Spring naar bijdragen

waypoint


mus57

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben een groentje op het gebied van Geocaching,en me zo`n beetje aan het voorbereiden op m`n nieuwe hobby.

Bij 't zoeken van m'n volgende waypoint kwam ik 't volgende tegen.

W.P. 2 1008 m. loop eerst,

176 º naar oosten

Hoe moet ik nu handelen om WP 2 te vinden?

Ik gebruik een etrex vista cx

 

grt Jan

bewerkt door mus57
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo ik ben een groentje op het gebied van Geocaching,en me zo`n beetje aan het voorbereiden op m`n nieuwe hobby.

Bij 't zoeken van m'n volgende waypoint kwam ik 't volgende tegen.

W.P. 2 1008 m. loop eerst,

176 º naar oosten

Hoe moet ik nu handelen om WP 2 te vinden?

 

grt Jan

Dit werkt met een functie op je gps, genoemd projecteren. Ik weet niet of alle gps dat hebben. Welke gps heb jij?

 

Ik kies een waypoint uit, in juw geval waypoint 1, dan klik ik op menu en hierin krijg ik de mogelijkheid tot project waypoint, hier kan je dan graden invullen en afstand en dan stuurt hij je naar waypoint 2

bewerkt door andemo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ik ben een groentje op het gebied van Geocaching,en me zo`n beetje aan het voorbereiden op m`n nieuwe hobby.

Bij 't zoeken van m'n volgende waypoint kwam ik 't volgende tegen.

W.P. 2 1008 m. loop eerst,

176 º naar oosten

Hoe moet ik nu handelen om WP 2 te vinden?

 

grt Jan

Dit werkt met een functie op je gps, genoemd projecteren. Ik weet niet of alle gps dat hebben. Welke gps heb jij?

 

Ik kies een waypoint uit, in juw geval waypoint 1, dan klik ik op menu en hierin krijg ik de mogelijkheid tot project waypoint, hier kan je dan graden invullen en afstand en dan stuurt hij je naar waypoint 2

 

Het antwoord is al haast gegeven, stel dat je een iets goedkopere gps hebt, waar deze mogelijkheid nog niet in zat dan is er een volgende optie.

Zoek waypoint 1 en ga 1008 meter vanaf dit punt lopen in 360 - 176 graden.

Als dat ook niet lukt stuur de eigenaar van de cache of een andere geocacher een mailtje met het coord van wp1 en vraag of zei een projectie voor jou willen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het antwoord is al haast gegeven, stel dat je een iets goedkopere gps hebt, waar deze mogelijkheid nog niet in zat dan is er een volgende optie.

Zoek waypoint 1 en ga 1008 meter vanaf dit punt lopen in 360 - 176 graden.

Als dat ook niet lukt stuur de eigenaar van de cache of een andere geocacher een mailtje met het coord van wp1 en vraag of zei een projectie voor jou willen doen.

 

Hmm... Ik zou nog steeds wel in de richting 176 graden lopen en niet 360-176. Ik neem aan dat je bedoelt loop n 176 graden, tot je GPS zegt dat WP1 1008 meter ligt op 360-176 graden.

 

Zo heb ik het ook al eens geprobeerd, toen ik nog niet wist hoe ik moest projecteren, maar het is best lastig over zo'n grote afstand, je loopt gauw verkeerd. Maar uiteindelijk kan het wel.

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoek waypoint 1 en ga 1008 meter vanaf dit punt lopen in 360 - 176 graden.

Kleine toevoeging: Of je projecteert zeg 176 graden, of je loopt er vanaf en kijkt of het WP1 op 176+180 graden ligt (of -180 graden, da's hetzelfde). Met +360 graden kijk je weer dezelfde kant op :thumbdown:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel plezier daar in Wintelre, wij hadden het zelfde probleem bij dat waypoint. Tijdens het thee--visite event bij vinnie. Kan wel projecteren, maar dit was inderdaad grote afstand. Maar zoals hierboven beschreven gaat het prima. Verderop kom je nog een projectie tegen, dan moet je projectie op projectie maken.

 

Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet echt een beginners cache, al is alles goed te vinden.

Maar je kunt het beste uitzoeken hoe je moet projecteren met die GPS, 1000 m projecteren is een goede afronding, je moet dan wel rekening houden met die extra 8 meter in de richting 176 graden. Dat kun je het beste met een kompas of op gevoel doen, het punt heeft toch een zekere afwijking (als ik mij goed herinner een meter of 6).

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...