Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik denk dat de oplossing moet zijn:

1582 x 12 x 10 = 189840

189840 : 100 = 1898.4

N 52 23.243 + 1898.4 = N 52 25.141

Als je het niet zeker weet, kan je trouwens ook de cache eigenaar een mailtje sturen. Hij/zij kan je in zulke gevallen beter helpen.

Succes!

Geplaatst

Je zou zo maar gelijk kunnen hebben. Het zou ook mijn gok zijn. :yes:

Persoonlijk vind ik dit soort opgaven een beetje discutabel. Vandaar natuurlijk ook de vraag. Beter is het m.i. om een opgave te maken waarbij de laatste 3 cijfers van de locatie berekend moeten worden. Dat voorkomt alle misverstanden.

Geplaatst

Je zou zo maar gelijk kunnen hebben. Het zou ook mijn gok zijn. :yes:

Persoonlijk vind ik dit soort opgaven een beetje discutabel. Vandaar natuurlijk ook de vraag. Beter is het m.i. om een opgave te maken waarbij de laatste 3 cijfers van de locatie berekend moeten worden. Dat voorkomt alle misverstanden.

zo hadden we het nog niet geprobeerd.

bij veel cachers bleek de vraag nogal verwarrend te zijn duzzz

we gaan het proberen

bedankt voor de snelle reactie

willem en janny

Geplaatst (bewerkt)

alle waarden kloppen. de eerste is idd groot, maar klopt!!

het gaat om **** Edited by moderator ****

Naam van cache weggehaald. Zoals al eerder aangegeven, een cachenaam noemen met een gedeelte van de oplossingen is niet netjes. Als ik de eigenaar zou zijn van deze cache zou ik aardig pissed zijn.

bewerkt door Kruimeldief
Geplaatst (bewerkt)
alle waarden kloppen. de eerste is idd groot, maar klopt!!

het gaat om *** Edited by moderator **** reden staat in orgineel bericht vermeld.

Dat is niet echt handig, om hier EN de naam van de cache EN de antwoorden op het forum te posten. Nu kan iedereen zo met de antwoorden de cache gaan loggen zonder hem te hoeven lopen :eek:

Als ik jou was zou ik de antwoorden uit het bericht weghalen. Wel zo aardig voor de eigenaar van de cache :yes:

bewerkt door Kruimeldief
Geplaatst
volgens mij kun je met de gegevens die ik heb gegeven helemaal nog niets. Maar we zijn newbie's dus als ik er naast zit...........

mvg

willem en janny

je kunt in elk geval de eerste drie waypoints overslaan :-)

Geplaatst (bewerkt)

1582 x 12 x 10 = 189840

189840 : 100 = 1898.4

N 52 23.243 + 1898.4 = N 52 25.141

Als je het niet zeker weet, kan je trouwens ook de cache eigenaar een mailtje sturen. Hij/zij kan je in zulke gevallen beter helpen.

Succes!

Deze manier van berekenen klopt dus wel. De antwoorden A, B, C zijn niet juist. Welke niet juist is...... zoek dat zelf maar uit.

bewerkt door nemo's
Geplaatst
hallo,

wie kan ons uitleggen hoe we onderstaand gegeven moeten berekenen:

N 52 23.243 + (AxBxC) : 100

A = 1582 B = 12 en C = 10

alvast bedankt

Mijns inziens klopt de manier van bereken niet, beter gezegt de manier hoe deze opgave is geformuleerd.

Het tweede haakje had beter achter de 100 gezet kunnen worden om misverstanden te voorkomen.

Ook een veelvoorkomend probleem ontstaat vaak bij berekening waarbij de uitkomst maar twee cijfers geeft en waarbij achter de komma ruimte is voor 3 cijfers.

VB. A=7 B=3 C=A*B=21 WP is N52 00.000 E 006 00.C

Is het nu N52 00.000 E 006 00.21 of N52 00.000 E 006 00.021

Het verschil is niet reuze groot maar groot genoeg om het volgende Wp mis te lopen.

Ger@ld

Geplaatst

hallo,

wie kan ons uitleggen hoe we onderstaand gegeven moeten berekenen:

N 52 23.243 + (AxBxC) : 100

A = 1582 B = 12 en C = 10

alvast bedankt

Mijns inziens klopt de manier van bereken niet, beter gezegt de manier hoe deze opgave is geformuleerd.

Het tweede haakje had beter achter de 100 gezet kunnen worden om misverstanden te voorkomen.

Ook een veelvoorkomend probleem ontstaat vaak bij berekening waarbij de uitkomst maar twee cijfers geeft en waarbij achter de komma ruimte is voor 3 cijfers.

VB. A=7 B=3 C=A*B=21 WP is N52 00.000 E 006 00.C

Is het nu N52 00.000 E 006 00.21 of N52 00.000 E 006 00.021

Het verschil is niet reuze groot maar groot genoeg om het volgende Wp mis te lopen.

Ger@ld

Ger@ld,

er mankeert niets aan de notatie. Hetgeen jij opteert kan inderdaad ook, maar dat verandert niets aan de uitkomst of wat dan ook.

Dan tav. je "veelvoorkomend probleem": dit is louter een kwestie van goed kunnen nadenken, van begrijpen hoe deze coordinaatnotatie in elkaar zit, en - bovenal - ervaring!

In de term ervaring zit al - ik zou haast zeggen : per definitie - een tijdsfactor naast herkenning. Ervaring is niet iets wat je krijgt voorgeschoteld, maar iets wat je al doende leert koppelen en in praktijk brengen.

Mag er aub. nog iets avontuurlijks in het geocachen overblijven? Of moet alles als hapklare brok opgediend worden?!

Je leert het meeste van je fouten => laat de onervarenen lekker eerst een keer struikelen. Hebben we zelf ook gedaan. Of jij niet soms?

Geopatra.

ps: ik blijf erbij: niet iedere cache hoeft door iedere cacher opgelost te kunnen worden !

Anders moet je worden zoals die types die van iedere cache een traditional weten te maken.

Geplaatst

Toch blijf ik van mening dat E 006 00.C tot verwarring kan lijden. Ervaring of niet.

Een coordinaat met twee cijfers achter de komma is óók een coordinaat.

Hij wordt dan als 00.21 ingevoerd waarna de GPS er zelf een nul achter denkt.

Tuurlijk mag er wel wat avontuurlijks overblijven maar laten we het wel allemaal duidelijk houden.

Als er 00.021 bedoelt wordt vermeld dan ook 00.0C. Dit geeft maar één mogelijkheid.

Als er 00.C staat ga je al snel denken dat je een fout hebt gemaakt omdat je een drie-digits getal verwacht uit de uitkomst. Je loopt dan onnodig terug en gaat op zoek nbaar onnodige dingen.

Ger@ld

Geplaatst
Toch blijf ik van mening dat E 006 00.C tot verwarring kan lijden. Ervaring of niet.

Een coordinaat met twee cijfers achter de komma is óók een coordinaat.

Hij wordt dan als 00.21 ingevoerd waarna de GPS er zelf een nul achter denkt.

Tuurlijk mag er wel wat avontuurlijks overblijven maar laten we het wel allemaal duidelijk houden.

Als er 00.021 bedoelt wordt vermeld dan ook 00.0C. Dit geeft maar één mogelijkheid.

Als er 00.C staat ga je al snel denken dat je een fout hebt gemaakt omdat je een drie-digits getal verwacht uit de uitkomst. Je loopt dan onnodig terug en gaat op zoek nbaar onnodige dingen.

Ger@ld

Niet mee eens Ger@ld!

00.21 = 00.210 en never niet nooit niet = 00.021 !!

Nogmaals: kennis ervaring ed. Een keer fout gedaan => daarna nooit meer fout gedaan.

Zoiets noemt men leren van ervaringen. Daaruit bestaat het hele leven en dus ook geocachen. Mensen die alles voorgekauwd krijgen leren veel minder, dan mensen die ervaren. Dat kun je uit alle leerstatistieken halen. Zonder uitzondering.

Kortom: daar wordt je een "echte" van ipv. een watje.

Geopatra.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...