Spring naar bijdragen

Achter de pijl aanlopen; Wat heb ik nodig?


Gast viper

Aanbevolen berichten

maar is der geen programmatje.

Je geet aan welke cordinaat je moet zijn, en dat je er gewoon heen word geleid met de pijl?

 

Wij gebruiken Vito Navigator II incl. Plugins voor de PDA..... (http://vitotechnology.com/en/products/navigatorii.html)

 

Ik moet toegeven dat dit het makkelijkst werkt op een PDA (In ons geval een Mio A201)

Je voert de cords in en een pijl laat je zien waar je heen moet. (Met de plugin heb je ook nog eens een kompas, afstandsmeter e.d.)

 

De kosten voor deze software zijn nog geen 20 dollar (= ong. 15 euro)

 

Na het Newbie Event zijn we echter zo verslaafd geraakt dat we nu een Garmin 60Csx hebben besteld.

Dit is gewoon wat makkelijker i.v.m. o.a. het elektronisch kompas en de weerbestendigheid.

Een PDA werkt prima maar is wat gevoeliger voor zand/water.

 

Beide is het ideaalst aangezien de PDA nogal eens voor opzoek/rekenwerk kan worden gebruikt.

 

 

 

hoef je op dat programma alleen een cordinaat in te vullen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Met alle respect wat een geleuter zeg, klinklare nonsens.

 

Bedankt Kruimeldief, we zijn weer lekker gezellig bezig. :ph34r:

 

Op sommige zaken blijk ik dus ook een newbie te zijn :crybaby:

 

Pas op met het bekritiseren van Kruimel op dit forum! Het mag niet volgens de regels; het moet met PM! Je kunt er veel gedonder mee krijgen weet ik uit eigen ervaring; verveldende PM's van 10 kantjes A-4 enzo; niet doen! Respect voor de mod's!!! Verplicht!!!

 

Even terug on topic (ook heeeel belangrijk!): Kijk gewoon eens bij de algemene info over cachen op deze fantastische site en op het forum: genoeg info te vinden; ook op de dot com! Daarnaast zijn er Amerikaanse boeken, dvd's etc. etc. te bestellen die je alles over geocaching kunnen bijbrengen!

 

Het basisprincipe is; caches zoeken met een gps. Een pda kan handig zijn. Alleen met pda cachen kan, maar het is aan te raden te starten met gps. Later kan een pda met ozi, Vito, kaarten etc. etc. heel handig zijn. Het is toch ook leuk om dat allemaal zelf uit te zoeken? Zo zijn de meesten van ons begonnen....

 

Succes!

 

Team VDE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook net begonnen. Zoals velen tegewoordig was ik ook al in het bezit van PDA en GPS ontvanger. Het is dan logisch deze te gebruiken om te kijken of je het cachen leuk blijft vinden.

Het is inderdaad wel uitkijken met deze gevoelige apparatuur in het veld. Ik zat bij het cachen zo op mijn PDA te kijken, dat ik de greppel niet zag. je hebt dan dure en gevoelige dingen in je hand. Die hield ik dus hoog, waardoor ik mijn handen niet kon gebruiken om mijn val te breken (auw).

Ik gebruik twee programmas op mijn PDA. Als eerste gebruik ik oziexplorer omdat ik het volgen van wegen en routes op kaarten echt leuk vind. Dit programma kan heel veel, maar kost veel tijd om het te leren.

Het volgen van de pijl doe ik het liefst met GPS Tuner. Dit programma is veel gebruiksvriendelijker dan Ozie. Het vraagt echter een snelle PDA. Het kan ook een gemiddelde bereken waardoor de plaatsbepaling wat nauwkeurig zou moeten worden. Voor kaarten vind ik het wat minder geschikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij cachen ook met PDA (wel met waterdichte behuizing voor tijdens slecht weer) en dat gaat prima.

 

We gebruiken Navio of GPS-tuner voor DE pijl!

 

superhandig en heel erg gebruiksvriendelijk. :ph34r:

 

Succes en heeel veeeel plezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor jullie reactie allemaal.

heb vandaag me eerste gezocht, maar niet gevonden:(

toen kreeg ik tip van iemand, ging ik nog keer zoeken toen had ik hem wel, maar ik heb me naam niet erop gescheven omdat ik hem eigenlijk niet zelf had gevonden:P

 

heel erg bedankt, ik ga nu is even kijken of ik zelf een in mijn bos kan zetten, wat moet ik daar allemaal voor doen?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor jullie reactie allemaal.

heb vandaag me eerste gezocht, maar niet gevonden:(

toen kreeg ik tip van iemand, ging ik nog keer zoeken toen had ik hem wel, maar ik heb me naam niet erop gescheven omdat ik hem eigenlijk niet zelf had gevonden:P

 

heel erg bedankt, ik ga nu is even kijken of ik zelf een in mijn bos kan zetten, wat moet ik daar allemaal voor doen?????

 

 

 

Het beste is om eerst wat ervaring op te doen met het zoeken. :ph34r:

Dan weet je ook precies wat je moet doen en hoe je zaken kan verstoppen zonder dat niet-cachers die in een oogopslag zien maar cachers wel, al of niet snel zullen herkennen.

 

 

LTeunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Viper: een paar tips:

 

1 Begin met een traditional cache. Dat zijn caches met als logo'tje één groen kistje. Zie bijvoorbeeld:

 

Cache in Amsterdam

 

Deze caches hebben verder geen poespas; gewoon een coordinaat waar je heen moet lopen.

 

2 Begin met een cache met een lage moeilijkheidsgraad (het aantal sterren op een schaal van 1 - 5 staat op de cache-pagina). 1 of 2 sterren zijn prima om mee te beginnen.

 

3 Let op het formaat van de coordinaten. Je hebt de setting WGS nodig; coordinaten worden meestal gegeven in het format DD MM.MMM - dat wil zeggen: gehele graden, gehele minuten, duizendste minuten.

 

4 Ga met iemand die al ervaring heeft op stap.

bewerkt door BigFurryMonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Viper: een paar tips:

 

1 Begin met een traditional cache. Dat zijn caches met als logo'tje één groen kistje. Zie bijvoorbeeld:

 

Cache in Amsterdam

 

Deze caches hebben verder geen poespas; gewoon een coordinaat waar je heen moet lopen.

 

2 Begin met een cache met een lage moeilijkheidsgraad (het aantal sterren op een schaal van 1 - 5 staat op de cache-pagina). 1 of 2 sterren zijn prima om mee te beginnen.

 

3 Let op het formaat van de coordinaten. Je hebt de setting WGS nodig; coordinaten worden meestal gegeven in het format DD MM.MMM - dat wil zeggen: gehele graden, gehele minuten, duizendste minuten.

 

4 Ga met iemand die al ervaring heeft op stap.

 

 

 

Bedankt voor al jullie reactie.

Heb nu een goede werkent.

Maar nu ga ik zelf een cach verstoppen, maar nu meot ik dan software hebben, voor de juiste cordinaten, waar ik hem ga verstoppen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar nu ga ik zelf een cach verstoppen, maar nu meot ik dan software hebben, voor de juiste cordinaten, waar ik hem ga verstoppen

 

Je hebt gewoon een GPS nodig. En toestemming van de beheerder van het gebied.

 

Maar het is verstandig te wachten met zelf een cache verstoppen totdat je ca. 20 caches hebt gevonden. Zo zie je goed wat de verschillende mogelijkheden van verstoppen en puzzelen zijn, en dat helpt weer om een echt leuke cache te bedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...