Spring naar bijdragen

Map Source Etrex Vista


tuurtje

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn Vista pas (1 dag), en wil m.b.t. Map Source een aantal kaarten op mijn Vista zetten. Ik krijg echter dan de volgende melding:

 

'You are about to erase pre-programming map data that was pre programmed by Garmin.

If your GPS uses removable data cards, we recommend that you NOT continue, as the pre-programed data wil be permanent lost.

 

If your GPS does not use removable data cards, you may later retrieve pre-programmed dat that is erased by going to Garmin's website at http: www.garmin.com.

Do you wish to continue?'

 

Betekent dit dat mijn base map verwijderd wordt van mijn GPS? Of te wel is het veilig om om deze melding weg te klikken? Of heb ik iets helemaal fouts gedaan?

 

Alvast bedankt voor antwoorden!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

'You are about to erase pre-programming map data that was pre programmed by Garmin.

If your GPS uses removable data cards, we recommend that you NOT continue, as the pre-programed data wil be permanent lost.

 

If your GPS does not use removable data cards, you may later retrieve pre-programmed dat that is erased by going to Garmin's website at http: www.garmin.com.

Do you wish to continue?

 

Vrij vertaald:

U staat op het punt voorgeinstalleerde map data te verwijderen die door Garmin is geinstalleerd.

Als uw gps verwisselbare datacards gebruikt, dan raden we aan om NIET verder te gaan, aangezien de voorgeinstalleerde data permanent verwijderd zal zijn.

 

Als uw gps geen verwisselbare data cards gebruikt, dan zou u de voorgeprogammeerde terug kunnen halen op Garmin's website: www.garmin.com

 

Wilt u verder gaan?

 

Waar het dus volgens mij op neer komt is: heb je een gewone Vista, of één met verwisselbare geheugenkaartjes, ofwel: heb je een gewone Vista of een Vista Cx. Is het eerste het geval dan kun je doorgaan, maar heb je een Cx, dan zou ik het niet doen, want dan ben je de op het kaartje staande data kwijt. In dat geval kun je dus beter een nieuw geheugenkaartje gebruiken.

 

Maar of je jezelf nou zo zwaar in de vingers gesneden hebt als je het per ongeluk wel gedaan hebt? Mwoah, ik denk dat dat nogal meevalt ...

 

Bovendien: mijn ervaring is dat als er al iets mis is gegaan en je stuurt daarover een mailtje naar de helpdesk van Garmin waarin je uitlegt wat er mis is gegaan, dat zij vaak best bereid zijn om voor een bevredigende oplossing te zorgen.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Basis kaart staat vast in het ROM geheugen van de GPS en is dus niet wisbaar.

Bovendien is alles weer terug te halen via de Garmin site, gewoon kaarten laden dus.

Het gene wat je weggooit is namelijk alleen de eventuele vooraf geladen kaarten, mocht je een toestel hebben gekocht met voor geladen kaarten.

Ik zou het volegnde doen:

Lees het toestel uit in mapscource, maak gebruik van recieve maps, waypoints, tracks , routes ( alle vinkjes aan dus)

Sla deze file op en noem hem bijvoorbeeld back_up vista.

Ga daarna gewoon verder met kaarten selecteren en downloaden naar de GPS.

Heb je dan toch wat verkloot kan je de oude file weer gewoon terug zetten.

Waarschijnlijk gaat alles gewoon goed daar het hier een standaard melding betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is idd de standaardmelding: alvorens nieuwe kaarten op te slurpen, wist je gps de oude. Gewoon doen dus.

Even een zijsprongetje: bij het eventueel updaten van de programmatuur van de gps moet je in de gaten houden dat de stroomtoevoer niet wordt onderbroken. Bij onze StreetPilot sprongen halverwege de batterijen eruit, waarna alle leven uit het apparaat was geweken. Dat leverde een paar tientjes reparatiekosten op, bij Sailtron.

Hoe ernstig het is als bij het laden van de kaarten de stroom uitvalt is me niet bekend. Ik vermoed dat dat wel meevalt.

bewerkt door gr2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook pas een Vista gekocht, ik kreeg geen melding van MapSource.

Maar weet iemand of je geladen kaardelen die met MapSouce in de Vista geladen zijn ook weer verwijderd kunnen worden, voor als je b.v. andere kaardelen wilt laden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook pas een Vista gekocht, ik kreeg geen melding van MapSource.

Maar weet iemand of je geladen kaardelen die met MapSouce in de Vista geladen zijn ook weer verwijderd kunnen worden, voor als je b.v. andere kaardelen wilt laden?

Iedere keer als je met mapsource nieuwe kaarten in de gpsr laad, dan worden de kaarten die vorige keer zijn geladen verwijderd.

Dit houdt in dat je niet kaarten kunt bijladen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook pas een Vista gekocht, ik kreeg geen melding van MapSource.

Maar weet iemand of je geladen kaardelen die met MapSouce in de Vista geladen zijn ook weer verwijderd kunnen worden, voor als je b.v. andere kaardelen wilt laden?

Iedere keer als je met mapsource nieuwe kaarten in de gpsr laad, dan worden de kaarten die vorige keer zijn geladen verwijderd.

Dit houdt in dat je niet kaarten kunt bijladen.

 

 

Bedankt voor de uitleg, dit stond niet omschreven in de gebruiksaanwijzing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die waarschuwing krijg je alleen de eerste keer, omdat je dan data overschrijft die er af-fabriek op staat (en niet op een CD of zo). Die meegeleverde kaart is alleen interessant als je geen gedetailleerdere kaarten (MetroGuide/CityNavigator etc) hebt aangeschaft.

Je kunt die kaart inderdaad wel downloaden van je GPSr naar je PC, maar de vraag is of je er wat aan hebt, als je ook MetroGuide of CityNavigator hebt. Zal wel iets gedetailleerder zijn dan de basiskaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...