Spring naar bijdragen

Wie is er "kleurenblind"


Aanbevolen berichten

Bij het samenstellen van de huidige cache kaarten is er in 2003 wat overleg geweest tussen mij en een aantal forum bezoekers die last hebben met het zien van de verschillend kleuren. Toen dat aan de orde kwam, bleken verbazend veel bezoekers hier een probleem mee te hebben. Iemand schatte zels 1 op 30!

 

Op dit moment ben ik bezig met het maken van een nieuw soort cache kaart. De 112 kaart is daar een voorproefje van.

Op die nieuwe kaart komen natuurlijk ook weer markeerpunten. Verschillende voor de verschillende caches. Wat mij betreft blijven de kleuren zoals ze nu zijn. Echter, dit is een uitgelezen kans om de toegankelijkheid van de informatie nog eens even te bezien.

 

De vraag laat zich raden: Wie wil als proefkonijn de kaarten op kleur evalueren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ben best bereid hier aan mee te werken neem maar contact op via een PM.

Ik behoor namenlijk ook tot de categorie mensen die een slecht kleuronderscheidingsvermogen hebben. :crybaby:

 

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mag ik je de tip geven, om als je met een proefpersoon gaat werken, er meerdere te gebruiken.

 

Er zijn namelijk 6 vormen van kleurenblindheid. De een ziet geen kleur, de ander een bepaalde kleur niet, een ander ziet weer een kleur te sterk (vervorming), enz.

 

Er zal dan ook geen kaart te maken zijn met kleurpuntjes die elke kleurenblinde zonder moeite kan gebruiken, maar je kunt wel testen welke soort onder de cachers het meeste voorkomt en dan pas je daar de kaart op aan.

 

Om het probleem helemaal op te lossen voor de kleurenblinden, moet je gebruik maken van symbolen, maar dat heb je vast ook al zelf bedacht.

 

succes, stuur me maar een PB als je meer wil weten!

 

groetjes Geovlinder :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Schrik niet, maar ca. 8 % van de mannen is kleurenblind  :lol1:  (tegen 0,4 % van de vrouwen). Ik ben al vaker tegen caches aangelopen waar ik moeite mee had, omdat ik moeite had met kleuren zien. Ik wil best helpen in deze.

 

el adjudante

 

Ik heb ook een lichte vorm van kleurenblindheid..... van de 12 figuren kom ik in de test tot 4/5

 

Ik zie de kleuren wel alleen is het verschil tussen kleuren die op elkaar lijken heel klein waardoor ik ze door elkaar gooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je dan een kaart wil maken voor kleurenblinden maak dan verschillende figuurtjes. dus rondjes vierkantjes driehoekjes en nog meer van dat spul

 

 

timo :lol1:

 

WOW!!! timo heeft zowaar een goed idee!!!

dat is inderdaad wel handiger, maar als je voor de

niet kleuren blinde wel gewoon de kleuren op de figuurtjes houd

is dat weer handiger omdat je dat nu ook al gewent bent.

of eventueel een nieuwe pagina toevoegen.

 

luilak-joost

bewerkt door luilak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je dan een kaart wil maken voor kleurenblinden maak dan verschillende figuurtjes. dus rondjes vierkantjes driehoekjes en nog meer van dat spul

 

 

timo :lol1:

 

WOW!!! timo heeft zowaar een goed idee!!!

dat is inderdaad wel handiger, maar als je voor de

niet kleuren blinde wel gewoon de kleuren op de figuurtjes houd

is dat weer handiger omdat je dat nu ook al gewent bent.

of eventueel een nieuwe pagina toevoegen.

 

luilak-joost

 

 

thanks joost.

 

maar zo bedoelde ik het ook. er zijn al wel een paar verschillende figuren. maar ik geloof dat de traditional en multi's wel een rondje zijn. dus dan denk je een traditional te pakken te hebben loop je opeens een toch van 40 kilometer.

 

timo :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je dan een kaart wil maken voor kleurenblinden maak dan verschillende figuurtjes. dus rondjes vierkantjes driehoekjes en nog meer van dat spul

 

 

timo :D

 

WOW!!! timo heeft zowaar een goed idee!!!

dat is inderdaad wel handiger, maar als je voor de

niet kleuren blinde wel gewoon de kleuren op de figuurtjes houd

is dat weer handiger omdat je dat nu ook al gewent bent.

of eventueel een nieuwe pagina toevoegen.

 

luilak-joost

 

Een heel goed idee, maar wel gejat! :D Kijk maar eens drie berichten hoger (7 mei).

 

Om het probleem helemaal op te lossen voor de kleurenblinden, moet je gebruik maken van symbolen, maar dat heb je vast ook al zelf bedacht.

 

Maar beter goed gejat, dan slecht bedacht! :lol1:

 

groetjes Geovlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je dan een kaart wil maken voor kleurenblinden maak dan verschillende figuurtjes. dus rondjes vierkantjes driehoekjes en nog meer van dat spul

 

 

timo :D

 

WOW!!! timo heeft zowaar een goed idee!!!

dat is inderdaad wel handiger, maar als je voor de

niet kleuren blinde wel gewoon de kleuren op de figuurtjes houd

is dat weer handiger omdat je dat nu ook al gewent bent.

of eventueel een nieuwe pagina toevoegen.

 

luilak-joost

 

Een heel goed idee, maar wel gejat! :D Kijk maar eens drie berichten hoger (7 mei).

 

Om het probleem helemaal op te lossen voor de kleurenblinden, moet je gebruik maken van symbolen, maar dat heb je vast ook al zelf bedacht.

 

Maar beter goed gejat, dan slecht bedacht! :lol1:

 

groetjes Geovlinder

 

 

 

ik denk niet gejat heb er overheen gelezen. heb dat bericht wel gelezen. maar dus niet goed gelezen

 

timo :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...