Spring naar bijdragen

Earthcaches komen terug bij geocaching.com


Ruud4d

Aanbevolen berichten

Ik heb een grandfathered earthcache in mijn watchlist staan omdat ik die ook eens wil doen, Tagebau Inden.

Daar kwam dus een het volgende mailtje van:

October 12 by geoaware (35 found)

Performed Maintenance

 

Hi,

As part of the process of EarthCaches returning to geocaching.com, every EarthCache is reviewed to ensure that each EarthCache listing adheres to the new guidelines.

 

We wanted to inform you that your EarthCache has been reviewed and successfully meets the new guidelines.

 

Regards.

 

Geoaware

 

Dus iedereen mag de regels weer eens doornemen en zich storten op de earthcaches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Guidelines gevonden bij een oostenrijkse earth cache die zal worden afgekeurd.

 

Zie ik iets over het hoofd, of zijn de oorspronkelijke regels weer van toepassing?

 

Schrattenkalk Earthcache

 

"As part of the process of EarthCaches returning to geocaching.com, every EarthCache is reviewed to ensure that each EarthCache listing adheres to the new guidelines."

 

Zilvervloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bijvoorbaat goedgekeurde earthcaches in Zwitserland, United Kingdom en in Duitsland gezien. Blijkbaar kan GSA dus ook in de rest van de werld beoordelen.

 

Als ik de lijst met caches doorloop dan zal er echter een groot aantal (europeese) earthcaches verwijderd worden. Belgie, Spanje, Denemarken...

 

Ik ben benieuwd naar de reacties van onze Europeese broeders en zusters.

 

 

Zou dit echter ook betekenen dat wij in Nederland een earthcache kunnen gaan aanmelden. En dat deze dan niet bij het waymarking maar bij geocaching terecht zal komen?

 

Heeft er iemand nog een potentiele earthcache liggen? Wie wil het proberen?

 

Zilvervloot.

bewerkt door Zilvervloot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Firefox heeft in ieder geval een Earthcache, misschien kan hij er wat meer overtellen.

 

Geocaching.nl heeft hier nog niets over staan op de pagina waar de cachetypes worden uitgelegd en volgens mij .com ook niet. Er is nog steeds een aparte earthcache site.

 

Het zou fijn zijn als er ook een nederlandse vertaling kwam van de guidelines.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De regels voor earthcaches lijken speciaal voor Amerika geschreven te zijn. Hoe zou je buiten Amerika aan deze voorschriften moeten voldoen? Of gaat GSA ook over geolocaties buiten Amerika?

 

Klopt, de GSA gaat over earthcaches waar ook ter wereld. Zo'n cache wordt eerst door hun goedgekeurd en gaat vervolgens naar gc.com, waar ze bij waymarking worden geplaatst. Wij hebben dat ook zo moeten doen, het wachten op goedkeuring van GSA duurt alleen erg lang. Bovendien moet zo'n cache nog aan de nodige voorwaarden voldoen en de tekst moet in het engels zijn opgesteld. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het echt zo is dat ze naar gc.com terug gaan en of iemand daar linkjes naar toe heeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De revieuwer is, Geoaware (35 found/5 hide), een Australier die zelf drie earthcaches op zijn owned lijst heeft staan (alle voldoen aan de nieuwe eisen)

 

Hij is, zoals hij zelf op zijn profiel schrijft:

“I am the curent Earthcache Master. I approve those caches that follow the earthcache guidelines at www.earthcache.org. Looks like I will be spending more time in the USA...but hope to cache in other countries with my new found cache-buddy! “

 

Het is vast een hele goede man, die onze locale revieuwers op een prettige manier ondersteunt met het goedkeuren van de eerste earthcache op geocaching.com

 

De extra eisen: Moet ook in het engels geschreven zijn, moet een geologische les leveren, moet een opdracht hebben, mag geen doosje zijn en moet over gebaande paden gaan, daar kan toch wel aan voldaan worden?

 

Zilvervloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leuke plaatsen voor earthcaches zijn bijvoorbeeld grotten in zuid limburg maar ook het kweldergebied bij de wadden horen daarbij. denk ook aan gaswinning. oude steenkoolmijnen en kusterosie .

als medecachers het leuk vinden kunnen we wel een groepje starten om gezamelijk een aantal earthcaches te ontwikkelen en online te zetten.

ook hier bij mij in de randstad zijn mogelijkheden voor earthcaches.

bewerkt door cachorganic
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De revieuwer is, Geoaware (35 found/5 hide), een Australier die zelf drie earthcaches op zijn owned lijst heeft staan (alle voldoen aan de nieuwe eisen)

 

Hij is, zoals hij zelf op zijn profiel schrijft:

“I am the curent Earthcache Master. I approve those caches that follow the earthcache guidelines at www.earthcache.org. Looks like I will be spending more time in the USA...but hope to cache in other countries with my new found cache-buddy! “

 

Ik ben er eens ingedoken en de zgn. nieuwe guidelines voor earthcaches eens doorgelezen, maar er is zo te zien weinig of niets veranderd ten opzichte van de regels die in 2005 van kracht waren. Er staat ook nergens dat eartcaches weer terug gaan naar geocaching.com :crybaby: Dus wie dat verhaal de wereld heeft ingeholpen? Vanaf oktober gingen die caches automatisch naar waymarking en dat zal nog wel hetzelfde zijn. De amerikanen kennende zijn ze niet zo fanatiek in het terugdraaien van gemaakte beslissingen. Ik heb net Geoaware een mailtje gestuurd met de vraag wat er eigenlijk veranderd is. Kan zijn dat die duitse cache (in Noorwegen of Zweden is er ook nog steeds eentje online via gc.com) gewoon de migratie naar waymarking heeft overleefd en nu op het punt staat om gemigreerd te worden en ook nog niet aan de nieuwe regels voldoet! We merken het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En al heel snel een antwoord terug:

 

 

Thank you for your email.

 

The issue here is the logging requirement, which changed since this EarthCache was developed. It now reads..

 

 

Logging of EarthCaches must involve visitors undertaking some educational task. This could involve them measuring or estimating the size of some feature or aspect of the site, collecting and recording some data (such as time of a tidal bore), or searching and sending via email to the developer, some fact that they find from signage. Developers should try to involve visitors in learning from the site … rather than just logging a visit. Logs should show that the visitors have 'learnt' by visiting your EarthCache.

 

Therefore, just taking a photo does not meet this guideline.

 

As part of the return of EarthCaches from waymarking to geocaching, we are insisting that all EarthCaches meet the current guidelines.

 

We realize that developers are having to put effort into getting these EarthCaches to meet the guidelines, but we feel that this is critical to the continued success of EarthCaches as an educational tool.

 

 

Er speelt dus inderdaad iets met betrekking tot de terugkeer van earthcaches naar geocaching.com, maar de eisen voor het loggen van een earth cache gaan iets omhoog. De bezoeker zal ook moeten aantonen dat hij of zij iets van het bezoek heeft geleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er speelt dus inderdaad iets met betrekking tot de terugkeer van earthcaches naar geocaching.com, maar de eisen voor het loggen van een earth cache gaan iets omhoog. De bezoeker zal ook moeten aantonen dat hij of zij iets van het bezoek heeft geleerd.

Lijkt mij niet zo moeilijk. Omtrekt van een karakteristieke boom of zo. We wachte af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bezoeker zal ook moeten aantonen dat hij of zij iets van het bezoek heeft geleerd.

 

Als er een nederlandse earthcache komt moet je dan ook in het engels loggen? Hoe anders kunnen die amerikaantjes controleren of je er iets van geleerd hebt. :thumbdown:

 

Weer erg veel regeltjes erbij naar mijn mening. Zo hoeft het voor mij niet, dan maar geen icoontje erbij... :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bezoeker zal ook moeten aantonen dat hij of zij iets van het bezoek heeft geleerd.

 

Als er een nederlandse earthcache komt moet je dan ook in het engels loggen? Hoe anders kunnen die amerikaantjes controleren of je er iets van geleerd hebt. :thumbdown:

 

Weer erg veel regeltjes erbij naar mijn mening. Zo hoeft het voor mij niet, dan maar geen icoontje erbij... :no:

 

Dan ga ik gewoon een keer een Duitse earthcache doen, dan heb ik er al van geleerd als ik het voor elkaar krijg om de tekst te vertalen :P

 

Maar even serieus... er moet ter plekke dus ook info zijn, dus je kunt al aantonen dat je er van hebt geleerd door een foto van dat info bord te nemen als bewijs dat je het hebt gezien (en gelezen).

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...