik denk echt dat de opgave van die cache is 100x bezocht dat de man denkt dat deze tocht 100x georganiesserd is voor groepen...

Gewoon wat simepeler houden is mijn idee en het is geen liegen. ik heb bijv een cache dat er al 5 jaar ligt en 50x gevonden is. dus zeg maar 10 x per jaar bezocht en dan door hooguit 20 personen. Cachers komen niet ik kolonnes :)

het moet zo'n gast heel duidelijk worden dat er echt minder cachers per jaar komen dan dat er gemiddeld aan zongdagse wandelaars op een zondag in zijn bosje zitten te dolen. Dat geocachers zich aan de regels houden van het SBB en dat hij de plek mag aanwijzen waar het geen problemen oplevert voor de natuur. En dat we op de paden blijven en alleen dus er even van af wijken als we het doosje willen pakken.

Niets georganiseerds, geen evenementen, alleen een paar extra wandelaars in zijn bosje.

Het gaat alleen om toestemming voor een klein doosje achter een boom te verstoppen en dat je geregeld komt kijken hoe het er bij ligt.

Wat hij aanvoert met zijn APV dat klopt wel, maar dat is puur voor georganiseerde evenementen. Is er een agent die dat kan beamen? Of iemand anders die dat ff kan uitzoeken in een of ander boekie?

Geplaatst

Allen bedankt voor tips,zitten hele bruikbare tussen. De eerste stap was de boswachter en die weet precies wat geocachen inhoudt. Hij wil alleen perse de route/tocht weten. Zijn chef beslistte en inderdaad, in hoeverre hij het goed heeft meegekregen....

en de heer Glastra............... die krjgt nu een beter antwoord van mij.Ik ga daar maar eens het weekend over broeden, met die wind en regen is het toch al demotiverend om te cachen. Tenminste voor watjes zoals wij

Geplaatst

Met hulp van Oliva brief met toelichting gezonden. De heer Glastra zou regionale bevoegde zijn en die gaat echt niet overstag. Heb nu de overeenkomst binnen met rekening voor 25 euro voor 3 jaar.

Maar........ ik kreeg ook reactie van hoofdkantoor

Uw mail betreffende vergunningen en de daarbij behorende betaling is ontvangen. Binnenkort wordt hier uitgebreid aandacht aan besteed met als doel dat er een landelijk en uniform beleid uit voortkomt.

Ook wij snappen dat het op deze manier geen doen is. Echter doordat er nu al een aantal mensen op vakantie zijn, kan het antwoord enige tijd op zich laten wachten.

Zo gauw als er duidelijkheid is, wordt u op de hoogte gebracht.

Met vriendelijke groet,

Staatsbosbeheer Driebergen

Eric Baars

Afdeling recreatie

wordt vervolgd..

Geplaatst (bewerkt)

"een landelijk en uniform beleid" dat komt me bekend voor. Deze woorden worden ook gebruik door Natuurmonumenten. Over ruim een week is de behandelaar terug van vakantie en hoop ik er e.e.a. mee af te kunnen stemmen.

bewerkt door Fire5
Geplaatst

Dan heb ik waarschijnlijk mazzel.

Voor mijn cache "Bos en Dijk" heb ik gebeld en toen meteen toestemming gekregen.

Dus waarschijnlijk weet hij helemaal niet waar ik woon en zelfs maar waar de cache ligt ;)

Geplaatst (bewerkt)

Voor mijn cache "Bos en Dijk" heb ik gebeld en toen meteen toestemming gekregen.

Dus waarschijnlijk weet hij helemaal niet waar ik woon en zelfs maar waar de cache ligt :)

Ik denk dat dat met de meeste cache(-plaatsers) het geval is! ;)

bewerkt door Peetee
Geplaatst (bewerkt)

Dus waarschijnlijk weet hij helemaal niet waar ik woon en zelfs maar waar de cache ligt :)

Ik denk dat dat met de meeste cache(-plaatsers) het geval is! :)

Een van mijn caches ligt op terrein van Natuurmonumenten in de regio Midden-Brabant. De boswachter weet wel degelijk waar de cache ligt en wie ik ben.

Alvorens toestemming verleend werd, moest ik een kaart met daarop de route (multi) ingetekend insturen + de cachelocatie.

Vervolgens volgde er een afspraak voor een persoonlijk onderhoud, aan de hand van de kaart.

Hierbij werden afspraken gemaakt t.a.v. de informatie die ik op de cachepagina moest vermelden (houden aan de regels van het gebied/ niet van de paden af, enz.)

Verder kreeg ik te horen dat voor betreffend gebied slechts voor 1 cache toestemming zou worden verleend, om het gebied niet onnodig extra te belasten.

Deze boswachter heeft het prima geregeld met geocachers en men vraagt er helemaal niets voor. ;)

Verder heb ik nog een cache liggen op grondgebied van Rijkswaterstaat. Hiervoor heb ik ook schriftelijk een verzoek ingediend. Daarna enige malen telefonisch kontakt gehad voor verduidelijking van de situatie. Toen een schriftelijke toestemming ontvangen voor 2 jaar, waarvoor ik 2 maanden voor de verloopdatum een verzoek voor verlenging kan indienen. O ja, en ook hier geen Eurocent betaald. :no:

bewerkt door Ringeling
Geplaatst (bewerkt)

Dus waarschijnlijk weet hij helemaal niet waar ik woon en zelfs maar waar de cache ligt ;)

Ik bedenk me nu dat het bij mij niet de SBB is Maar het NHL ( Noord Hollands Landschap)

Of valt dat onder SBB ?

bewerkt door buzzarsdseye
Geplaatst
Och, 4000 x 25 euro is mooi 100.000 euro Ik denk dat ik het landelijke beleid al kan gaan aanvoelen.

Ik hoor mijn portemonnee al echoën :(

Moet er ook toestemming gevraagd worden als de route (zonder micro's) wel over terrein van SBB loopt en de cache net daar buiten??

En als de route wel met micro's is maar de cache niet op het terrein ligt??

Heeft er iemand een voorbeeld brief die naar SBB gestuurd kan worden?? :(

(of zit ik in de verkeerde topic??) :)

Geplaatst

Och, 4000 x 25 euro is mooi 100.000 euro Ik denk dat ik het landelijke beleid al kan gaan aanvoelen.

Ik hoor mijn portemonnee al echoën :(

Moet er ook toestemming gevraagd worden als de route (zonder micro's) wel over terrein van SBB loopt en de cache net daar buiten??

En als de route wel met micro's is maar de cache niet op het terrein ligt??

Heeft er iemand een voorbeeld brief die naar SBB gestuurd kan worden?? :(

(of zit ik in de verkeerde topic??) :)

Persoonlijk contact is beter, dus bel voor een afspraak. Het is erg afhankelijk van boswachter. De regel van 25 euro is iets landelijks dat door de ene boswachterij meer letterlijk genomen wordt dan de ander. Hier willen ze dus geld als ik alleen maar lonk ;) naar hun gebied. Maar ik hoef nu maar 25 euro voor 3 jaar te betalen B) .

Ik weet uit betrouwbare bron dat gc.nl probeert weer landelijke afspraken te maken. Gezien vakantie is niet iedereen bereikbaar.

Gast Team_Maju
Geplaatst

Wij hebben afspraken met gemeente Roermond, SBB, Limburgs Landschap en Gelders Landschap.. nergens is over een financiele bijdrage gesproken.

Ik denk toch dat het veel scheelt als je een persoonlijke afspraak maakt. Je krijgt zo beter de mogelijkheid uit te leggen wat het precies inhoudt dat cachen en ook op vragen kan je gemakkelijker een antwoord geven.

Het heeft ons wat uren gekost.. maar inmiddels hebben we er wel erg veel plezier van.

Geplaatst

Bij ons in de Betuwe alleen maar goeie contacten met SBB. We hebben al twee gratis events op SBB terrein kunnen regelen. Ok, één daarvan was een CITO een tweetal jaren geleden. We krijgen ook alle medewerking voor caches op de SBB terreinen. Nog geen rekening gezien daarvoor.

tot cache,

team Wij Drie :)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...