Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Dit is gewoon in Nederland, scheelt in ieder geval in verzendkosten met de Amerikaanse site van Firefox. Daar zijn de boekjes wel een stuk goedkoper.

Dus zo als altijd, Elk voordeel heeft z'n nadeel...............

Dat Rainintherain is gewoon duur spul, blijkt nu wel. Vijf euro voor een boekje vind ik op zich nog wel gaan, alleen bij grotere aantallen wordt het minder leuk. Heeft er misschien iemand de merknaam van die Xenos boekjes? Die moeten toch ook wel ergens anders te verkrijgen zijn, desnoods rechtstreeks bij een leverancier te bestellen. Op dit moment gebruik ik vaak de notitieboekjes van de Hema, mooi formaat, kost 2 euro, alleen niet vochtbestendig!

Geplaatst

Zo jammer, dat die boekjes zo duur zijn. Het lijkt wel of ze uitgevonden zijn voor Geocachen. Maar Cachen is en blijft een hobby, het is al duur genoeg. Maar zal dit draadje zeker in de gaten houden. Laten we hopen op een goedkoop alternatief.

Firefox do your thing, and make us happy :lol1:

Geplaatst
Zo jammer, dat die boekjes zo duur zijn. Het lijkt wel of ze uitgevonden zijn voor Geocachen. Maar Cachen is en blijft een hobby, het is al duur genoeg. Maar zal dit draadje zeker in de gaten houden. Laten we hopen op een goedkoop alternatief.

Firefox do your thing, and make us happy :lol1:

Ja hoor, ik wil het best organiseren als er iets beschikbaar is en groot ingekocht kan worden tegen een scherpe prijs. Moet ik alleen wat meer informatie hebben over merknaam en liefst leverancier/importeur.

Geplaatst

Heeft iemand nog zo een blokje liggen met verpakking er omm heen, en staat daar iets aan info op dan? Of heeft iemand een contactpersoon/informatieadres/klantenservice adres van xenos om eens na te vragen? de site van xenos zelf heeft niets staat mbt een klantenservice.

Geplaatst

Ik ben er nog niet verder achteraan gegaan bij de Xenos. Alle vestigingen bij mij in de wijde omgeving (Leiden) hebben ze niet. Dus als iemand ze voor een lief prijsje kan achterhalen: de goodiesshop wil ze dolgraag verkopen! Ik heb slechts een beperkt aantal beschikbaar voor een prijs die ik graag lager zou zien.

Geplaatst

Ik heb nog zo'n Xenos boekje liggen. Die gaat de komende dagen in een nieuwe cache.

Het ding heet gewoonweg All-Weather Notebook en meer staat er ook niet op aan merkenspul. Ik heb er zelfs de verpakking nog om zitten. Daar staat een streepjescode op (8 716963 324474) en de tekst XENOS - 602.453.

That's it. Meer kan ik er ook niet van maken.

En nee, mijn boekje is niet over te nemen.

tot cache,

team Wij Drie :lol1:

Geplaatst
Daar staat een streepjescode op (8 716963 324474) en de tekst XENOS - 602.453.

Dat lijkt me het Xenos stickertje voor de kassa juf :)

Staat er niks in het boekje zelf gedrukt?

Ik kwam net nog op een nederlandse site en daar vragen ze 8 euro voor een klein boekje :lol1:

Xenos zit overigens in Waalwijk.

Geplaatst

Daar staat een streepjescode op (8 716963 324474) en de tekst XENOS - 602.453.

Dat lijkt me het Xenos stickertje voor de kassa juf :)

Staat er niks in het boekje zelf gedrukt?

Ik kwam net nog op een nederlandse site en daar vragen ze 8 euro voor een klein boekje :lol1:

Xenos zit overigens in Waalwijk.

Nee! De blaadjes zijn op de lijntjes na blanco en de kaftjes zijn transparant.

Mvg,

De Wolvjes

Geplaatst

Ik check ook nog bij iedere Xenos die ik zie. Maar idd nergens deze boekjes meer te koop. Heb zelf nog een paar maar wil ze zelf graag houden.

Jammer van Xenos. Ze hebben er geen weet van, hoe veel omzet ze nu gaan missen!

:lol1:

Geplaatst (bewerkt)
Ik check ook nog bij iedere Xenos die ik zie. Maar idd nergens deze boekjes meer te koop. Heb zelf nog een paar maar wil ze zelf graag houden.

Jammer van Xenos. Ze hebben er geen weet van, hoe veel omzet ze nu gaan missen!

:lol1:

Kijk, dat is waar wij als particulier aan denken. Xenos denkt 250 boekjes, inkoop 15 cent, verkoop een euro. Dat is maar 212.50 euro winst verdeeld over 97 filialen. Dat is € 2,19 per filiaal, dat schiet niet op! We kunnen wel de wens uitspreken het assortiment aangevuld te houden met die boekjes. En dat doe je beste door de filiaalmanager daarop aan te spreken. Wanneer hij dan bestelt of de rayonmanager komt langs, wordt het misschien meegenomen.

bewerkt door Team Professor X
Geplaatst
Kijk, dat is waar wij als particulier aan denken. Xenos denkt 250 boekjes, inkoop 15 cent, verkoop een euro. Dat is maar 212.50 euro winst verdeeld over 97 filialen. Dat is € 2,19 per filiaal, dat schiet niet op! We kunnen wel de wens uitspreken het assortiment aangevuld te houden met die boekjes. En dat doe je beste door de filiaalmanager daarop aan te spreken. Wanneer hij dan bestelt of de rayonmanager komt langs, wordt het misschien meegenomen.

Het is typisch iets voor dit soort zaken. Eenmaal uitverkocht komt het nooit meer terug. Ze zijn al een tijdje uitverkocht. We maakten er een gewoonte van dat we iedere keer als we aan het winkelen waren en een xenos tegenkwamen, er 10 hebben gekocht, zo samen met de vele stinkkaarsje, potjes, flesjes en ander troep dat de KralenFee altijd als een kraai bij elkaar sprokkelt in dit soort zaken.

We gebruiken deze boekjes voor eigen caches, als cachenotitieboekje onderweg om de gegevens van de gevonden cache te noteren, als kladblokje bij de PC, in de auto, om een kast waterpas te krijgen enz enz.

Verder droppen we ze als goodies in caches en laten ze achter in caches als het oorspronkelijke logboekje volraakt of vol is.

Ik denk dat we er nog een 40 a 50 hebben. Gezien de leegverkoop bij Xenos en de leuke prijs van de "originele" gele boekjes, zijn ze dus niet te koop.

Geplaatst
[knip]

We gebruiken deze boekjes voor eigen caches, als cachenotitieboekje onderweg om de gegevens van de gevonden cache te noteren, als kladblokje bij de PC, in de auto, om een kast waterpas te krijgen enz enz.

Verder droppen we ze als goodies in caches en laten ze achter in caches als het oorspronkelijke logboekje volraakt of vol is.

[knip]

Ik ben bang dat misbruik door zomige cachers niet word getollereed. En zij beter gebruiks idee hebben.

Geplaatst (bewerkt)

N.a.v. de topics hier in dit forum en op hiking-site.nl heb ik voor mijn werk een aantal van deze Rite-in-the-rain notitieblokken besteld. De doos stond vanmorgen (binnen 4 dagen) op mijn kantoor. Het is inderdaad geen goedkoop spul. Maar het ziet er wel goed uit. Wat me opviel is dat de hoeveelheid aantal pagina's van een notitieblok. Er zitten zo'n 63 pagina's in het boekje (wordt ook duidelijk op de site vermeld, maar ik vind het nogal weinig).

Ik heb het volgende besteld:

- 10x notitieblok klein (universeel, dus met ruitjes, ringband dus erg makkelijk in gebruik)

- 10x notitieblok groot (universeel, A4 formaat, ringband)

- 1x travel journal (teveel amerikaans gericht door de afsluitende info pagina's, alleen ambassades van Amerika)

- 10x rite in the rain pennen, schrijven erg lekker. Spacepen vind ik te duur

- 1x tasje voor travel journal, niet waterdicht en te 'militairistische kleur'.

Kortom, niet echt super enthousiast maar ook geen verkeerd product. Gezien het aantal pagina's en de prijs zullen mijn collega's niet zo snel het notitieblok voor alle aantekeningen maken, maar alleen wanneer ze in slechte weersomstandigheden terecht komen.

Ik heb zelf het idee als je het boekje wil aanschaffen voor in een cache, ik dit een te duur product vind. Ga je zelf veel wandelingen maken ongeacht de weersomstandigheden, maak je dan veel notities? Dan is het wel een mooi product. Met name de travel journal is lekker compact, simpel en zonder foto's en andere (soms voor mij nutteloze info). Ik neig dan eerder naar journals van Moleskine.

groetjes, ferry

bewerkt door fspaan
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...