Spring naar bijdragen

Achter de pijl aanlopen; Wat heb ik nodig?


Gast viper

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

eerst post :beerchug:

Ik wil dit ook ;)

ik ben de hele tijd aan het lezen wat ik moet doen.

En soms vind ik mensen, die gewoon een software aan zetten, en die gewoon de pijl volgen.

Dat zie ik ook wel zitten.

Dat ik gewoon naar het gebied rijd, en als ik een maar t bos in ga, dat ik alleen maar die pijl hoef te volgen.

zo wil ik wel beginnen.

Maar welke software heb ik nodig, als ik die pijl wil hebben

 

ik hoop dat iemand me kan helpen

 

bedankt

 

Gr Stephan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je vraag is inderdaad een beetje onduidelijk.

 

Ikzelf gebruik eerst de pc met Ozie explorer om te kijken waar de reis gaat beginnen.

Daar kan je ook ongeveer bepalen waar je de auto of zo kunt parkeren.

 

Daarna is het een kwestie van de pijl op je gps volgen.

Die pijl zit "ingebakken" in de gps, dus hier heb je geen aparte software voor nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heb je een programma nodig als OZICE.

 

Link naar de site van OZI

 

En om het nog mooier te maken heb je kaarten nodig maar daar mag hier niet over gesproken worden.

 

Hier mee zal het wel lukken om een eenvoudige cache te vinden. Maar de meeste geocachers gebruiken toch een GARMIN of Magellan omdat je hier ook in slecht weer mee uit de voeten kan. Deze zijn waterdicht wat je van een PDA niet kan zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk is een Garmin of een Magellan een flinke investering. Dus doe met je PDA wat eenvoudige caches (met goed weer) en kijk of geocachen iets voor jou is.

 

Kans is echter groot dat je in notime verslaafd zult zijn. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En om het nog mooier te maken heb je kaarten nodig maar daar mag hier niet over gesproken worden.

waarom mag hier niet over gesproken worden??

Omdat ze illegaal zijn :ph34r:

Het is net alsof ik hier naar een sketch van André van Duin of zo zit te kijken of luisteren.

- Je hebt kaarten nodig maar daar mag je hier niet over praten....

-Waarom mag je hier niet over kaarten praten?

- Omdat het illegaal is

 

Met alle respect wat een geleuter zeg, klinklare nonsens. Die newby moet op zijn minst denken dat we totaal niet meer van deze wereld zijn omdat we niet over kaarten mogen praten omdat ze illegaal zijn.

 

Je hebt wel de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt.

 

Praten over wat voor kaarten dan ook, is hier op het forum volledig toegestaan, mits het geen kaarten zijn die illegaal verkregen zijn. Zie de forumregels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar is der geen programmatje.

Je geet aan welke cordinaat je moet zijn, en dat je er gewoon heen word geleid met de pijl?

 

Wij gebruiken Vito Navigator II incl. Plugins voor de PDA..... (http://vitotechnology.com/en/products/navigatorii.html)

 

Ik moet toegeven dat dit het makkelijkst werkt op een PDA (In ons geval een Mio A201)

Je voert de cords in en een pijl laat je zien waar je heen moet. (Met de plugin heb je ook nog eens een kompas, afstandsmeter e.d.)

 

De kosten voor deze software zijn nog geen 20 dollar (= ong. 15 euro)

 

Na het Newbie Event zijn we echter zo verslaafd geraakt dat we nu een Garmin 60Csx hebben besteld.

Dit is gewoon wat makkelijker i.v.m. o.a. het elektronisch kompas en de weerbestendigheid.

Een PDA werkt prima maar is wat gevoeliger voor zand/water.

 

Beide is het ideaalst aangezien de PDA nogal eens voor opzoek/rekenwerk kan worden gebruikt.

bewerkt door WEN-D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...