Spring naar bijdragen

Geocaching Regenjas


team-freakfire

Aanbevolen berichten

Een paar vrienden hebben een tijd geleden meegdaan aan de clubdag voor eenden(auto). hier zijn regenjassen uitgedeeld met op de rug een logo. Dit bracht me op het volgende idee:

 

Je moet denken aan zoon gele zuid-wester jas (pvc) met achter op het logo van geocachen en evt je eigen team-naam.(organisatorisch lastig?)

 

Is het misschien een idee om zoon jas te maken en aan te bieden in de goodie winkel, gezien het weer op dit moment.

 

Bij de Dump2000 kost zoon jas 12.50, met wat druk kosten misschien best een redelijke prijs, de kwaliteit van de jas is wat beter dan een wegwerp jas en is goed waterdicht.

 

Ik weet niet of het eerder is gedaan, maar ik vroeg me af:

 

zijn er meer mensen die dit leuk vinden

zijn er mensen die in het vakgebied zitten van het drukwerk

en wat zouden we er voor over hebben

 

met vriendelijke groet

 

Team-freakfire

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Waarom een zuidwester? Zwaar en niet compact.

Een licht nylon of poly moet toch afdoende zijn voor de regens die we tegenwoordig hebben?

 

Ik heb ook zo'n reclamejackie in mijn rugzak en die is 10x10 ingepakt. En bij regen over een fleece oid afdoende.

 

LTeunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had zelf groen ook wel verwacht, al steekt een zwart logo goed af tegen geel.

 

Nu was het "zuidwester" gegeven meer als indicatie bedoelt, want de jas zelf is nie zo zwaar en lomp, ik ben bang als we inderdaad naar licht materiaal gaan kijken de prijs omhoog gaat. Tenzij iemand een indicatie heeft waar te zijn voor nylon regenjassen, die die geocaching proof zijn.

 

Mijn eerste idee is om bij de dump te vragen naar hun leveransier.

Tenzij iemand in deze branche zit en dit beter weet.

 

Zijn er misschien nog andere ideeen betreft een geocach regenjas bv reflectoren, logo op de mouw.

 

Zitten er nog rechten verbonden aan het gebruik van het logo?

 

gr team-freakfire

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had zelf groen ook wel verwacht, al steekt een zwart logo goed af tegen geel.

 

Nu was het "zuidwester" gegeven meer als indicatie bedoelt, want de jas zelf is nie zo zwaar en lomp, ik ben bang als we inderdaad naar licht materiaal gaan kijken de prijs omhoog gaat. Tenzij iemand een indicatie heeft waar te zijn voor nylon regenjassen, die die geocaching proof zijn.

 

Mijn eerste idee is om bij de dump te vragen naar hun leveransier.

Tenzij iemand in deze branche zit en dit beter weet.

 

Zijn er misschien nog andere ideeen betreft een geocach regenjas bv reflectoren, logo op de mouw.

 

Zitten er nog rechten verbonden aan het gebruik van het logo?

 

gr team-freakfire

 

Bij groen kan je de logo in het wit gebruiken en dat komt nog beter uit dan zwart op geel, en dan kan je zelfs een reflecterende witte logo gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant genoeg om dit te volgen.

Wacht de ontwikkelingen af.

Een goede waterdichte maar toch ventilerende jas is in dit klimaat welkom en ik denk dat men daar best een redelijk bedrag voor wil neerleggen.

 

:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het idee helemaal super! Wel liefst groen inderdaad.

We wilden al iets herkenbars aanschaffen, zoals een petje met het logo.

Iets nuttigs als een regenjas is wel handig in dit kikkerlandje.

 

Wat betreft het drukken van een logo of wat dan ook......

 

Zeefdrukken:

De kosten zit hem in de grootte van de afbeelding, maar vooral in het aantal kleuren dat gebruikt wordt.

 

Men maakt voor elke opdrukkleur een mal en drukt per kledingstuk, per kleur.

 

Dus het laten plaatsen van een teamnaam, laat de kosten wel stijgen.

 

Maar tegenwoordig kun je ook heeeeeel goedkoop, een afbeelding op iets laten printen.

 

De kosten zijn dan aanzienlijk lager, omdat dit een kwestie is van op de computer maken en uitprinten. Een verandering in de naam is dan is dan zo gemaakt.

 

De kwaliteit van printen is iets minder dan van zeefdrukken, maar weegt naar mijn ervaring niet op tegen de kosten.

 

Mocht er toch over handmatig zeefdrukken nog nagedacht worden....... dan weet ik misschien wel de weg.

 

*Dan is er ook nog een nieuwe drukmethode. In plaats van inkt wordt er gebruik gemaakt van flock en folio-print. Het drukproces is hierdoor een stuk sneller en is ook vriendelijker voor het milieu. Verder maakt het niet uit waar het voor is, of het nu t-shirts, truien, handdoeken of tassen zijn.

 

Het drukproces met folio verloopt op de volgende manier:

 

Eerst zal het logo op de computer bewerkt worden.

Alle oneffenheden worden dan weggehaald en het logo wordt op maat gemaakt.

 

Het figuur zal nu via een speciale snijmachine uit het folio gesneden worden. Als er meerdere kleuren gebruikt moeten worden zullen deze allemaal uit een andere kleur folio gehaald moeten worden.

 

Doormiddel van een verhitte drukpers zal het folio op het uiteindelijke materiaal gedrukt worden.*

 

*.......* deze tekst is gekopieerd van de site van ekwosport.nl

 

groetjes Geovlinder

bewerkt door geovlinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het idee helemaal super! Wel liefst groen inderdaad.

We wilden al iets herkenbars aanschaffen, zoals een petje met het logo.

Iets nuttigs als een regenjas is wel handig in dit kikkerlandje.

 

Wat betreft het drukken van een logo of wat dan ook......

 

Zeefdrukken:

De kosten zit hem in de grootte van de afbeelding, maar vooral in het aantal kleuren dat gebruikt wordt.

 

Men maakt voor elke opdrukkleur een mal en drukt per kledingstuk, per kleur.

 

Dus het laten plaatsen van een teamnaam, laat de kosten wel stijgen.

 

Maar tegenwoordig kun je ook heeeeeel goedkoop, een afbeelding op iets laten printen.

 

De kosten zijn dan aanzienlijk lager, omdat dit een kwestie is van op de computer maken en uitprinten. Een verandering in de naam is dan is dan zo gemaakt.

 

De kwaliteit van printen is iets minder dan van zeefdrukken, maar weegt naar mijn ervaring niet op tegen de kosten.

 

Mocht er toch over handmatig zeefdrukken nog nagedacht worden....... dan weet ik misschien wel de weg.

 

*Dan is er ook nog een nieuwe drukmethode. In plaats van inkt wordt er gebruik gemaakt van flock en folio-print. Het drukproces is hierdoor een stuk sneller en is ook vriendelijker voor het milieu. Verder maakt het niet uit waar het voor is, of het nu t-shirts, truien, handdoeken of tassen zijn.

 

Het drukproces met folio verloopt op de volgende manier:

 

Eerst zal het logo op de computer bewerkt worden.

Alle oneffenheden worden dan weggehaald en het logo wordt op maat gemaakt.

 

Het figuur zal nu via een speciale snijmachine uit het folio gesneden worden. Als er meerdere kleuren gebruikt moeten worden zullen deze allemaal uit een andere kleur folio gehaald moeten worden.

 

Doormiddel van een verhitte drukpers zal het folio op het uiteindelijke materiaal gedrukt worden.*

 

*.......* deze tekst is gekopieerd van de site van ekwosport.nl

 

groetjes Geovlinder

 

Wat betreft de grootte daar zitten de kosten niet in. Standard is een A4 grootte normaal, wordt je kleiner betaal je hetzelfde want het proces kost net zoveel tijd en materiaal.

Wel is het inderdaad zo dat het aantal kleuren de kosten laten stijgen, maar daar hebben we geen last van denk ik want je kunt gewoon wit gebruiken.

Dan krijg je een verdubbeling van de kosten als je twee afdrukken laat doen (voor en achter).

 

De zeefdrukkosten zullen meevallen als je een grote oplage laat drukken. Wij hebben in het verleden voor verschillende bergsport expedities t-shirts laten maken en truien en weten dus dat kleine oplages prijzig zijn.

De kosten zullen in dit geval meer in het type regenjas zitten. Wil je een waterdichte en ademende jas hebben dan zal de prijs niet verdubbelen maar vervijfvoudigen als niet meer.

Ik heb ooit contacten met AGU gehad, dat relatief goedkope regenjassen heeft, misschien een optie om bij hun een goeie prijs af te dwingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk draadje om te volgen en hier ook zeker belangstelling :blush:

 

Is het mogelijk om het uit te voeren als lichtgewicht? Er zijn via diverse webshops regenjacks van ca. 25 gram te koop voor rond de 15-20 euro. Logo erop en klaar! Een reflectiestreep zou ook leuk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

Als je een lichte, ademende regenjas wilt.. dan ben je toch al gauw zo'n 50 tot 60 euro kwijt ( Hier bij outletcentrum in de winkel van FjalRaven). Maar dan heb je wel wat...

 

Op zich is het hele idee erg leuk, het logo op een regenjas.. maar de goedkopere jassen zijn meestal van niet ademend materiaal, dus de jas zit meer in mijn tas dan dat ik hem aan zal hebben, gewoon omdat het draagcomfort stukken minder is.

Dan zullen de kosten voor het bedrukken dus idd laag moeten zijn, want anders is het mijns inziens de moeite niet waard om een regenjas aan te schaffen met het betreffende logo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...