Spring naar bijdragen

Earthcaches komen terug bij geocaching.com


Ruud4d

Aanbevolen berichten

De bezoeker zal ook moeten aantonen dat hij of zij iets van het bezoek heeft geleerd.

 

Als er een nederlandse earthcache komt moet je dan ook in het engels loggen? Hoe anders kunnen die amerikaantjes controleren of je er iets van geleerd hebt. :thumbdown:

 

Weer erg veel regeltjes erbij naar mijn mening. Zo hoeft het voor mij niet, dan maar geen icoontje erbij... :no:

 

 

Volgens mij is er al een Nederlandse Earthcache:

 

The Wheel of Bassa van Team Firefox.

 

Alleen is deze nu ondergebracht bij Waymarking geloof ik.

of hoe zat dat ook weer Ron?....vertel, vertel!

 

kan deze misschien weer earthcache worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja, de beste meneer Geoaware schrijft het zelf: “As part of the return of Earth Caches from waymarking to geocaching,”

 

Wat zou het mooi zijn als er een Nederlandse earth cache zou komen op geocaching.com

 

Ik snap ook best dat de eisen verhoogd worden. Naar mijn mening is het Waymarking niet zo populair omdat het veel te makkelijk is om iets aan te merken als interessant voor anderen. Om een veelbesproken voorbeeld aan te halen, je kunt er Mc Donalds restaurants plaatsen en loggen. Ze (.com) willen vast voorkomen dat iedere hobbel in het grasveld straks als een uniek geologisch verschijnsel wordt aangeprezen.

 

Hoe ging dat vroeger eigenlijk? Hoe werd er toen voorkomen dat er te veel oninteressante virtuele/reverse/earth caches kwamen. Was dat een van de zware taken van de revieuwers?

 

Tenslotte, is er ergens een Nederlandse vertaling van de earth cache eisen? Anders zal ik proberen om er een te maken.

 

Zilvervloot.

bewerkt door Zilvervloot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, de beste meneer Geoaware schrijft het zelf: “As part of the return of Earth Caches from waymarking to geocaching,”

 

Wat zou het mooi zijn als er een Nederlandse earth cache zou komen op geocaching.com

 

Ik snap ook best dat de eisen verhoogd worden. Naar mijn mening is het Waymarking niet zo populair omdat het veel te makkelijk is om iets aan te merken als interessant voor anderen. Om een veelbesproken voorbeeld aan te halen, je kunt er Mc Donalds restaurants plaatsen en loggen. Ze (.com) willen vast voorkomen dat iedere hobbel in het grasveld straks als een uniek geologisch verschijnsel wordt aangeprezen.

 

Hoe ging dat vroeger eigenlijk? Hoe werd er toen voorkomen dat er te veel oninteressante virtuele/reverse/earth caches kwamen. Was dat een van de zware taken van de revieuwers?

 

Tenslotte, is er ergens een Nederlandse vertaling van de earth cache eisen? Anders zal ik proberen om er een te maken.

 

Zilvervloot.

 

zoals ik al eerder in een posting zei ben ik bereid om met anderen een leuke earthcache serie op te zetten.

ik vertaal graag de passages voor je die je niet begrijpt. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Goedweerloper: Deze duitse Earthcache zal wel goed blijven gaan. Het is een wandeling langs geologische fenomenen en erg leuk om te doen. En dat ze terugkomen vind ik best!

Volgens de laatste log moet-ie (volgens mij) wel aangepast worden, maar hij lijkt me inderdaad heel mooi.

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben in Schotland voor het eerst een earthcache gedaan, namelijk deze. Dat was echt een geweldige tocht! En zonder deze cache waren wij daar zeker nooit gekomen.

Het lijkt mij dan ook erg leuk als deze soort caches gewoon weer terug komen bij geocaching.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Nederlandse Waymark Earthcaches die ik gelogd heb in het Nederlands hebben me gewoon een Bronzen en Zilveren Earthcache Master pin opgeleverd, dus zo nauw komt dat loggen niet, maar wellicht gaan ze ook dat aanscherpen. Ik vindt het in ieder geval een hele goede ontwikkeling dat Earthcaches allemaal in Geocachig komen. Nu moet ik in twee databases gaan zoeken.

 

Wie meer wil weten over Earthcaching kan eens op earthcache.org kijken.

 

Succes !

bewerkt door FerryStreens&Fairyglitters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Nederlandse Waymark Earthcaches die ik gelogd heb in het Nederlands hebben me gewoon een Bronzen en Zilveren Earthcache Master pin opgeleverd, dus zo nauw komt dat loggen niet, maar wellicht gaan ze ook dat aanscherpen. Ik vindt het in ieder geval een hele goede ontwikkeling dat Earthcaches allemaal in Geocachig komen. Nu moet ik in twee databases gaan zoeken.

Wat is dat voor een pin dan? Als je een earthcache vind, sturen ze je een pin thuis?

 

tot cache,

team Wij Drie :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bezoeker zal ook moeten aantonen dat hij of zij iets van het bezoek heeft geleerd.

 

Als er een nederlandse earthcache komt moet je dan ook in het engels loggen? Hoe anders kunnen die amerikaantjes controleren of je er iets van geleerd hebt. :thumbdown:

 

Weer erg veel regeltjes erbij naar mijn mening. Zo hoeft het voor mij niet, dan maar geen icoontje erbij... :no:

 

 

Volgens mij is er al een Nederlandse Earthcache:

 

The Wheel of Bassa van Team Firefox.

 

Alleen is deze nu ondergebracht bij Waymarking geloof ik.

of hoe zat dat ook weer Ron?....vertel, vertel!

 

kan deze misschien weer earthcache worden?

 

Wat ik begrepen heb zou dat inderdaad een gc earthcache kunnen worden. Dat zou niet verkeerd zijn, want via waymarking levert het nauwelijks bezoek op (iets van 6 of 7 logjes in een jaar), omdat hij daar verstopt zit tussen allerlei vreemde eendjes als Mac Donalds, camper parkeerplaatsen en meer van die onzin. Twin Peaks was toen wel één van de eerste die hem bezocht heeft:

 

161984c9-ca41-4c10-accc-1a2b7c4a0eb3.jpg

 

Zuidelijker liggen er nog twee nederlandse earthcaches.

 

 

Wat is dat voor een pin dan? Als je een earthcache vind, sturen ze je een pin thuis?

 

tot cache,

team Wij Drie :P

 

Kijk hier maar: http://www.geosociety.org/earthcache/ecMasters.htm

 

Bezoek twee nederlandse earthcaches en één over de grens en je hebt je eerste pin verdiend :fish:

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed nieuws:

 

First Dutch (Earth Cache) - Wheel of Bassa

 

is gisteren aangepast aan de nieuwe regels en vandaag goedgekeurd door de GSA :)

 

 

Performed Maintenance

 

Hi,

As part of the process of EarthCaches returning to geocaching.com, every EarthCache is reviewed to ensure that each EarthCache listing adheres to the new guidelines.

 

We wanted to inform you that your EarthCache has been reviewed and successfully meets the new guidelines.

 

Regards,

Geoaware

 

 

We hebben er een mooie wandeling van ongeveer 2 kilometer rondom het Wiel van Bassa van gemaakt met een drietal te beantwoorden vragen en een foto opdracht. De cache kan pas gelogd worden als de antwoorden naar ons gemaild zijn en je een reaktie terug krijgt dat de antwoorden goed zijn. Verder moet in het log staan hoeveel personen de cache bezocht hebben. Foute logs moeten we verwijderen. Dit alles volgens de nieuwe richtlijnen van de GSA.

 

De cache zal over enkele weken online zijn via geocaching.com, voorlopig dus nog even bij waymarking. Bij de GSA was nog niet bekend of bestaande logs ook mee verhuizen naar gc.com of het archief ingaan bij waymarking! Het beste kunnen bezoekers dus nog even wachten tot het een gc.com cache is! Gaan de oude logs niet mee, dan is er zelfs een FTF, STF en TTF te behalen ;)

 

Binnenkort kunnen velen dus weer een nieuw icoontje in de wacht slepen :D

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaan de oude logs niet mee, dan is er zelfs een FTF, STF en TTF te behalen :thumbup:

 

Daar was het de GSA nou juist NIET om te doen. Het gaat erom dat je er wat van opsteekt! :-)

Maar een icoontje erbij is voor velen zeker de moeite om eens 1 van de 3 Nederlands Earthcaches te gaan bezoeken. Overigens zijn er ook een aantal vlak over de grens in Belgie en Duitsland te vinden.

 

Ik ben wel benieuwd of de Earthcaches nu ook met een eigen gekleurd bolletje op de kaart van Nederland komen te staan bij geocaching.nl. Wie gaat hierover, om deze toevoeging aan te vragen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar was het de GSA nou juist NIET om te doen. Het gaat erom dat je er wat van opsteekt! :-)

 

Dat is inderdaad een hele prettige bijkomstigheid van de nieuwe regels en ook de bedoeling van earth caches. Ze veranderen opeens van simpele oprapers (hoewel er niks ligt) tot een leerzaam iets, wat -tig jaar geleden door de natuur is achtergelaten. Het hele FTF gedoe is na drie logjes ook wel over :P

 

Maar een icoontje erbij is voor velen zeker de moeite om eens 1 van de 3 Nederlands Earthcaches te gaan bezoeken. Overigens zijn er ook een aantal vlak over de grens in Belgie en Duitsland te vinden.

 

Ik zag dat er ook een vierde in Nederland is. Erg leuk voor de verzamelaars van pins. Van die vier zijn er nu twee goedgekeurd door de GSA. Die Gary heeft het opeens heel druk. Hij moet/mag in een paar weken iets van 500 caches reviewen :thumbup:

 

Ik ben wel benieuwd of de Earthcaches nu ook met een eigen gekleurd bolletje op de kaart van Nederland komen te staan bij geocaching.nl. Wie gaat hierover, om deze toevoeging aan te vragen?

 

Vroeg ik me inderdaad ook af. Misschien is een driehoekje beter. Ik heb Reintje de Vos even een PM gestuurd. Die gaat volgens mij over de NL-kaartjes.

 

EDIT: Reintje is op de hoogte, even afwachten tot ze overgezet zijn en dan zal het wel op een goede manier geregeld worden :thumbup:

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag dat er ook een vierde in Nederland is. Erg leuk voor de verzamelaars van pins. Van die vier zijn er nu twee goedgekeurd door de GSA. Die Gary heeft het opeens heel druk. Hij moet/mag in een paar weken iets van 500 caches reviewen :ph34r:

 

Dan ben ik toch wel benieuwd welke die 4e is, want naast "Het wiel van Bassa", "Heimansgroeve" en "de Reuselse Kei" kan ik geen Earthcache in Nederland vinden.

Als je "Driebankenheide" bedoeld, dan is dat officieel een Belgische earthcache. Die is inderdaad al goedgekeurd.

 

Als je voor een Bronzen Earthcache Master pin wil gaan, dan zit je in Zuid-Limburg het beste, daar heb je "Driebankenheide", "Heimansgroeve" en "Inden Tagebau" op een rijtje en mooi in 1 dag te combineren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...