Spring naar bijdragen

Additional Waypoints


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb pas aan de cachepagina's de additional waypoints toegevoegd. Ik ben nu wel erg benieuwd of hier gebruik van wordt gemaakt via de pocketquery's en of men ook tevreden is over deze service.

 

Kunnen alleen premium members dit doen of kan iedereen dat bij zijn caches toevoegen?

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben er wel blij mee. Ben zelf Premium member en download de cache gegevens middels een query in GSAK. Scheelt weer in het intikken van toch al bekende coordinaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Als Additional Waypoints er toch bij op de pagina moeten :bangin:

waarom dan in zicht en niet zoals als op de pagina nu ook de waypoint kunt downloaden

 

 

Click icon to download way point via bv easy gps

 

Dus als mensen dit wilen gebruiken een icontje ert voor maken waarmee ze Additional Waypoints

naar voren kunnen toveren :yes:

dan worden de pagina`s wat eenvoudiger gehouden en minder print papier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het op zich een mooie functionaliteit, soms een beetje onoverzichtelijk. Als je bij de print-friendly versie van de cache pagina zou kunnen kiezen of ze zichtbaar zijn bij printen zou het helemaal mooi zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het niks, maar mischien doe ik iets verkeerd.

 

Wij rijden met TomTom naar de caches via een export vanuit GSAK. We rijden naar een gebied en gaan dan naar de dichtsbijzijnde cache. Zo ook afgelopen zaterdag. We waren op een gegeven moment bij een cache in de buurt daar zagen wij in TomTom staan de cache : cache (85 meter), de naam van de cache (85 meter) en de uitzichtspunt (250meter). In eerst instantie dachten wij das mooi 3 caches binnen 250 meter. Wat bleek alle additional waypoints komen in de TomTom poi als losse punten. Niet echt makkelijk dus. Niet echt positief dus.

 

(of doe ik een verkeerde Export vanuit GSAK).........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind zelf die hele berg additional waypoints pas echt vervelend als het half verborgen waypoints zijn, dus een hele rij waypoints met ???

En het ergste is, het wordt in de uitleg van het review schema zelfs aanbevolen om op die manier de waypoints van een multi die niet zichtbaar mogen zijn weer te geven!

 

Oplossing: zet deze waypoints helemaal op hidden.

 

Dat 'probleem' had ik een tijdje geleden aan Kruimeldief voorgelegd en die oplossing is helemaal oke, want dan kan de cache eigenaar en de reviewer het zien en de rest niet. Zo blijft de cache pagina schoon en levert het weer minder papier en inkt gebruik op.

 

EDIT: nu zie ik dat het niet (meer) zo in het review schema staat. Het kan dat ik het toen in een reviewers note heb gezien, of de tekst is veranderd. En ik kom bij de nieuwste caches die ??? lijsten ook niet meer zo vaak tegen. Het een en ander kan natuurlijk met elkaar te maken hebben :bangin:

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het niks, maar mischien doe ik iets verkeerd.

 

Wij rijden met TomTom naar de caches via een export vanuit GSAK. We rijden naar een gebied en gaan dan naar de dichtsbijzijnde cache. Zo ook afgelopen zaterdag. We waren op een gegeven moment bij een cache in de buurt daar zagen wij in TomTom staan de cache : cache (85 meter), de naam van de cache (85 meter) en de uitzichtspunt (250meter). In eerst instantie dachten wij das mooi 3 caches binnen 250 meter. Wat bleek alle additional waypoints komen in de TomTom poi als losse punten. Niet echt makkelijk dus. Niet echt positief dus.

 

(of doe ik een verkeerde Export vanuit GSAK).........

 

Bij de export van de POI file in GSAK kun je inderdaad opgeven of de child waypoints geexporteerd moeten worden of niet :bangin:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het super en als het aan mij ligt, gaat het nooit meer weg. :bangin:

 

Het commentaar dat hier genoemd wordt is natuurlijkieder zijn eigen mening, maar van vevuiling snap ik persoonlijk niet zo veel. Het staat immers onderaan de cachepagina?

 

Verder kan iedere premiummember van geocaching.com nu (eindelijk) in één keer alle waypoints downloaden die de cache eigenaar tenminste zichtbaar heeft gezet. Je hoeft dus nu de zichtbare waypoints niet meer te grabben, met kans op fouten, of zelfs niet meer allemaal in de GPS inkloppen, met kans op tikfouten.

 

Als je wilt printen en je wilt de Additional waypoints niet uitprinten, kies dan voor PDF print en ze worden niet uitgeprint.

 

De afgelopen maanden wordt door de reviewer voor iedere cache die online komt de eigenaar verplicht om alle waypoints, inclusief het eindco:ordinaat te adden via deze functie.

 

De cache-eigenaar kan zelf beslissen of de waypoints wel of niet zichtbaar worden, maar het vriendelijke ötheverzoek is wel om de waypoints die zichtbaar zijn in de listing, ook zichtbaar te maken via de additional waypoints. Anders hebben de premiummembers er helemaal niets aan.

 

Verder snap ik het probleem van Polmske niet. Je kunt tijdens het downloaden van een query vermelden in GSAK of de childwaypoints gedwonloaden moeten worden en anders maak je een filter door onder de optie "Other" de "" other"Waypoints uit te vinken.

 

Verder wordt, als reactie op Goedweerloper, de waypoints die men nog moet zoeken en als ???? zichtbaar komen, de cache-eigenaar niet "verplicht" om deze optie te kiezen. Het is de optie die er voor staat, maar men mag natuurlijk die waypoints ook onzichtbaar zetten. Dat is geen enkel probleem.

 

Als de zichtbare wapoints op de cachepagina ook maar zichtbaar komen onder Additional waypoints.

 

De functie heeft niet alleen voordelen voor de cacher zoals het is, maar ook voor de reviewer en daarbij weer via een indirecte weg naar de cacher.

 

Zo ziet een standaard reviewernote eruit waarin om de additional waypoints wordt gevraagd. Meer info wil er haast ook niet bij, de maximale 4000 karakters zijn bijna gehaald :yes:

 

Reviewfase: [3-0][4-0]

 

Hallo,

 

Het nummer bovenaan deze reviewersnote, en misschien ook nog voor de "nickname" van je cache, geeft aan in welke fase je cacheaanvraag op dit moment is. Laat aub de eventuele verandering van de "nickname van de cache staan, dan weet ik waar ik gebleven ben met het reviewen. Dit wordt weer in orignele staat teruggebracht als de cache gepubliceerd wordt.

 

Of je actie dient te ondernemen kun je terugvinden op: http://www.geocaching.nl/hiding/reviewschema.php

Lees AUB goed wat wel en niet van je wordt verwacht.

 

Even een uitleg over de punten [3-0][4-0]: http://tinyurl.com/lrxeh

 

Een reviewer moet, om je cache goed te kunnen reviewen, van alle waypoints, (ook van de uiteindelijke coördinaten waar de (fysieke)cache verborgen ligt), de gegevens hebben.

Graag niet alleen alle coördinaten vermelden in een reviewernote op je cachepagina, maar ook alle coördinaten "adden" op je cachepagina onder de optie WAYPOINTS (Rechtsboven op je cachepagina tussen alle "knopjes")?

 

Alle waypoints die door jou zichtbaar worden gemaakt op de cachepagina, kunnen door iedere premiummeber worden gedownloaded als ze op de "Click icon to download:" knop drukken en kiezen voor GPX.

Dus niet alleen meer de coördinaten bovenaan de cachepagina, maar alle coördinaten die men van je mag hebben. Zoals tussenpunten of de Parkeerplaats. Dus de "normale" waypoints die anders allemaal overgetypt of "gegrabbed" worden.

 

Voor de waypoints die voor iedereen zichtbaar mogen zijn kies je voor: "Show all information for this waypoint, including coördinates".

 

Voor het eindcoördinaat, dus de cachecoördinaat, die alleen maar voor jezelf en de reviewer zichtbaar mag/moet zijn, kies je voor: "Hide this waypoint from view except by the owner or administrator".

 

Voor de coördinaten waarvoor men nog een bepaalde cijfer moet zoeken, coördinaten dus die niet bekend mogen zijn, kies je voor: "Show the details of this waypoint but hide the coordinates"

 

Let op: De coördinaten bovenaan de cachepagina niet nog eens invoeren onder WAYPOINTS. Dat is namelijk niet de bedoeling.

 

Als iedere cache-eigenaar (behalve voor traditional caches) deze gegevens invult, hebben we een betere controle op caches in de omgeving die al geplaatst zijn of nog geplaatst worden. We kunnen dan gemakkelijker zien of waypoints elkaar overlappen of dat de uiteindelijke caches te dicht bij elkaar in de buurt liggen, of zelfs bovenop elkaar.

 

Graag ook gebruik maken van deze optie als je cache maar 1 of 2 waypoints (inclusief het eindcoördinaat) kent. Dit geldt niet voor Traditional caches (groene cache icoontje bovenaan de cachepagina).

 

Alvast bedankt voor de medewerking.

 

Mocht eea niet duidelijk zijn dan kun je altijd contact met me opnemen via de contactgegevens op: http://tinyurl.com/z2unb

 

Alle reviewersnotes verdwijnen automatisch bij het reviewen van een cache dus je hoeft er niet over in te zitten dat iemand anders dan jij en ik die kunnen lezen. Reviewernotes geplaatst na het online zetten blijven voor iedereen zichtbaar als een note. Let wel, de reviewer krijgt geen bericht als er een (reviewer)note wordt geplaatst op je cachepagina.

 

Eventuele reacties graag via een reviewernote op je cachepagina. Activeer je cache weer na iedere actie die je hebt uitgevoerd, door het vakje aan te vinken voor:

 

"Yes, this cache is currently active (Reviewers will not see this listing unless box is checked)"

 

dit vind je als je jouw cache gaat editen.

 

Als je je cache niet actief maakt zie ik hem ook niet verschijnen in mijn lijsten en kan ik hem dus ook niet verder voor je nakijken.

 

Voor emailcontact graag het GCnummer (GCxxxx) van je cache bijvoegen.

 

GRTZ,

 

Evert (Kruimeldief)

Dutch Geocache Reviewer

 

En dit is momenteel het plaatje dat erbij verzonden wordt:

 

Adding_Waypoints.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch nog even een vraagje. Als ik een nieuwe multi aanmeld waarbij het eindccordinaat moet worden berekend met de antowwrden van de tussenliggende wp's, dan meld ik het eindcoordinaat ook aan als additional wp maar vink dan onderin "hide thios waypoint etc....", zodat de reviewer en ik deze kunnen zien.

 

Heb ik het zo goed begrepen???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Kruimeldief, nu zie ik waar ik op dat moment over was gevallen:

 

Voor de coördinaten waarvoor men nog een bepaalde cijfer moet zoeken, coördinaten dus die niet bekend mogen zijn, kies je voor: "Show the details of this waypoint but hide the coordinates"

 

Dan krijg je dus de lijst loze waypoints met vraagtekens.

Er staat inderdaad nergens dat dit verplicht is, maar het wordt wel aangegeven om het op die manier te doen.

Handiger zou zijn om ook daar de 'Hide this waypoint from view' optie aan te bevelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...