dmace Geplaatst 20 augustus 2006 Geplaatst 20 augustus 2006 Hoewel de meesten het misschien wel zullen weten, is het prima mogelijk om de tracklogs van je GPS in Google Earth te krijgen zonder dat je daarvoor Google Earth Plus aan hoeft te schaffen. Het is eigenlijk heel simpel: - Laad je tracklogs in in Mapsource - Exporteer alles als een GPX-file - Lees de GPX-file in in Google Earth. Voila! Zo kon ik nog eens mooi terugkijken op m'm amerika-vakantie, maar ook nog wat herinneringen aan reeds voorbijgegane caches. /me heeft me deze post nimmer de bedoeling iets illegaals te volbrengen. Neem een Plus-abonnement voor 20 Dollar per jaar om ook 'live' je GPS in Google Earth te kunnen gebruiken.
Kruimeldief Geplaatst 21 augustus 2006 Geplaatst 21 augustus 2006 En bij plus is de kaart duidelijker, scherper, gedetaileerder, is ook de 20 dollar waard
LTeunis Geplaatst 21 augustus 2006 Geplaatst 21 augustus 2006 En bij plus is de kaart duidelijker, scherper, gedetaileerder, is ook de 20 dollar waard Is daar een printje van te laten zien. Nu vind ik de detailering van met name buiten de randstad en enkele plaatsen in NL niet al te best. Misschien een printje omgeving Breda ter vergelijking? Dan ben ik misschien wel zo om
draculix Geplaatst 21 augustus 2006 Geplaatst 21 augustus 2006 leuk, ik heb al lopen zoeken naar een oplossing. kan me die 20 dollar momenteel niet permitteren. mooi alternatief dat ik snel eens ga proberen. bedankt.
dmace Geplaatst 21 augustus 2006 Auteur Geplaatst 21 augustus 2006 Is daar een printje van te laten zien. Nu vind ik de detailering van met name buiten de randstad en enkele plaatsen in NL niet al te best. Misschien een printje omgeving Breda ter vergelijking? Dan ben ik misschien wel zo om Nee hoor. Zoals met alles komt pas na Amerika de rest van de wereld. Gedetailleerde kaarten van Nederland vind je op het moment alleen bij plaatsen waar zoiets makkelijk te vinden was, of waar een stad/streek zelf de data heeft aangeleverd. Verwacht ook van Plus geen grotere nauwkeurigheid. De nederlandse straten liggen net als in de free versie soms wel 100 meter van hun oorspronkelijke plek af (of de foto ligt niet goed ). Het wachten is op een aantal google-servers waar ook nederlanders hun spullen neer kunnen zetten. Veel verder dan een 'i"-symbooltje via google earth community kom je dan ook niet. Maar nu dreig ik off-topic te gaan, dus toedeloe!
Witte Majoor Geplaatst 21 augustus 2006 Geplaatst 21 augustus 2006 Het kan nog makkelijker. In MapSource (vanaf versie 6.9.1) kun je "Weergeven in GoogleEarth" aanklikken. Je waypoints en tracks worden getoond in GoogleEarth. Even nieuwe versie van MapSource ophalen dus... Zie ook dit topic.
dmace Geplaatst 23 augustus 2006 Auteur Geplaatst 23 augustus 2006 Het kan nog makkelijker. In MapSource (vanaf versie 6.9.1) kun je "Weergeven in GoogleEarth" aanklikken. Je waypoints en tracks worden getoond in GoogleEarth. Even nieuwe versie van MapSource ophalen dus... Zie ook dit topic. Hee, bedankt voor de tip. Jammer genoeg werken de routes niet.
gr2 Geplaatst 23 augustus 2006 Geplaatst 23 augustus 2006 (bewerkt) Hoe laat je de trackpoints ook alweer weg? 23 augustus 2006 bewerkt door gr2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden