Spring naar bijdragen

Paddestoelen Project


mart3223

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

:huh: eh.. stomme vraag misschien, maareh...

Hoe werkt dat met die waymarking?

Stel ik weet wel een paar paddo's...moet er persé bij ieder waypoint een foto? Hoe kan je alle caches exporteren en opslaan tbv een poi-bestand?

Dit kon nl. met de andere site wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:) eh.. stomme vraag misschien, maareh...

Hoe werkt dat met die waymarking?

Stel ik weet wel een paar paddo's...moet er persé bij ieder waypoint een foto? Hoe kan je alle caches exporteren en opslaan tbv een poi-bestand?

Dit kon nl. met de andere site wel.

 

Inloggen op waymarking.com en dan een mailtje naar Aladdin. Wellicht kan hij, als leader, meer vertellen over deze nieuwe Paddo-Waymark (opgestart per 8-8-2006). Geldt trouwens ook voor Godert, wellicht kan je nog een aardige bijdrage leveren :huh: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan de Godert-database niet gewoon in stand blijven voor verdere aanvulling? Of levert het veel werk op?

 

Geef mij maar de oude vertrouwde paddosite. Dat loggen van die dingen vond ik toch al een heel gedoe. Een foto bij elke log gaat me wat al te ver. Bovendien lijken vrijwel alle paddo's sprekend op elkaar.

bewerkt door gr2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cachers,

 

Vandaag is in goed overleg met Godert (De ontwikkelaar van het Mushroomproject) besloten dat het project zal worden overgedragen. Ik (MART3223) zal met een 2 tal mededesigners een compleet nieuwe website opzetten, met een uitgebreide database voor het toevoegen van coordinaten van ANWB paddo`s.

 

Aangezien echt alles opnieuw opgezet moet worden, gaat er voor de ontwikkeling hiervan zeker 4 maanden overheen. Wat wij graag willen weten is het volgende:

 

* Hoevaak bezoekt u het Paddoproject?

* Welke functies wilt u graag zien in het nieuwe project?

* Hulp te bieden? Neem contact op via PB, hulp is altijd welkom!

* Welk .nl domein www. ..................... .nl (Wie vult hem in?)

 

Ook zijn wij nog op zoek naar het mooiste logo voor deze site. Iedereen is vrij deze te ontwikkelen en kan worden geplaatst in deze topic. Na een selectie zal er een stemming worden gehouden welk logo het gaat worden. De layout van de site zal hier dus ook op worden aangepast.

 

Nog even snel voorstellen wie er aan meewerken:

 

Martijn ten Pas (Ontwikkeling van het geheel)

Richar__d van Velzen (Opzetten database)

Wendy Leegstra (Uitwerken layout)

 

Graag horen wij veel reacties, en antwoord op de bovenstaande vragen zodat, wij jullie met het paddoproject van dienst kunnen zijn.

 

MART3223

 

 

Driewerf hulde hiervoor.

Het Cairnteam zit een paar keer per dag op de Godert-paddosite.

Gewenste functies:

- Mogelijkheid eventueel een foto te plaatsen

- Kaartje, zoombaar

- Geen aparte hokjes voor de graden en minuten meer, maar één vakje waar je de coord in kunt plakken.

- De mogelijkheid foute coords van anderen voor correctie voor te dragen.

- Loginmogelijkheid zodat je zelf ingevoerde gegevens kunt corrigeren.

- Rubriek voor gevandaliseerde paddo's ten gerieve van de paddobazen bij de ANWB.

- Méér ruimte voor invoeren van positiebeschrijving en aaanvullende gegevens.

 

Nogmaals hulde.

bewerkt door gr2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@gr2 en de paddoverzamelaars

Zo bekeken is het natuurlijk dubbel op. En de meerwaarde zie ik zo snel ook niet. Ik dacht dat het waymarkproject een hernieuwde poging was om de paddestoelen in beeld te brengen. Het zou net zo dubbel zijn als er een waymarkproject zou komen van RD-punten waar ook al een fraaie site van is.

Misschien dat er achter de schermen eens overlegd kan worden? Verder houd ik me er buiten hoor :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@gr2 en de paddoverzamelaars

Zo bekeken is het natuurlijk dubbel op. En de meerwaarde zie ik zo snel ook niet. Ik dacht dat het waymarkproject een hernieuwde poging was om de paddestoelen in beeld te brengen. Het zou net zo dubbel zijn als er een waymarkproject zou komen van RD-punten waar ook al een fraaie site van is.

Misschien dat er achter de schermen eens overlegd kan worden? Verder houd ik me er buiten hoor :huh:

 

Het is inderdaad dubbelop. Jammer dat dat overleg niet is gevoerd vóórdat het waymarkproject van start ging. Nu heeft het veel weg van een paddocoup. Temeer daar er direct al in alle beslotenheid paddo's zijn gescoord die al lang en breed in de oude vertrouwde Godert-database zaten.

Probleem van twee sites is ook dat gegevens van de ene site direct zijn over te plaatsen naar de andere, zonder de betrokken paddo('s) fysiek en daadwerkelijk te hebben bezocht.

Zelf heb ik er geen zin in om alle reeds bij Godert gescoorde paddo's nog eens voor een tweede keer te scoren op de waymarksite. Sterker nog, door de gang van zaken krijg ik een lichte paddofobie die hopelijk niet al te zeer zal opspelen tijdens de fiets- en wandeltochten. Het zal wel slijten. En misschien gloort er een mooie toekomst met het vervolg van de Godert-site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even voor de duidelijkheid:

 

Als iemand het Mushroom project van mij wil overnemen dan is dat mogelijk!

Onze vriend MART3223 had grote plannen maar er is helemaal niets uitgekomen...

Het project heb ik opgezet omdat er niets anders was maar ik ben niet van plan er nog heel veel tijd in te steken om het te verbeteren. (Er zit nu al genoeg tijd in geloof me...)

Toch zou ik het erg jammer vinden als het in de vergetelheid terecht komt omdat een ander met iets nieuws begint alsof er nooit een alternatief was.

Ik noem zoiets een ordinaire rip-off... :huh:

 

Grt, Godert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil graag een keer rondfietsen om alle ANWB paddestoelen in de buurt even op te meten met de GPS en aan te melden. Er is helaas een grote MAAR: ik weet niet waar die dingen staan!

Hoe kom ik er achter waar de paddestoelen staan? Zonder ANWB kaarten aan te moeten schaffen, want dat kost geld en die schijnen nogal wat jaartjes oud te zijn, dus mis ik er dan een aantal.

En om willekeurig rond te gaan fietsen op zoek naar paddestoelen heb ik niet al te veel zin in.

 

Wie helpt mij op weg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NOPE, wordt toch echt lastig zonder TOPkaart of ANWB kaart. Zie ook dit draadje. Eigenlijk komt dit draadje daar alweer uit voort en is het cirkeltje rond. Net zoals je vraag Goedweerloper, zonder lijst geen paddo's inmeten, zonder paddo's inmeten geen lijst. Hoe moet dat nu :beerchug:

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja, dat wordt dan maar gewoon willekeurig rondfietsen denk ik zo :beerchug:

Of toch naar de ANWB om zo'n fietskaart te halen.

Al weet ik er uit mijn hoofd nog wel een paar te vinden.

Wel jammer dat je compleet met foto's en zo aan de slag moet, dat werpt toch weer een drempel op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben dus naar de ANWB winkel geweest om een kaart te zoeken met die paddestoelen er op en wat bleek nou, bij de enige kaart met aangegeven paddestoelen (Topo fietskaart 1:50.000) staan er al minstens 2 niet op die ik weet te staan. Waarvan 1 die zeker niet zo nieuw is (want niet het nieuwe model).

Dus daar heb ik niks aan, ik heb dan ook niks gekocht totdat ze een fatsoenlijke kaart kunnen maken waar wel ALLE paddestoelen op staan. Oude topo's zijn geen excuus, want ze kunnen gewoon zelf die paddo's aangeven. Dat doen ze dan ook, met een apart symbooltje wat op de gewone topo (25000) niet terug te vinden is. Niet het omgedraaide pijltje, dat is een ANWB wegwijzer!

Dan ga ik binnenkort gewoon de paar paddestoelen waymarken die ik wel weet te vinden en wat ik toevallig nog tegen kom en voor de rest wacht ik dus op goed kaartmateriaal.

 

@ Godert:

Ik dacht dat jouw project niet meer doorging?

 

En dan nog iets.

De fietsrouteknooppunten zijn wel te vinden, zelfs zonder kaart kun je gewoon achter de bordjes aan fietsen.

Zou dat iets zijn, een fietsrouteknooppuntenproject met de coordinaten van die dingen? Dat helpt bij het maken van een fietscache, dan komen daar misschien ook wat meer van!

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...