Spring naar bijdragen

Hoe de cache het best te vinden: Kaart of pijltje volgen?


Mingy

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Wanneer wij achter de juiste coördinaten van de eindcach zijn gekomen dan gaat de helft van ons team vanuit de waypoint naar kaart en de andere helft gaat na invulling waypointdata, ok, en navigeer naar gebruiken...dit in de Gps60,

Om van waypoint naar waypoint te komen gebruiken we altyd de kaart maar nu zag ik op internet een online prog die met een soort van kompasfunctie>pijl werkt, ?

De vraag: is dit makkelijker, slimmer, zuiverder cq beter mee te werken?

 

Grtx,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wijzelf lopen altijd op kaart en dan zelfs meestal nog met de track aan. Kun je precies zien waar je geweest bent, of waar je misschien weer in de buurt gaat komen. Tijdens die keren dat we met andere cachen, lijkt het er vaak op dat we daar toch één van de weinigen mee zijn. Toch blijf ik het de ideale manier vinden. (En dan ook het Noorden vastgezet!)

 

Spirit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we er naar toe rijden in de auto hebben we de gps (Garmin Etrex Legend) logischerwijs op de kaart staan, kan je zien of een volgend weggetje beter naar de stashplaats of parkeerplaats leidt, of dat er een doodlopend weggetje is, etc. Het cachen zelf doen we altijd "op" het kompas, de pijl wijst je de weg wel. Het oudste clanmembertje (die heeft ook regelmatig de gps om) zegt dan altijd dat we "zo" (wijst dan bijvoorbeeld schuin naar voren waar een volle bossage is) naar de schat toe moeten. Het besef van "erom heen lopen" proberen we dan uit te leggen, zo leren ze leuk met een gps om te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn gps heeft geen kaartfunctie. maar ik gebruik altijd de tracklog als referentie. Rechtsboven in het hoekje staat dan het pijltje met de juiste richting. De tracklog geeft een indicatie waarnaartoe en hoe de verhoudongen liggen in het veld.

 

Het is maar wat je gewent bent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat wij geen gedetailleerde kaart in de GPSr hebben gebruiken wij het pijltje. Ik heb het wel eens gezien met gedtailleerde kaart, maar heb er (nog) geen behoefte aan een ander apparat aan te schaffen hiervoor. Het is toch leuk om te gokken: nemen we het 1e of 2e paadje links. Meestal gaat dat goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen,

 

Ook hier zie je dus verschillende manieren van werken, onze manier komt overeen met die van Pentagram, tracklog aan en naar het noorden vast zetten?

 

 

en met kaart bedoel ik niet een echte kaart zoals bijvoorbeeld tomtom, onze (lees een)Gps60 heeft geen echte kaart maar een driehoekje die ons voorsteld en een vlaggetje die het einddoel is, soms heb ik wel eens "moeite" waarheen te lopen, naar links of naar rechts, het driehoekje is niet echt groot,

Zoals sommigen aangeven, (JoJogirl, Axel-f, kiddooz, schatzoeker) delaatste meters en/of de hele tyd al met het pijltje, toch eens proberen of dit ook voor ons werkt, :no:

 

Dat in de kaartmode ook een pijltje stond was me niet eerder opgevallen zal daar zeker eens opletten,

 

Dank voor jullie tips, kunnen we weer even verder mee, ;)

Grtx,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook altijd op de kaart, dat pijltje gaat toch maar tollen en ik zie liever een vlak met een streepje, dan heb ik in een oogopslag een idee van afstand en richting. Wel helemaal inzoomen natuurlijk.

 

Het noorden vastzetten heb ik nooit aan gedacht, zal ik ook gaan doen. Goed idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...