Spring naar bijdragen

Deleten van log


Cache in het handje

Aanbevolen berichten

Hi hi hi ook dat is mij een paar keer overkomen dat een not found (natuurlijk een beetje gespekt met wat uitlatingen die mijn gevoelens weergaven ) zonder opgaaf van redenen verwijdert worden.

Tuurlijk krijg je na de vraag een nietszeggend meeltje terug dat het geheel per ongeluk was gegaan of zo en niet de bedoeling was, zonder het aanbot om het weer terug te plaatsen.

Ik zal ook maar niet zeggen van wie er eentje was om de zelfde reden als Polmske :thumbdown:

 

Kort geleden is er van een teebee alle logs verwijdert omdat de eigenaar helemaal op nieuw met die teebee wilde beginnen………

 

Ach heerlijk brengt wat leven in de brouwerij

 

Barny

 

Die nog steeds zit te wachten op een linkje die het voor mij een stuk eenvoudiger maakte

 

Helemaal mee eens. Net als de online database waar je coordinaten in kunt droppen van mysterie caches en als het een nieuw coordinaat is dan krijg je als 'beloning' een coordinaat terug van een cache die je zoekt :cry:

 

welke database?

 

Ben wel benieuwt geef ff een linkie als je wil, dan kan ik stoppen met het gepruts op mijn laptop en hoef ik ook niet meer (h)eerlijk ouderwets te onderhandelen.

 

Voor de rest roem ik Kalkendotters om hun eerlijkheid, hoe eenvoudig zou het voor hun zijn om ook nog de datum aan te passen en dan meneertje en of mevrouwtje onschuld te spelen

 

 

 

 

Barny

 

Die dit spelletje ook gewoon op zijn eigen manier speelt, en het nog leuk vind ook !

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ga je dan een foto'tje van die webcam nemen en vervolgens loggen, dan staat dat zo ongeveer gelijk aan het nemen van een foto van een cache area ergens midden in het bos, maar je hebt de cache niet kunnen vinden.

Mwah, daar kan ik me toch niet in vinden. Als je een kistje niet kan vinden en vervolgens wel logt met een fotootje van de omgeving, dan is dat geen echte found (al zou mij persoonlijk ook dat geheel aan mijn anus oxideren). Maar een webcam foto is alleen een bewijs dat je er geweest bent. Als je dat anderszins kunt bewijzen, dan is dat toch ook goed?! Of moet het dan echt met de geboden techniek van de webcam? Dan zul je er voor moeten zorgen dat deze ook 24/7 beschikbaar is en vind ik het onzin om te melden dat je vooraf moet controleren of de webcam er is ja of nee.

En dan nog, hoe ga je al die webcamfotootjes op fotosjoppen controleren? Paar poppetjes staan er zo in hoor :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mwah, daar kan ik me toch niet in vinden. Als je een kistje niet kan vinden en vervolgens wel logt met een fotootje van de omgeving, dan is dat geen echte found (al zou mij persoonlijk ook dat geheel aan mijn anus oxideren). Maar een webcam foto is alleen een bewijs dat je er geweest bent. Als je dat anderszins kunt bewijzen, dan is dat toch ook goed?! Of moet het dan echt met de geboden techniek van de webcam? Dan zul je er voor moeten zorgen dat deze ook 24/7 beschikbaar is en vind ik het onzin om te melden dat je vooraf moet controleren of de webcam er is ja of nee.

En dan nog, hoe ga je al die webcamfotootjes op fotosjoppen controleren? Paar poppetjes staan er zo in hoor :thumbdown:

 

OK, Polmske kan alsnog loggen, dus ik zie het logje wel :cry: Was ergens in de buurt van 12 augustus.

 

Wij zijn niet de eigenaar van de webcam, maar linken (met toestemming) daar naar toe. De eigenaar zat op het moment van de crash voor 6 weken in Amerika. De webcam cache draait nu anderhalf jaar zonder problemen, dus we gaan ook niet iedere dag checken of hij online is. Inmiddels is hij weer online, alleen de archief funktie draait (nog) niet.

 

En ja, in principe wel een fototje via de webcam. Maak je een foto van jezelf op die plaats, dan is het opeens een virtual cache geworden :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke dan.

 

Echter de foto's zijn niet meer aanwezig. Zullen deze wel een keer opnieuw maken. Maar toch bedankt dat we hem mogen loggen. Wat we dus zonder foto's niet zullen doen. Want een Webcam zonder foto's loggen is niet leuk.

 

Groetjes P.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Back to topic? Was 'deleten van not-found logs door owner toch?'.

 

Ik vind de not-founds als cacher bij de ervaring horen. Vervelende ervaring, maar toch! B)

 

Als owner zijn de not-founds erg waardvol. Ten eerste om te kunnen zeggen dat, na controle, de cache er echt nog lag! :P

 

Ten tweede om te zien wat er bij de betreffende cacher fout ging om zodoende de cache misschien wat verder te perfectioneren.

 

Ook dat mag dan best in de logs!

 

Greetz,

 

Gammo_Team

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Back to topic? Was 'deleten van not-found logs door owner toch?'.

 

Ik vind de not-founds als cacher bij de ervaring horen. Vervelende ervaring, maar toch! B)

 

Als owner zijn de not-founds erg waardvol. Ten eerste om te kunnen zeggen dat, na controle, de cache er echt nog lag! :P

 

Ten tweede om te zien wat er bij de betreffende cacher fout ging om zodoende de cache misschien wat verder te perfectioneren.

 

Ook dat mag dan best in de logs!

 

Greetz,

 

Gammo_Team

 

Ook ik zie een 'not found' liever dan helemaal stilte, zo weet ik tenminste dat er iets mis is met een cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind de not-founds als cacher bij de ervaring horen. Vervelende ervaring, maar toch! :beerchug:

 

Vervelend? Ik log zo veel mogelijk Not Founds... Ik loop een cache, kijk met mijn handen in mijn zakken een beetje rond op de locatie en ga weer terug. Van mijn moeder heb ik geleerd dat ik geen dingen van de grond mag oprapen, wie weet wat er mee is gebeurd. Daarnaast zie je er zo verdacht uit met zo'n ammobox in je handen. Risico's alom als je ook daadwerkelijk caches gaat proberen te vinden! Daarnaast is de inhoud vaak oninteressant, en het logboekje is regelmatig nat of vol. Kansloos, dat vinden.

 

Af en toe log ik een virtual om toch nog enigszins een score te hebben, maar daar houdt het dan ook mee op. Soms zie ik wel een cache liggen als ik met mijn handen in mijn zakken sta rond te kijken. Om de cache-eigenaar te plezieren (en te belonen voor zijn hulpvaardigheid door het slechte verstoppen) schrijf ik dan wel een logje, maar alleen als ik wetties bij heb om mijn handen grondig mee te ontsmetten. Onderzoek wijst uit dat op cachebox-pennen sporen te vinden zijn van wel 60 verschillende soorten urine!

 

Een 'not found' is ook een visit, en de reis was toch het doel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een not-found log is slechte reclame voor je cache! Als mensen je cache niet kunnen vinden, betekent dat dat je cache te moeilijk verstopt ligt, of dat de kans aanwezig is dat hij weggehaald is! Kortom je cache zal minder snel bezocht worden...

 

Als cachelegger hoop je toch alleen maar op logjes als: "Snel gevonden, door naar de volgende. #378 van vandaag!" Dat betekent tenminste dat iedereen zonder enige moeite je cache kan vinden. Waarom bedenken trouwens mensen allerlei moeilijke puzzels om caches te plaatsen, maken ze lange tochten die je moet lopen voordat je bij de cache bent, of worden ze zo weggelegd dat je er niet met je auto naast kan parkeren? Alleen maar onhandig en mensen kunnen alleen maar negatief reageren op je cache!

 

Nu even serieus: Zelf probeer ik altijd van mijn logs iets te maken, wat voor type het ook is. Of het nu een found, not found of needs maintenance is ik probeer mijn bevindingen en mijn gemoedstoestand zo goed mogelijk te verwoorden. Dat betekent soms dat ik logjes schrijf die schermvullend zijn. Maar ik vind het ook gewoon leuk om ze zelf terug te lezen... Goed ik probeer mijn best te doen en zo min mogelijk hints weg te geven (al doe ik het wel soms). Sterker nog ik hoop dat zo veel mogelijk bezoekers van mijn caches dit ook doen.

 

Mocht er iets in staan dat te veel hints weggeeft naar je zin dan mail je de poster eventjes. De rest die tussendoor even je pagina bezoekt heeft gelukt, die hebben een extra hint... En als iemand een not-found logt, omdat hij vermoedt dat je cache geript is, dan controleer je hem even en plaats je een sarcastische write note erbij, dat de betreffende cacher toch beter moet zoeken!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een not-found log is slechte reclame voor je cache!

Dat vind jij misschien, maar ik niet. De inhoud van de not-found log kan wellicht slechte reclame zijn.

 

Als ik een uur heb lopen zoeken naar de cache en ik heb 'm niet gevonden, log ik met alle plezier een not-found, schrijf mijn 'avontuur' er bij en voila, weer een leuke Anneke-Dood.

 

En ja, als er 5, 10 of meer not-founds staan, dan is er misschien wel wat aan de hand. Maar daarbij is de conclusie tussen een 1-sterren of een 5-sterren cache ook onderscheidend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een not-found log is slechte reclame voor je cache!

Dat vind jij misschien, maar ik niet. De inhoud van de not-found log kan wellicht slechte reclame zijn.

 

Als ik een uur heb lopen zoeken naar de cache en ik heb 'm niet gevonden, log ik met alle plezier een not-found, schrijf mijn 'avontuur' er bij en voila, weer een leuke Anneke-Dood.

 

En ja, als er 5, 10 of meer not-founds staan, dan is er misschien wel wat aan de hand. Maar daarbij is de conclusie tussen een 1-sterren of een 5-sterren cache ook onderscheidend.

 

Als je de rest van mijn log had gelezen, dan had je gezien dat ik dat stukje dus compleet niet meende!!! Anders schrijf ik verderop geen alinea die begint met: "Nu even serieus..." Ik heb zelfs graag dat iedereen die bezig geweest is met welke cache dan ook sowieso een logje schrijft!!! Dan wel een found it, danwel een did not found it of zelfs een need maintenance! Maar goed misschien moet ik voortaan wat minder ironie gebruiken in mijn logs/forumposts!!! Maar goed verder kan ik het prima vinden in je gedachtengang!

bewerkt door Knight of Ni
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...