Spring naar bijdragen

Update To Geocaching.com, PDF printouts


Zero CooL

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

?? Dat weet ik niet, het volgende wordt geschreven:

 

We did a small feature release of the Geocaching.com web site to add PDF printouts for cache pages. This is the start of a development effort to move from Mobipocket to PDF as an output option for Pocket Queries.

 

Obviously we'll continue to provide GPX as the standard output for third party applications. We hope you like the new feature.

 

--------------------

 

Jeremy Irish

Groundspeak - The Language of Location™

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik nu een cache bekijk, zie ik idd een PDF-icoontje. Maar in mijn geval staat er dan een link ´Word Premium Member´ naast. Daaruit concludeer ik dat deze feature alleen voor Premium Members beschikbaar is.

 

Ik denk dat PDF´s vooral voor mensen met een PDA of laptop interessant zijn, en deze zijn denkelijk (bijna) allemaal Premium Members.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vindt het er in beginsel wel goed uitzien, er is ruimte toegevoegd voor (krabbel)notities en lognotities. Alleen... de foldline is op de even pagina's niet gelijk met de oneven pagina's en dat komt volgens mij door een ander papierformaat hier en daar.

 

De PDF is niet echt geschikt of bedoeld voor gebruik in een PPC o.i.d.

 

Gewoon een printje uit GSAK voldoet ook en is minder papier verslindend.

 

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het dus 3x niks. maar het klopt, het is voor premiummembers.

 

Dat ze overgaan van .prc naar pdf vind ik niks omdat ik o.a. speciaal voor de .rpc me een paar jaar geleden alle software heb aangeschaft voor mobipocket, dus ook om .prc te kunnen schrijven vanuit Excel, Word enz enz.

 

Er werd een paar berichten terug geschreven dat het misschien wel speciaal voor de PPC gebruikers is, maar de oude .prc was dus echt alleen maar voor de PPC gebruikers.

 

Het klopt dat het alleen voor de premiumgebruikers is. Het is een aparte bestand die je bij de pocketqueries mee kunt downloaden.

 

Op de PPC is de .prc ook mooier om te zien en te lezen en te bewerken dan een pdf file. Ook een complete cachepagina inclusief foto's en dergelijke is als .prc ook mooer.

 

Een pdfreader voor een PPC is gratis en dat geld ook voor een .prc reader als Mobipocket

 

Maar goed, RepliGo is nog weer leuker. Ik kan dan in ieder geval mijn 6 queries weer kleiner maken door alle .prc's eruit te halen. PDF hoef ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het dus 3x niks. maar het klopt, het is voor premiummembers.

 

Dat ze overgaan van .prc naar pdf vind ik niks omdat ik o.a. speciaal voor de .rpc me een paar jaar geleden alle software heb aangeschaft voor mobipocket, dus ook om .prc te kunnen schrijven vanuit Excel, Word enz enz.

 

Er werd een paar berichten terug geschreven dat het misschien wel speciaal voor de PPC gebruikers is, maar de oude .prc was dus echt alleen maar voor de PPC gebruikers.

 

Het klopt dat het alleen voor de premiumgebruikers is. Het is een aparte bestand die je bij de pocketqueries mee kunt downloaden.

 

Op de PPC is de .prc ook mooier om te zien en te lezen en te bewerken dan een pdf file. Ook een complete cachepagina inclusief foto's en dergelijke is als .prc ook mooer.

 

Een pdfreader voor een PPC is gratis en dat geld ook voor een .prc reader als Mobipocket

 

Maar goed, RepliGo is nog weer leuker. Ik kan dan in ieder geval mijn 6 queries weer kleiner maken door alle .prc's eruit te halen. PDF hoef ik niet.

 

Repligo wordt toch niet ondersteund door .com? Zelf RGO's maken is dan eventueel wel een optie maar dan kan je m.i. beter de html-output van GSAK gebruiken. Is fantastisch in je PPC te gebruiken. Dan heb je alles bij de hand en nog meer: SpoilerSync doet het goed in combinatie met GSAK :eek:

 

Ik heb het een en ander in een macro staan en met enkele klikken heb ik alles geupped. Van GPSr tot Spoilers en Sonar tot Ozi en html. fantastisimo :eek:

 

lteunis

bewerkt door lteunis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het niet veel soeps.

 

De opmaak is rampzalig; teksten vallen weg, paginabreedte is een rommeltje, etc, etc.

 

Bovendien wordt op elke pagina de 'koptekst' herhaald met algemene cache gegevens en verder meer notitieruimte dan ik ooit nodig zal hebben. Gevolg: papierverspilling.

 

Iemand een idee waar ik wat opmerkingen zou kunnen droppen? En heeft dat eigenlijk wel zin?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het niet veel soeps.

 

De opmaak is rampzalig; teksten vallen weg, paginabreedte is een rommeltje, etc, etc.

 

Bovendien wordt op elke pagina de 'koptekst' herhaald met algemene cache gegevens en verder meer notitieruimte dan ik ooit nodig zal hebben. Gevolg: papierverspilling.

 

Iemand een idee waar ik wat opmerkingen zou kunnen droppen? En heeft dat eigenlijk wel zin?

 

Inderdaad de opmaak is niet echt overzichtelijk. :no: De koptekst is veel te uitgebreid, alleen de cachenaam en/of cachecode is voldoende voor mij. En dan standaard een vel erachter met ruimte voor 4 logs!? ;) Ik schrijf maar 1 log per cache!!!

 

Volgens mij worden opmerkingen wel in overweging genomen, maar ik heb hier geen ervaring mee. Er staat in het menu van gc.com een knop contact us

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het niet veel soeps.

 

De opmaak is rampzalig; teksten vallen weg, paginabreedte is een rommeltje, etc, etc.

 

Bovendien wordt op elke pagina de 'koptekst' herhaald met algemene cache gegevens en verder meer notitieruimte dan ik ooit nodig zal hebben. Gevolg: papierverspilling.

 

Iemand een idee waar ik wat opmerkingen zou kunnen droppen? En heeft dat eigenlijk wel zin?

 

Je kan opmerkingen hier droppen: Groundspeak Forums -> General Geocaching Discussions -> Geocaching.com Web Site

 

Ik ben daar ingelogd, en kan zijn dat je zelf even moet inloggen om het forum te zien. Cookies etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het niet veel soeps.

 

De opmaak is rampzalig; teksten vallen weg, paginabreedte is een rommeltje, etc, etc.

 

Bovendien wordt op elke pagina de 'koptekst' herhaald met algemene cache gegevens en verder meer notitieruimte dan ik ooit nodig zal hebben. Gevolg: papierverspilling.

 

Iemand een idee waar ik wat opmerkingen zou kunnen droppen? En heeft dat eigenlijk wel zin?

 

Je kan opmerkingen hier droppen: Groundspeak Forums -> General Geocaching Discussions -> Geocaching.com Web Site

 

Ik ben daar ingelogd, en kan zijn dat je zelf even moet inloggen om het forum te zien. Cookies etc.

 

Bedankt voor de tip. Zo te zien heeft de maker het maar druk met alle opmerkingen van anderen. Alle punten op mijn lijstje worden door anderen al lang en breed besproken, en vaak zelfs verwerkt of aangepast door de maker. Misschien komt het dan toch nog wel goed... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Repligo wordt toch niet ondersteund door .com? Zelf RGO's maken is dan eventueel wel een optie maar dan kan je m.i. beter de html-output van GSAK gebruiken. Is fantastisch in je PPC te gebruiken. Dan heb je alles bij de hand en nog meer: SpoilerSync doet het goed in combinatie met GSAK  :blush:

 

Ik heb het een en ander in een macro staan en met enkele klikken heb ik alles geupped. Van GPSr tot Spoilers en Sonar tot Ozi en html. fantastisimo ;)

 

lteunis

Klopt helemaal. RepliGo wordt niet ondersteund door .com. maar je kunt er natuurlijk meer mee doen. Alles wat je vanaf je PC kunt printen, kun je omzetten in RepliGo.

Als printer kies je RepliGo en dan wordt het opgeslagen waar je maar wilt, dus ook rechtstreeks naar je PPC (Memory Card). Ik vind het prettig werken, ook voor andere zaken als geocaching ;)

 

Natuurlijk is de HTML optie van GSAK een goede optie om je caches in HTML op je PPC te krijgen.

En wat Spoilersync betreft, nee dank je. Ik ben in het verleden al 2x verbannen geweest bij .com door zulke speeltjes. Ik heb mijn laatste waarschuwing gehad en... kan het nu, als reviewer voor .com, niet maken. En een flink aantal van "jullie" kan het zich niet veroorloven als ik weer verbannen zou worden :no: van .com

 

FF offtopic, heb je in de laatste versie van GSAK al de nieuwe functie Grab coördinates geprobeerd? Als je een cache in de GPX hebt staan die je wilt doen en deze heeft meerdere waypoints, dan worden die allemaal als een nieuw file opgeslagen in GSAK, per waypoint... Scheelt weer typen en inkloppen als men geen file met waypoints aanbiedt op de cachepagina.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Repligo wordt toch niet ondersteund door .com? Zelf RGO's maken is dan eventueel wel een optie maar dan kan je m.i. beter de html-output van GSAK gebruiken. Is fantastisch in je PPC te gebruiken. Dan heb je alles bij de hand en nog meer: SpoilerSync doet het goed in combinatie met GSAK  :blush:

 

Ik heb het een en ander in een macro staan en met enkele klikken heb ik alles geupped. Van GPSr tot Spoilers en Sonar tot Ozi en html. fantastisimo ;)

 

lteunis

Klopt helemaal. RepliGo wordt niet ondersteund door .com. maar je kunt er natuurlijk meer mee doen. Alles wat je vanaf je PC kunt printen, kun je omzetten in RepliGo.

 

 

FF offtopic, heb je in de laatste versie van GSAK al de nieuwe functie Grab coördinates geprobeerd? Als je een cache in de GPX hebt staan die je wilt doen en deze heeft meerdere waypoints, dan worden die allemaal als een nieuw file opgeslagen in GSAK, per waypoint... Scheelt weer typen en inkloppen als men geen file met waypoints aanbiedt op de cachepagina.

 

 

Dat van Repligo klopt, gebruik ik al sinds mijn Palmtijd (van voor de tweede golfoorlog)

 

De Grabfuntie heb ik inmiddels ook al ontdekt, dat scheelt inderdaad veel klopwerk. :no:

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...