Spring naar bijdragen

Track Sainta Claus


Ketelbinkje

Aanbevolen berichten

Beste cache jagers!

 

Al zo'n 50 jaar volgt Norad Santa Claus op zijn jaarlijkse rondje op kerstavond.

Zie http://www.noradsanta.org/index.php

 

Wat mijn verbaasd :unsure: is dat nog geen enkele cache jager op het idee is gekomen om een speciale kerst cache met als thema onze kindervriend te plaatsen. Dat is is iets anders dan jagen op een benzine sleurpend monster :beerchug:

 

Overigens het is Sinterklaas die zijn stoomboot heeft ingeruild voor een milieu vriendelijk oplossing. :lol1: Ik zie hem al midden november bij ons zo arriveren.

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

cache jagers? Is dat een selecte groep cachers? Is weer nieuw voor mij.

 

Een reden waarom er geen caches zijn speciaal voor Kerst? Die kan ik je wel geven denk ik. Een tijdelijke cache zou het dan denk ik worden en een tijdelijke cache MOET minimaal 3 maanden te vinden en te loggen zijn.

En ik vraag me af wie er van bijvoorbeeld november tot en met februari achter de Kerstman aan loopt te "jagen" :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een reden waarom er geen caches zijn speciaal voor Kerst?

 

Toch zijn die er wel, Kruimel! Ik ben er zelf nog niet geweest, maar er zijn er wel een paar, bv.

- The Night Before Christmas.... van Team Johny Cache en

- Xmas 2005 van Team Simpson.

 

Ze zijn al wat ouder, dus ze vallen misschien onder de "Grandfathered" regel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt PeeTee, klopt. Ook zijn er dit jaar nog een paar van die grotekerstboomcaches goedgekeurd. Maar dat was voor het laatst.

 

In de guidelines staat dat tijdelijke caches, minimaal 3 maanden te vinden moeten zijn.

 

Toch is het eigenlijk een best leuk idee, zo'n Kerstcache. Zou je, als je zo'n cache zou willen opzetten, dat in de vorm van een soort van event moeten gieten?

 

Of zijn er andere alternatieven?

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige dat ik kan verzinnen is een event. Of je moet willen wat ik al eerder schreef, 3 maanden lang achter de Kerstman aan lopen rennen.

 

Natuurlijk is zoiets leuk. Ik kan legio tijdelijke caches verzinnen. Had er ook al een paar in de maak. Echt caches voor een weekend, vor een bepaald evenement. Helaas, geen toestemming :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige dat ik kan verzinnen is een event.

 

Wat ik me ook nog zou kunnen bedenken, is dat je hem alleen hier bekend maakt. Op het forum.

 

Want ik kan me eigenlijk wel voorstellen waarom de .com niet zit te wachten op de extra drukte van al die kortlopende caches die dan zouden worden aangemeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, maar dan is het geen cache ;)

 

Klopt, dan is het sowieso geen cache die je in de stats terugziet.

 

:beerchug: Drie maanden op Santa Claus jagen. Waarom niet? Als reizende cache. Beginnend bijvoorbeeld in Nederland en dan richting noordpool sturen. :no: Maar dat is wel voor de 4 seizoenen cache jager. Een echte bikkel die het pas bij -25 onder nul roept dat het was fris is. :lol1: die is daar wel voor te porren.

 

Wel goed aankleden :unsure:

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje offtopic maar wel met hetzelfde idee...

Ik wilde volgend jaar eigenlijk een Septembercache neerleggen, je weet wel die mooie maand waarin ik jarig ben. Die cache mag dan natuurlijk alleen te vinden zijn in september. Maar dat mag dus niet. Of misschien wel als het ding minstens 3 jaar blijft liggen zodat het toch 3 maanden is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas komt "dé eikel" (met dank aan Kruimeldief) bij deze prachtige kerstcache steeds langs en wordt de tb buit steeds minder :rolleyes: .

Dus mensen: volgens mij moet daar de regel: 1 eruit, 2 erin maar van toepassing worden.

Of mag hij nu leeglopen nu de kerst bijna voorbij is?

 

Maar weer on-topic:

Norad heeft al vaker dit soort fenomenen getracked: zij tracken ook steeds UFO's.

Zelfs Osama is een keer door Norad gespot :) .

Nu is de hamvraag: is Santa Claus nu een UFO of een IFO :dribble: ?

(IFO = Identified Flying Object).

Zoek op de Norad site maar eens naar het antwoord...

 

edit: tickvoudje...

bewerkt door team_wolfje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas komt "dé eikel" (met dank aan Kruimeldief) bij deze prachtige kerstcache steeds langs en wordt de tb buit steeds minder :rolleyes: .

Dus mensen: volgens mij moet daar de regel: 1 eruit, 2 erin maar van toepassing worden.

Of mag hij nu leeglopen nu de kerst bijna voorbij is?

 

We hebben daar voor 2 maanden een flink gevulde grote cache neergelegd, met het verzoek aan de bezoekers om gelijkwaardig te ruilen, dus ook wat TB's/coins betreft. Het aantal TB's/coins is in 3 weken tijd inderdaad helaas zo ongeveer gehalveerd.

 

Het is inderdaad niet de bedoeling dat de box leegloopt, maar gewoon tot eind januari voor alle bezoekers lekker gevuld blijft, dus 1 TB/coin eruit, 2 erin zou niet verkeerd zijn :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...