Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Gast Team_Maju
Geplaatst

Misschien voor alle duidelijkheid... als iemand bij zijn cache duidelijk vermeldt, dat er na zonsondergang geen toegang is... als je bij de ingang komt.. waar dit nogmaals vermeldt staat.. waarom zijn er dan nog steeds mensen, die het blijkbaar toch nodig vinden om dit dan alsnog te doen?

Omdat ze zover hebben gereden? Of geen zin hebben nogmaals terug te komen?

Het kost al zoveel moeite een cache geplaatst te krijgen, zeker bij Limburgs Landschap. Door dit soort acties kan de legger dadelijk zijn cache opdoeken waar die veel tijd en moeite ingestoken heeft.

Het stoort mij uitermate.. dat dit soort dingen nog steeds gebeuren, paden zijn paden waar je op te blijven hebt.. toegangstijden zijn toegangstijden..

Hoe moeilijk kan het zijn.. die regels na te leven?

Geplaatst

Ik zag het ook!!

En moet je gelijk geven,

maar ja dit is dus ook een reden voor mij (en denk voor jackel ook) Om niet meer zoveel moeite te doen om een cache te maken.

Als mede cachers er zo mee omgaan, staat duidelijk in onze beschrijving dat dit niet mocht. :lol1:

Een licht puntje, ze hebben de cache niet gevonden. :)

Groetjes Team*Smeigel

Geplaatst
Misschien voor alle duidelijkheid... als iemand bij zijn cache duidelijk vermeldt, dat er na zonsondergang geen toegang is... als je bij de ingang komt.. waar dit nogmaals vermeldt staat..  waarom zijn er dan nog steeds mensen, die het blijkbaar toch nodig vinden om dit dan alsnog te doen?

Omdat ze zover hebben gereden? Of geen zin hebben nogmaals terug te komen?

Het kost al zoveel moeite een cache geplaatst te krijgen, zeker bij Limburgs Landschap. Door dit soort acties kan de legger dadelijk zijn cache opdoeken waar die veel tijd en moeite ingestoken heeft.

Het stoort mij uitermate.. dat dit soort dingen nog steeds gebeuren, paden zijn paden waar je op te blijven hebt.. toegangstijden zijn toegangstijden..

Hoe moeilijk kan het zijn.. die regels na te leven?

Voor sommige mensen is het vinden van een cache zo belangrijk dat ze alle regels aan hun laars lappen cq. zich nergens iets van aantrekken.

Dit is een nadeel van de overheersende scoringsdrift. :P

Mn. het FTF-klassement pleegt dit soort acties uit te lokken. :lol1:

Als cache-eigenaar zul je daar mee moeten leren omgaan - lukt mij ook nog niet zo goed, overigens - of andere lokaties kiezen of ermee stoppen. Helaas. :)

Geopatra.

Geplaatst

Over welke cache hebben we het hier?

Ik denk dat je namelijk dat het ook van de situatie afhangt.

Als je tegen willens en wetens na zonsondergang een gebied in gaat wat verboden terrein is vind ik persoonlijk dat je zo'n persoon z'n log mag verwijderen aangezien hij/zij zich niet aan de regels houdt en het verpest voor de rest. (Wie niet horen wil moet maar voelen)

MAAR (het is geen excuus ik weet het) ik weet nog goed dat wij onze eerste cache gingen zoeken. We gingen om 17.30 het bos in met volop licht echter begon het rond 18.00 te schemeren gelukkig vonden we op dat moment de cache. om 18.15 ging de zon onder maar we waren pas om 18.30 het bos uit doordat we verdwaalt waren (Onervaren en dus niet even de locatie van de auto vast gezet)

Geplaatst
Dit is een nadeel van de overheersende scoringsdrift.  :)

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Toen ik februari 2003 met cachen begon nam ik me voor om 20 caches per jaar te doen, dit ivm met overvloedige aanbod van andere hobbies. :P

Maar na een meeting met medecacher(s) is het toch behoorlijk gaan kriebelen en ben ik een aantal "jaren" vooruit aan het werken.

Ik zag ook in dat je dan halstarriger naar caches gaat lopen zoeken.

Maar buiten de bezoektijden van een bepaald gebied inlopen doe ik niet.

Daar ben ik stipt in.

Heb ook enkele caches liggen waar ik ook zeer veel tijd mee kwijt ben en niet graag zou verliezen doordat bezoekers zich aan het boekje te buiten gaan.

Ik geloof ook niet in de sanctie om die cachers dan maar uit de logjes te verwijderen iets oplost...eerder het tegenovergestelde.

Oplossingen schieten me zo niet binnen maar een dringend maar beleefd verzoek opnemen in de beschrijving zou al een goede aanzet zijn. :lol1:

Geplaatst

Ik heb pasgeleden een cache gelopen, waarbij op de pagina niet vermeld stond dat het gebied tussen zonsondergang en zonsopkomst niet toegankelijk was.

Ter plekke heb ik wel even vluchtig het info bord van het gebiedje bekeken, maar zag zo snel niets over de beperkingen staan, dus ben ik gaan lopen. Het was een prachtig gehoor, al die watervogels maken 's avonds nog meer geluid dan overdag. Een stukkie verder hoorde ik het gesnuif van een paar Calloway runderen die daar rustig lagen te herkauwen, maar zich verder niet druk maakten om mijn aanwezigheid. Ik ben dus rustig verder gelopen zonder ze verder te storen.

Toen ik het gebied uitliep, keek ik nogmaals naar het infobord en toen zag ik wel een klein regeltje staan met toegangstijden (oeps...). Een beetje stom natuurlijk dat ik niet beter het bord had gekeken, maar het was wel een mooie ervaring.

Op deze ene uitzondering na, heb ik me altijd aan de openstellingstijden gehouden. Op de cache pagina vermeld ik ook altijd wanneer het gebied na zonsondergang niet toegankelijk is, dat is ten minste wel zo makkelijk voor de cache zoekers.

Logjes verwijderen zou ik niet doen, want dat werkt denk ik alleen maar averechts.

Geplaatst

rondje water the end,

Alleen snap ik het niet de persoon in kwestie heeft alleen deze note geschreven de andere heeft hij niet gelogd.

raar.......

Gast Team_Maju
Geplaatst
Inderdaad vreemd om de laatste 330 meter niet even te lopen en een dikke prent riskeren:

7f3ca70b-c1b8-48e5-ae2c-718a5f6d8a74.jpg

Zeker gek op autocaches :)

paar 100 meter om met de auto en je staat op de juiste plek.. maar dat is een kwestie van weten.. :lol1:

Geplaatst

rondje water the end,

Alleen snap ik het niet de persoon in kwestie heeft alleen deze note geschreven de andere heeft hij niet gelogd.

raar.......

Duidelijk een newbie :lol1:

Ik zou hem even een vriendelijk doch duidelijk mailtje sturen dat hij met deze actie onze hobbie op het spel zet (Vooral omdat hij zelf aangeeft dat hij op de hoogte was dat het niet mocht) tevens heeft hij de voorgaande niet gelogd?!

Geplaatst

Als je tegen willens en wetens na zonsondergang een gebied in gaat wat verboden terrein is vind ik persoonlijk dat je zo'n persoon z'n log mag verwijderen aangezien hij/zij zich niet aan de regels houdt en het verpest voor de rest. (Wie niet horen wil moet maar voelen)

Ik ga als het moet snachts nog cachen, zolang het gebied openbaar is, en vrij toegankelijk trek ik me niks aan van openingstijden. Tenzij het uitdrukkelijk aangegeven staat dat je na er een bepaalde tijd niet meer kan en mag komen (park ed)

Sommige caches heb ik uitgerekend snachts gevonden. :lol1:

Geplaatst

Jij als plaatser kunt niet verantwoordelijk gehouden worden voor de (wan)daden van de geocacher (de zoeker). Immers, je kunt het niet beïnvloeden.

Hetzelfde probleem had ik met mijn cache Welna, welke zeer dicht langs een stiltegebied gaat. Door de afstand dusdanig omhoog te schroeven (15km) houd je de snelcachers buiten de deur en komen er alleen nog mensen op af die het gebied op hun waarde weten te schatten.

Zo heb ik dat ook met SBB afgesproken, juist omdat zij in dat gebied niet zaten te wachten op nog meer toeristen die vervolgens ook nog eens mogelijkerwijs de stiltegebieden zouden betreden. Ook voor mij is er bij die cache een behoorlijk risico, omdat ze erg slechte ervaringen hadden met geocachers. Blijkbaar heb ik die bezwaren kunnen wegnemen door duidelijk te stellen dat ik alles in het werk zou stellen om mensen ervan te overtuigen zich aan de regels te houden en dat wanneer geocachers zich niet aan de regels houden, ik zelf de cache ontmantel. Maar wel duidelijk er bij gezegd tegen SBB dat ik persoonlijk geen enkele garantie kan geven noch verantwoordelijkheid kan nemen. Bovendien is niet elke wandelaar een geocacher.

Tot de dag van vandaag heb ik geen enkel probleem met de cache. Ik heb zelfs de vrijheid om de cache te verplaatsen binnen de percelen die me zijn aangewezen mits ik mijn boerenverstand maar gebruik. Dat lijkt het probleem niet want ik mag meer dan ik zelf zou willen.

Overigens, ik heb al meer dan een jaar geleden al gezegd dat te veel geocachers de dood in de pot zullen zijn, waarvan hier weer een fraai voorbeeld.

Geplaatst
Overigens, ik heb al meer dan een jaar geleden al gezegd dat te veel geocachers de dood in de pot zullen zijn, waarvan hier weer een fraai voorbeeld.

Deze bewering snap ik niet voor deze topic. :thumbup:

Ik kan me voorstellen waar je op zou wijzen maar dan hou je het geocachen maar voor een beperkte groep open.

Het kan ook zo zijn dat ik nu een helehoop mis.

Geplaatst

Deze bewering snap ik niet voor deze topic. ;)

Ik kan me voorstellen waar je op zou wijzen maar dan hou je het geocachen maar voor een beperkte groep open.

Het kan ook zo zijn dat ik nu een helehoop mis.

Beetje offtopic, maar vooruit. Ik beweer dit omdat hetzelfde gebeurde met de mountainbikers een aantal jaren geleden. Die fietsten door de bossen, soms ook letterlijk, en dat was prima. Die paar fietsers, ach... totdat de hype compleet was en de fietsers nu aan allerlei regels zijn gebonden. Het vrije fietsen is voorbij.

Het geocachen gaat dezelfde kant op, naar mijn mening, zodat er straks steeds meer regels vanuit de overheid komen en dan is de lol er toch echt af?! En dat wordt vooral gedreven door newbie geocachers zonder boerenverstand of hele drommen die een ingesleten pad richting cache aflopen (Buys Ballot 5 - Die Suydersee, de haven in zicht, rept er ook over).

In mijn ogen moet het een keer mis gaan omdat teveel geocachers op zoek gaan en daar kan de natuur op een bepaald moment onvoldoende van herstellen. Dan grijpt de overheid onverbiddelijk in. Dat is de dood in de pot, althans, voor geocachen zoals we dat tot op vandaag nog doen. Het zal evolueren naar iets wat er op lijkt. Wat niet per definitie slechter hoeft te zijn hoor :thumbup:

Geplaatst

"Goed voorbeeld doet volgen".

Als een cacher die zeker in de top 50 terug te vinden is, doodleuk in een log meld dat hij/zij tot op een meter van de cache zijn/haar auto heeft geparkeerd, terwijl het een fietspad is (ook in de cache omschrijving aangegeven), waar hebben we het dan over.

We kunnen discussiëren wat we willen, maar als zelfs de meest gelouterde cacher de regels aan zijn/haar laars lapt, waar eindigt dit dan. Ik ben wel content dat het logje werd aangepast, nadat ik via een PM de cacher erop had aangesproken.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...