Spring naar bijdragen

Geocaching Regenjas


team-freakfire

Aanbevolen berichten

@mlvburg

Volgens mij ging het om een regenjas?? Borduren gaat dus niet op :blush: althans als je nog een waterdichte wilt.

 

@Firefox

Alle regenjassen van goedkope kwaliteit, dus niet van stof met een waterdichte membraan aan de binnenkant, zijn brandbaar. Dat is nou eenmaal zo. Daar kun je niets aan veranderen alleen oppassen als je rookt. Dat geldt trouwens ook voor alle fleece truien, uiterst brandbaar.

bewerkt door Team GPSearching
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Leuk idee, heb hier misschien een interresant adresje!!

http://www.royal-flush.nl/rfs/shop/?/no40/do10/

Dit zijn de jongens van de wc experience, hebben naast de band een bedrijf opgezet in het drukken van textiel.

Dit is voor hun een manier om hun merchendaise ook goedkoop te kunnen leveren.

Ik heb t-shirts van hun die ik heb gekocht voor 12,50 en ze zijn nog steeds niet verwassen naar intensief gebruik. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Firefox

Alle regenjassen van goedkope kwaliteit, dus niet van stof met een waterdichte membraan aan de binnenkant, zijn brandbaar. Dat is nou eenmaal zo. Daar kun je niets aan veranderen alleen oppassen als je rookt. Dat geldt trouwens ook voor alle fleece truien, uiterst brandbaar.

 

Het gaat mij niet zozeer om brandbaar als geheel, maar bestand tegen insmeulen. Dus welke merken zouden dan voldoen? Fleece is sowieso niet bestand tegen insmeulen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je wil weten welke stoffen die snel ontvlambaar zijn en smeulen, volgens mij alle gemaakte stoffen zoals nylon, polyester, enzo.

 

De natuurlijke stoffen smeulen niet volgens mij, maar als ze eenmaal branden branden ze goed. Zoals katoen, zijde en wol.

 

Het nadeel van smeulende stoffen bij verbranding is dat ze aan de huid vastsmelten, dus bij echte brand, heel riskant.

 

Verder is denk ik spijkerstof de enige stof waar je met een sigaret of een aansteker tegenaan kan komen zonder gaatje ofzo te krijgen.

 

groetjes geovlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, duidelijk! Ik vraag het eigenlijk omdat ik op zoek ben naar een jas die in alle seizoenen bruikbaar is en dan zit je al snel richting een Gore-tex of vergelijkbare kwaliteit. Punt is dan de (on)brandbaarheid van deze jassen, iemand daar ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als nu iemand met een gore-tex jas even de informatie uit het labeltje kan geven, weten we weer wat meer.

En dan naast de materialen+percentages ook het wasvoorschrift graag.

 

Als je het namelijk wel of niet heet kunt wassen/drogen/strijken zegt heel veel.

 

groetjes Geovlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste cachers

we dwalen een beetje af, een regenjas trek je aan als het regent en roken in de regen lijkt me, nou ja niet een standaard iets.

 

Een vraag staat open zitten er nog rechten aan het gebruik van het logo, en wie heeft hem digitaal en in het juiste bestand.

 

Morgen maak ik een poll om te weten of we voor echt een goodie gaan van max 20 of 25 euro, of een gebruiks voorwerp.

 

Is er een manier om kontakt te krijgen met de sleutel beheerder van de goodie shop.

 

Ik ga nu terug naar bed heb de griep :thumbup:

 

Met vriendelijke groet

team-freakfire

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste cachers

we dwalen een beetje af, een regenjas trek je aan als het regent en roken in de regen lijkt me, nou ja niet een standaard iets.

 

Een vraag staat open zitten er nog rechten aan het gebruik van het logo, en wie heeft hem digitaal en in het juiste bestand.

 

Morgen maak ik een poll om te weten of we voor echt een goodie gaan van max 20 of 25 euro, of een gebruiks voorwerp.

 

Is er een manier om kontakt te krijgen met de sleutel beheerder van de goodie shop.

 

Ik ga nu terug naar bed heb de griep  :doctor:

 

Met vriendelijke groet

team-freakfire

Volgende keer regenjas aan doen als het regent.

Maarre beterschap

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb intussen een andere oplossing gevonden.

Ook ik wil een jas o.i.d. met het logo erop, liefst met mijn eigen naam erbij.

 

Ook ik heb al een aantal jassen, zomer-winter-regen, enz.

 

Nu heb ik voor bijna noppes zelf een aantal prints gemaakt op strijkpapier en die kan ik strijken op wat ik maar wil.

 

Heel simpel en goedkoop. Helaas is het dan geen officiele geocachjas/vest/pet.

 

Maar toch heel erg leuk.

 

Op regenjas heb ik nog niet geprobeerd, laat het nog weten als het smelt met strijken.

 

groetjes Geovlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...