Spring naar bijdragen

Artikel telegraaf 8 april 2006


Wamoje

Aanbevolen berichten

Vandaag in de telegraaf op pagina 25: Wild op de veluwe

 

In dit artikel wordt de verstoring van de veluwe besproken. Zo worden er enkele 'wildverstoorders' genoemd: motorcrossers, quadrijders, mountainbikers e.d. En passant worden de geocachers ook op dit hoopje gegooid met de volgende tekst:

 

* Geocachers, mensen die met een gps-apparaatje een locatie zoeken, middenin de natuur. Soms ligt er een schat verborgen. Ze verstoren vaak onbedoeld gevoelige stukken natuur.

 

Wat vindt GC.NL; moeten we allemaal in de pen klimmen? Of is er een PR-afdeling die hierop reageert?

 

Ik vind het namelijk behoorlijk ongenuanceerd zoals geocaching hier wordt gepresenteert! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Vandaag in de telegraaf op pagina 25: Wild op de veluwe

 

In dit artikel wordt de verstoring van de veluwe besproken. Zo worden er enkele 'wildverstoorders' genoemd: motorcrossers, quadrijders, mountainbikers e.d.  En passant worden de geocachers ook op dit hoopje gegooid met de volgende tekst:

 

* Geocachers, mensen die met een gps-apparaatje een locatie zoeken, middenin de natuur. Soms ligt er een schat verborgen. Ze verstoren vaak onbedoeld gevoelige stukken natuur.

 

Wat vindt GC.NL; moeten we allemaal in de pen klimmen? Of is er een PR-afdeling die hierop reageert?

 

Ik vind het namelijk behoorlijk ongenuanceerd zoals geocaching hier wordt gepresenteert!  :thumbup:

 

Ach, er is al zo vaak hierover gesproken en altijd blijkt het een storm in een glas water te zijn.

Het probleem is namelijk dat wanneer in de media iets negatiefs komt over Geocaching dat ook altijd zo zal blijven. Die stempel hebben we nu eenmaal en raak niet meer kwijt en dat omdat Nederlanders in het algemeen een stelletje kuddedieren zijn die ja en amen op alles zeggen, dus zegt een krant dat we de natuur verstoren dan gelooft iemand die niets met Geocaching te maken heeft dat ook. Ziet die zelfde persoon eindelijk iemand met een GPS in het bos lopen, dan wordt die als Geocacher bestempeld (logisch) en dus een wildverstoorders. Zelfs als zou je het bos uitlopen via een pad met 30 kg aan rotzooi op je rug in een vuilniszak.

Maar nee, natuurlijk niet, dat wordt niet gezien, al die Geocachers die wel moeite doen om het bos schoon te houden en die wel veel van de natuur houden en die ook respecteren door foto's te nemen van kwetsbare objecten en door ze niet aan te raken... nee dat vindt de media niet interessant... helaas!

 

Het enige wat we kunnen blijven doen is ons best en genieten van deze hobby en van de natuur want bij Team GPSearching is Geocaching onlosmakelijk van de natuur en zo vast ook bij het gros van de Nederlandse Geocachers!

bewerkt door Team GPSearching
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag in de telegraaf op pagina 25: Wild op de veluwe

 

* Geocachers, mensen die met een gps-apparaatje een locatie zoeken, middenin de natuur. Soms ligt er een schat verborgen. Ze verstoren vaak onbedoeld gevoelige stukken natuur.

 

 

Ach wat wil je met die 'kwaliteits'krant. Een krant als De Telegraaf is niet serieus te nemen. Een boswachter van de gemeente Arnhem vertelde ons van de week dat Arnhem en Ede soepeler willen omgaan met het plaatsen van caches. :thumbup:

 

Dus het kan nog wel eens meevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het artikel ook gelezen :crybaby: , en ik denk dat wij zelf de enige positieve reclame kunnen zijn.

Het gaat volgens mij geweldig, dus houden zo, zou ik zeggen! :thumbup:

Moeten wel scherp blijven hoor! Maar dat doen de geo's vanuit zichzelf wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja......voor een deel hebben ze natuurlijk gelijk......

 

ik heb caches gevonden die niet op een heel verantwoorde manier waren neergelegd.....om het maar zo te zeggen.......

 

zo ver van een pad dat je wel dwars door een bos moet.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocachers? Boeven zijn het, schorem, tuig, het schorriemorrie van de maatschappij, de onderkant van de laagste sociale klasse, het ergste van het ergste.

Maar het maakt mij niet uit: ik ben gelukkig want ik geocache en lees geen telegraaf!

:thumbup:

 

Hihi! Ronald met zijn bekende humor! Gelijk heb je!

 

Nieuws is per definitie negatief. Iets positiefs melden is toch helemaal niet spannend voor een verslaggever? Hoe vaak of ik al niet als camerman zijnde bv. voor

2 Vandaag in de reportagewagen zat en dat een verslaggever bij voorbaat al riep: René draai het maar zo en zo; ik wil graag dat en dat beeld neerzetten... Heeft niets met de realiteit te maken! Nieuwsgaring is niet objectief, maar puur subjectief. Tja, en dan? De Telegraaf? Talpa? SBS6? Nemen wij die nog serieus als journalisten? Neeeeh! Lekker laten hobbyen, die lui, en vooral niet op reageren!

 

Wij geocachers weten dat we van de buitenlucht houden, dat de natuur mooi is, dat we ons graag aan de regels van GL, SBB etc. etc. houden en dat we een hele leuke , gezonde hobby hebben. Wil een willekeurige journalist iets anders beweren? Zegt meer over haar/hem dan over ons, toch?

 

Groet!

 

Team VDE

(Ja, die!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sensatie artikelen doen het nu eenmaal goed dus zo'n krant wil daarmee scoren, zonder zich maar enigszins te verdiepen. :thumbup:

Als dat over de rug van anderen gaat dan moet dat maar. :angry:

Een artikel waarin de geocacher wordt neergezet als een natuurmens met veel respect voor zowel mens, dier als natuur is niet interessant. Gelukkig weten we beter en mondjesmaat dringt dat ook door bij mensen van natuurgebieden en overheden. :D

Je kunt denk ik maar 1 ding doen, en dat is doorgaan met waar we mee bezig zijn, uitgaande van respect hebben voor alles wat leeft.

 

:crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

* Geocachers, mensen die met een gps-apparaatje een locatie zoeken, middenin de natuur. Soms ligt er een schat verborgen. Ze verstoren vaak onbedoeld gevoelige stukken natuur.

 

"Soms ligt er een schat verborgen": ik vraag me af wat een geocacher midden in de natuur doet als er geen schat ligt... :P:beerchug::P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

* Geocachers, mensen die met een gps-apparaatje een locatie zoeken, middenin de natuur. Soms ligt er een schat verborgen. Ze verstoren vaak onbedoeld gevoelige stukken natuur.

 

"Soms ligt er een schat verborgen": ik vraag me af wat een geocacher midden in de natuur doet als er geen schat ligt...

 

Een schat verstoppen :P:P :P

 

:beerchug: roel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou toch dwaas zijn als hij een schat verstopt en daarbij de natuur beschadigd... :P

 

Het is alleen bij sommige caches helaas wel zo, dat de ""schat"zo verschrikkelijk goed verstopt ligt :beerchug: dat je het halve bos moet rooien om hem boven water te krijgen. Of zo goed verstopt dat je kweetnie hoelang moet zoeken, in een omgeving die dat eigenlijk niet toe laat! :P

Als we 'm dan uiteindelijk toch gevonden hebben markeren we toch nog al eens zo'n cacheplaats met de gebruikelijke takjes o.i.d.

 

Misschien niet helemaal zoals het hoort t.o.v. de cacheplaatser, maar ja we moeten wel opletten dat we met onze hobby onze eigen glazen ingooien!

 

Groeten....Wil :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...