hrng Geplaatst 14 november 2006 Geplaatst 14 november 2006 (bewerkt) Ik weet niet of dit algemeen bekend is of dat het gewoon vanzelfsprekend is maar ik liep hier bij toeval tegen aan. Het is mogelijk om bij het ingeven van de exacte placemark coordinaten de gc.com notatie te gebruiken. Naast decimale graden (dd.ddddd) en het ddd mm ss.ss formaat (afhankelijk van hetgeen je in je voorkeuren hebt ingesteld) blijkt google earth bij invoer ook gewoon het bij geocaching.com bekende formaat toe te staan. Truuk: Open een nieuwe place mark en hij komt als je dat zo in je voorkeuren ingesteld hebt met deze dialoog: Laat alleen het gedeelte tot aan de enkele quote staan. En verbeter de waarde voor de minuten tot de decimale minuten waarde. Verlaat daarna het veld (bijvoorbeeld middels tab) en hij heeft de coords voor je omgerekend. 14 november 2006 bewerkt door hrng
Twin Peaks Geplaatst 14 november 2006 Geplaatst 14 november 2006 Dat wist ik dus niet! eerruug handig! Bedankt voor de tip!
LTeunis Geplaatst 14 november 2006 Geplaatst 14 november 2006 En ik maar moeilijk doen om het formaat in Mapsource iedere keer om te zetten
Ruud4d Geplaatst 14 november 2006 Geplaatst 14 november 2006 (bewerkt) Ik copy en paste altijd rechtstreeks vanuit Mapsource en vanaf de cachepagina's in GE. Werkt perfect dus. Overigens doe ik dat zonder eerst een punt aan te maken. Direct in het zoekbalkje voor GE. Dat kun je een paar keer herhalen voor verschillende punten. De andere gezochte punten blijven bewaard in de zoek resultaten. Door alles nu aan te vinken worden ze allemaal getoond in GE. 14 november 2006 bewerkt door Ruud4d
Twin Peaks Geplaatst 14 november 2006 Geplaatst 14 november 2006 Ik copy en paste altijd rechtstreeks vanuit Mapsource en vanaf de cachepagina's in GE. Werkt perfect dus.Overigens doe ik dat zonder eerst een punt aan te maken. Direct in het zoekbalkje voor GE. Dat kun je een paar keer herhalen voor verschillende punten. De andere gezochte punten blijven bewaard in de zoek resultaten. Door alles nu aan te vinken worden ze allemaal getoond in GE. Kijk zo komen we verder
TheFalcon Geplaatst 14 november 2006 Geplaatst 14 november 2006 (bewerkt) Weer twee nieuwe manieren geleerd . En zelfs wanneer je alleen bijv. "51 39.626" invoert bij "Latitude" snapt ie het ook, soortgelijk bij Longitude. 14 november 2006 bewerkt door TheFalcon
Team Gelaen Geplaatst 14 november 2006 Geplaatst 14 november 2006 ja, handig. En als je in Google earth een adres invoerd vindt tie het ook. (adres huisnr, plaatsnaam, land)
Aanbevolen berichten