Team Firefox Geplaatst 22 mei 2006 Geplaatst 22 mei 2006 Jullie hadden deze route op zijn minst op zowel GC als TC kunnen publiceren. Wat is er op tegen om op beide sites te publiceren? Dat wordt in ieder geval niet toegestaan bij Terra en daar wordt echt op gecontroleerd
Geopatra Geplaatst 22 mei 2006 Geplaatst 22 mei 2006 Jullie hadden deze route op zijn minst op zowel GC als TC kunnen publiceren. Wat is er op tegen om op beide sites te publiceren? Dat wordt in ieder geval niet toegestaan bij Terra en daar wordt echt op gecontroleerd <{POST_SNAPBACK}> Weg met Terra dan! GC is genoeg cq. meer dan afdoende. Versplintering = zwakte! Geopatra.
fastronald Geplaatst 22 mei 2006 Geplaatst 22 mei 2006 Jullie hadden deze route op zijn minst op zowel GC als TC kunnen publiceren. Wat is er op tegen om op beide sites te publiceren? Dat wordt in ieder geval niet toegestaan bij Terra en daar wordt echt op gecontroleerd <{POST_SNAPBACK}> Weg met Terra dan! GC is genoeg cq. meer dan afdoende. Versplintering = zwakte! Geopatra. <{POST_SNAPBACK}> Helemaal mee eens, meerdere organisatie's hebben minder overzicht (ook over elkaar) en dat is het begin van het einde! Niet doen dus
De Roode Loper Geplaatst 22 mei 2006 Geplaatst 22 mei 2006 Jullie hadden deze route op zijn minst op zowel GC als TC kunnen publiceren. Wat is er op tegen om op beide sites te publiceren? Dat wordt in ieder geval niet toegestaan bij Terra en daar wordt echt op gecontroleerd <{POST_SNAPBACK}> Wel de info over en vergunningen etc. opvragen bij de GC.com community en plaatsen bij TR.com. Mag je bij Terra wel plaatsen als je dus via GC.nl (gelieerd aan GC.com) info hebt opgevraagd. Van twee walletjes eten?
Peetee Geplaatst 22 mei 2006 Geplaatst 22 mei 2006 Wel de info over en vergunningen etc. opvragen bij de GC.com community en plaatsen bij TR.com. Mag je bij Terra wel plaatsen als je dus via GC.nl (gelieerd aan GC.com) info hebt opgevraagd. Van twee walletjes eten? Wat is dit nu weer voor flauwekul? Lein heeft helemaal NIETS opgevraagd bij de GC.com. Ze heeft een vraag gesteld over de inhoud van een overeenkomst die volgens haar (en volgens mij, en volgens Mumzle, en volgens veel anderen op dit forum) niet deugde. Ze werd in dat contract verantwoordelijk gesteld voor het gedrag van anderen, en kon dat niet accepteren. Terecht kon ze dat niet. Dus laten we het nou niet stennis gaan schoppen en het steeds hebben over zaken die er niet toe doen. Dat Mumzle zich een beetje verongelijkt opstelt vind ik ook niet terecht. Hij was in de veronderstelling dat hij dat wat hij deed voor de geocaching community deed, en dat was ook zo. Hij was er zelf van overtuigd dat de regel niet deugde, en daarom heeft hij bij GL aan de bel getrokken. En NIET omdat Lein van die mooie blauwe ogen heeft. En daar profiteert niet alleen Lein van, maar iedereen die in het gebied van GL een cacheroute wil uitzetten. Het is prima als je principiële bezwaren hebt tegen het onderbrengen van caches bij TC. Maar ga anderen niet verwijten dat zij daar anders tegen aan kijken!
Team Firefox Geplaatst 22 mei 2006 Geplaatst 22 mei 2006 Helemaal mee eens, meerdere organisatie's hebben minder overzicht (ook over elkaar) en dat is het begin van het einde! Niet doen dus En jij mag van mij geen bier drinken, want dat is slecht voor je gezondheid Jongens laten we alsjeblieft ophouden met betuttelend doen: het is de keus van Lein en respecteer dat dan!
Quaerens Geplaatst 22 mei 2006 Geplaatst 22 mei 2006 Eerst is TC "fout" omdat daar geen toestemming voor nodig is. Nu wordt er door Lein ook toestemming gevraagd voor een TC en dan is het weer niet goed. En zeggen dat terracaching niet mag bestaan omdat er al een geocaching bestaat slaat ook nergens op. Dat nijgt naar het absolutisme. Voordelen bij TC tegenover GC zijn dat locationless, webcams en virtuals nog steeds goed gekeurd worden. Ook zijn er veel minder terracachers dan geocachers. Als je dus een cache uit wil zetten waar geen hele hordes mensen op af komen kan je ook bij TC terecht. Q
Geopatra Geplaatst 22 mei 2006 Geplaatst 22 mei 2006 Dus laten we het nou niet stennis gaan schoppen en het steeds hebben over zaken die er niet toe doen. Dat Mumzle zich een beetje verongelijkt opstelt vind ik ook niet terecht. Hij was in de veronderstelling dat hij dat wat hij deed voor de geocaching community deed, en dat was ook zo. Neen Peetee, je verdraait de zaak. Mumzle spreekt over werk verrichten voor zijn club en niet over de geocaching community. Zijn club is GC.nl en indirect GC.com. Terracaching is in feite een concurrent van "zijn club". Mumzle is dus terecht gepikeerd! En wat jij zaken noemt die er niet toe doen, vinden diverse anderen - zoals ik - wel degelijk principiele zaken die er wel toe doen. Dat Piet en Lein op beide "clubs" caches plaatsen moeten ze inderdaad zelf weten, maar nu net deze cache hadden ze op GC moeten plaatsen, omdat ze daarvoor van de faciliteiten van GC gebruik hebben gemaakt! Geopatra.
Peetee Geplaatst 22 mei 2006 Geplaatst 22 mei 2006 Dat Piet en Lein op beide "clubs" caches plaatsen moeten ze inderdaad zelf weten, maar nu net deze cache hadden ze op GC moeten plaatsen, omdat ze daarvoor van de faciliteiten van GC gebruik hebben gemaakt! Ik vraag me af of dat allemaal zo erg is. Maar goed: daar moeten de dames en heren van GC.nl het dan met elkaar maar eens over hebben. Eventueel kunnen ze daarvoor de forumregels aanscherpen. We zullen t.z.t. wel zien hoe dat uitpakt.
JandeBeHanger Geplaatst 22 mei 2006 Geplaatst 22 mei 2006 Dat Piet en Lein op beide "clubs" caches plaatsen moeten ze inderdaad zelf weten, maar nu net deze cache hadden ze op GC moeten plaatsen, omdat ze daarvoor van de faciliteiten van GC gebruik hebben gemaakt!<{POST_SNAPBACK}> Ik vraag me af of dat allemaal zo erg is. <{POST_SNAPBACK}> Nee, want er is gebruik gemaakt van de moglijkheden die er zijn.gc.nl staat helemaal los van gc.com Maar goed: daar moeten de dames en heren van GC.nl het dan met elkaar maar eens over hebben. Eventueel kunnen ze daarvoor de forumregels aanscherpen. We zullen t.z.t. wel zien hoe dat uitpakt. <{POST_SNAPBACK}> Forumregels hebben niets te maken met de regels van het leggen van een geocache.Gaan we toch lekker met z'n allen naar nl.hobby.geocaching, geen moddereters en discussiëren met meneer Diamant.
Team Oosterom Geplaatst 22 mei 2006 Geplaatst 22 mei 2006 (bewerkt) Op welke site de cache online staat maakt daarbij geen verschil. Waarom maakt dat geen verschil? <{POST_SNAPBACK}> Inmiddels zijn er een hoop reacties van iedereen op bovenstaande vraag, maar... @ Piet&Lien: Het is jammer dat jullie nog geen antwoord op deze vraag hebben gegeven. Verder vind ik het bijzonder teleurstellend dat jullie op site van jullie cache WEL het lef hebben om dhr S van het GL te bedanken voor het mogelijk maken van deze cache, maar NIET de ondersteuning van mensen op het Geocaching.nl forum en Mumzle in het bijzonder vermelden. Ik zou het rechtvaardig vinden als jullie dat ook nog doen of (nog beter) de cache ook alleen te publiceren bij Geocaching. (edit nav onderstaande post van Team Firefox) 22 mei 2006 bewerkt door Team Oosterom
Team Firefox Geplaatst 22 mei 2006 Geplaatst 22 mei 2006 Ik zou het rechtvaardig vinden als jullie dat ook nog doen of (nog beter) de cache ook te publiceren bij Geocaching. Voor Team Oosterom en anderen die dezelfde vraag al stelden: Note: Please do not list caches here that you already have listed on other caching sites, and visa versa. If you must list it here, archive the cache on the other site first, move it a short distance from it's former location, and then post it here as a brand new cache. Thank You.
Mumzle Geplaatst 22 mei 2006 Geplaatst 22 mei 2006 Wel de info over en vergunningen etc. opvragen bij de GC.com community en plaatsen bij TR.com. Mag je bij Terra wel plaatsen als je dus via GC.nl (gelieerd aan GC.com) info hebt opgevraagd. Van twee walletjes eten? <{POST_SNAPBACK}> Wat is dit nu weer voor flauwekul? Lein heeft helemaal NIETS opgevraagd bij de GC.com. . Klopt! Bij de GC.nl club, zoals De Roode Loper al schreef . Maar even voor de goede orde: De vraag is gesteld op het forum van de Stichting Geocaching Nederland en niet op een forum van Terracaching of wat dan ook. Waarom? Waarschijnlijk omdat vanuit de Stichting Geocaching Nederland geïnvesteerd wordt in het leggen van contacten met natuurbeheerders voor het behoud van geocaching op de gelieerde website www.geocaching.com. Los daarvan heeft Piet&Lein op 12 mei jl. via email contact met mij gezocht met dezelfde vraag die is gesteld op het forum. Daar heb ik dezelfde dag op geantwoord. Op 15 mei heb ik heb ik nog aanvullende informatie van Piet&Lein gekregen via de email. Vervolgens heb ik vanaf 16 mei intensief contact gehad met het Geldersch Landschap. Dit even als achtergrondinformatie. Ze heeft een vraag gesteld over de inhoud van een overeenkomst die volgens haar (en volgens mij, en volgens Mumzle, en volgens veel anderen op dit forum) niet deugde. Ze werd in dat contract verantwoordelijk gesteld voor het gedrag van anderen, en kon dat niet accepteren. Terecht kon ze dat niet. Of dat ze dat niet terecht kon, is een héél persoonlijke mening. Op dat “ja” en “nee” spelletje ga ik nu even niet in. Wel ga ik in op de waarde van de overeenkomst, want voor de betreffende afspraken is door de Stichting Geocaching Nederland een contract gesloten met het Geldersch Landschap. Daar komt geen TerraCaching in voor! Dat Mumzle zich een beetje verongelijkt opstelt vind ik ook niet terecht. Hij was in de veronderstelling dat hij dat wat hij deed voor de geocaching community deed, en dat was ook zo. Nou, nou, nou……, dat vind ik wel een beetje erg ver gaan hoor! Het gaat om een verwachtingspatroon dat je hebt nadat je bepaalde inspanningen hebt gepleegd. Fairplay noemen sommigen dat ook wel. Mijn veronderstellingen gaan verder dan die hier genoemd staan, want de geocaching comunity betreft bij mij de aan www.geocaching.com gelieerde geocachers met hun caches. Hij was er zelf van overtuigd dat de regel niet deugde, en daarom heeft hij bij GL aan de bel getrokken. En NIET omdat Lein van die mooie blauwe ogen heeft. Fout! Ik heb gereageerd omdat men hierover zo verschrikkelijk viel en ik niet wilde dat www.geocaching.com en haar cachers een mooie cacheroute onthouden werd. En daar profiteert niet alleen Lein van, maar iedereen die in het gebied van GL een cacheroute wil uitzetten. Klopt! Morgen moet niet gelijk weer iemand met een soortgelijke vraag komen, want de kans bestaat dat ik dan héél even uit beeld ben. Dat ik even héél hard na ga denken of ik hierin specifiek tijd ga besteden. Concreet wil ik alleen maar zeggen dat ik teleurgesteld ben in de handelswijze. Sommigen zouden het omschrijven als het ontbreken van een bepaalde vorm van "gunning" die in deze toch zeer terecht zou zijn geweest. Ik vind dat ik die teleurstelling best mag uiten binnen de "eigen club".
Peetee Geplaatst 22 mei 2006 Geplaatst 22 mei 2006 Goed Mumzle, jij je zin. Maar ik blijf erbij dat het naar mijn mening allemaal helemaal nergens over gaat. Als we ons nou eens al die flauwekul aan de kant zouden zetten en ons zouden gaan richten op datgene waar het allemaal werkelijk over gaat: Het feit dat iemand zijn/haar stinkende best heeft gedaan om een mooie route uit te zetten om daar anderen van te laten genieten. Maar in plaats van het feit dat mensen daarvan gaan genieten verzanden we in een kleinzielige vertoning zoals die zich hier nu afspeelt. Als het geocachen in Nederland al ergens aan kapot gaat, dan is het het wel aan de bekrompen hokjesgeest zoals die hier de laatste dagen weer breeduit wordt tentoongespreid.
Team Oosterom Geplaatst 22 mei 2006 Geplaatst 22 mei 2006 Goed Mumzle, jij je zin. Maar ik blijf erbij dat het naar mijn mening allemaal helemaal nergens over gaat. Als we ons nou eens al die flauwekul aan de kant zouden zetten en ons zouden gaan richten op datgene waar het allemaal werkelijk over gaat: Het feit dat iemand zijn/haar stinkende best heeft gedaan om een mooie route uit te zetten om daar anderen van te laten genieten. Maar in plaats van het feit dat mensen daarvan gaan genieten verzanden we in een kleinzielige vertoning zoals die zich hier nu afspeelt. Dat is wel heel kort door de bocht. Want als Mumzle niet had geholpen, was de cache er nooit gekomen. Ik probeer nog of GL de bepaling wil verwijderen cq wil veranderen. Ik teken niet als ze bij hun standpunt blijven. Jammer dan, de cache komt er waarschijnlijk via andere wegen evengoed wel. Aan de ene kant dreigen om niet te tekenen als er niets gebeurd. Maar gelijk in de volgende route aangeven dat de cache er toch wel komt via een andere weg. Als het geocachen in Nederland al ergens aan kapot gaat, dan is het het wel aan de bekrompen hokjesgeest zoals die hier de laatste dagen weer breeduit wordt tentoongespreid. Je zou eerder zeggen dat de hobby kapot gaat aan het leggen van cache via sites waar minder goede of geen afspraken vereist zijn met eigenaren van landschappen dan bij gc.nl. Dit jaagt alle eigenaren tegen alle geocachers in het harnas. Ook de mensen die de tactiek 'als het niet goedschiks kan via gc.com, dan maar via een andere site kwaadschiks' dragen naar mijn mening meer bij aan het kapotmaken van onze hobby dan mensen die proberen om de afspraken met de eigenaren zo goed mogelijk proberen te maken. Daarom ben ik nog steeds erg benieuwd naar het antwoord op mijn eerdere vraag aan Piet&Lein: Waarom maakt het geen verschil op welke site de cache gepubliceerd staat?
Aanbevolen berichten