Spring naar bijdragen

Paddestoelen Project


mart3223

Aanbevolen berichten

Die kaarten haak ik even op in. De ANWB heeft die paddestoelen niet geplaatst om andere publicisten met hun materiaal goede sier te laten maken. Dat wordt met een totale lijst met coördinaten toch al wat eenvoudiger en denk dat de ANWB daarom dit project met argusogen bekijkt. Persoonlijk zie ik meer in een soort van samenwerking zoals met het Kadaster.

De eigenaar (ANWB in dit geval) kan zijn voordeel doen met de informatie verkregen van de pointhunters, het blijft dan ook voor beide partijen leuk.

 

trouw ANWB-lid, Kees :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

dolphinleap Geplaatst op Vandaag, 02:32

De eigenaar (ANWB in dit geval) kan zijn voordeel doen met de informatie verkregen van de pointhunters, het blijft dan ook voor beide partijen leuk.

 

trouw ANWB-lid, Kees

 

Mijn idee! Wie coördineert met de ANWB? Dus alle bijzonderheden (vernieling, schade, verdwijning) vastleggen m.b.t. de paddo's waarmee de ANWB vervolgens wat kan.

 

Ook kan je een bijzondere categorie eraan hangen, er zijn namelijk paddestoelen met slechts drie zijden. 800px-Driehoekige-paddestoel-duinen-Den-Haag.JPG

 

Ook worden alle witten in de loop der tijd vervangen door

ANWB_paddestoel_a.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ligt dit aan het zilte zeeuwse klimaat, iets exemplarisch of heb ik teveel paddo's gehad de afgelopen dagen en een nieuwe bril nodig? Bij meerdere vrij jonge rode paddestoelen heb ik gezien dat t.h.v. de overgang van rechte naar schuine zijden en dan m.n. op de hoeken wat bobbeltjes ontstaan en mogelijk sneller verweren dan de oudere witte exemplaren.

 

Goed idee van Team Professor X, zou ook leuk zijn als je kan zoeken op categorieën, zoals type paddestoel, (oude model/betonnen voet/kunststof voet) en kap model (pre1997/1997-2005/2005/afwijkende modellen)

De afwijkende denk ik aan bijv. driehoekige, fiets-totaalplan superpaddestoel en Belgische grens gevallen van het Euregio Scheldemonding project (ik bel morgen om na te vragen bij wie deze paddestoelen nu eigenlijk thuishoren).

 

Kees :)

bewerkt door dolphinleap
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Iets later als gepland maar hier dan toch de laatste info over de paddestoelen in Belgenland. :thumbup:

 

De paddestoelen zijn destijds neergezet in gezamelijk project bekostigd door de Euregio Scheldemond.

Hun logo staat dan ook op de paddestoelen in het grensgebied.

 

logo.gif

 

Er zijn in België zowel echte ANWB paddestoelen, volgens lijst genummerd B-01 enz. (gecorrigeerd in mijn eerdere bericht) en bijv. Oost Vlaamse paddestoelen, genummerd O.-VL. 1 enz. Deze nummering is veelal niet op de paddestoel zelf terug te vinden.

Hoop binnenkort een lijstje en/of kaartje te kunnen plaatsen met al deze paddestoelen.

 

Er is alle medewerking vanuit het Belgische, men is druk bezig met nieuwe fietsroutes volgens het knooppuntensysteem (routekaarten komen volgend voorjaar uit) en de paddestoelenbewegwijzering is een beetje in het vergeetboek geraakt. Dat is wel jammer want veel wegen zijn in dit gebied niet voorzien van een naamsaanduiding of andere bewegwijzering. :D

 

De paddestoelen zijn kort bij de grens geplaatst, in het oosten boven het Leopoldskanaal in het Meetjesland en vallen onder Toerisme Oost-Vlaanderen en in het westen ter hoogte van Damme welke vallen onder Westtoer (Toerisme West-Vlaanderen).

 

Ook de Toerisme Provincie Antwerpen doet mee en de bewegwijzering wordt daar gezien als aanvulling op de feitsknooppuntroutes zodat de mensen ook weten waar ze staan. ;) Het betreft hier witte paddestoelen met groene belettering en staan aangegeven op de fietsknooppunt routekaarten. Meer info volgt spoedig.

 

Kees ;)

bewerkt door dolphinleap
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog één originele ANWB-paddo in het belgische Oost-Vlaanderen over, komend weekend gaat ie op de foto.

betreft de B004 ongeveer op - N 51°17.860' E003°36.755'

 

Of er ook nog andere ANWB paddestoelen zijn in België t.h.v. Sluis en Hulst moet nog blijken.

 

Overigens zijn er in Oost-Vlaanderen (O.VL.) 22 echte Belse paddestoelen neergezet waarvan er inmiddels 3 zijn komen te vervallen.

 

Kees :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatste reisje op zoek naar Oost-Vlaamse paddo's, oftewel een reisje van Turkije via Mollekot en Muizehol naar de Maagd van Gent. Zeg nu zelf dit klinkt toch stuk leuker als van A naar B. :eek:

 

Alle 4 de ANWB paddestoelen in Belgenland gelokaliseerd, laatste was:

B004 in pos. N 51°17.857' E003°36.773'

 

Alle 22 echte Oost-Vlaamse paddo's eveneens bezocht, eentje op andere kruising dan verwacht, 2 van de vervallen paddestoelen gewoon nog keurig op hun plaats, de 3e had geen hoedje meer :eek:

 

Leg er wel een minidatabase'je van aan op m'n homepage. Happy hunting :eek:

 

Kees :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Kwam zonet dit tegen op een site van de ANWB

 

Ook staan alle ANWB-paddestoelen met hun nummer op de kaart vermeld. Aan de hand van het kaartbeeld, de fietspaden en de paddestoelen is het gemakkelijk om de kortste route van A naar B te bepalen of een aantrekkelijke fietsroute samen te stellen. Speciaal voor GPS-gebruikers staan de coördinaten van het RD-stelsel langs de randen van de kaart vermeld.

 

Dus de ANWB is ook bezig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blij te horen dat de ANWB de verbinding fiets GPSr heeft gemaakt.

Ik weet niet of inmiddels de disks 'ANWB fietsroutes..' zijn verbeterd. Mijn versie kent nog geen GPS en coördinatengebruik.

Ik heb fietskaarten van meer dan 10 jaar oud en daar staan onze RD-rasterlijnen op. Niets bijzonders dus. Of het moet zijn dat ze nu aan de randen de RD-getalletjes hebben gedrukt (wat ze in voorgaande jaren steeds vergeten zijn).

Ik hoop dat de ANWB ook uitleg geeft hoe men dan die RD-coördinaten op de GPSr zichtbaar krijgt want die staan by default meestal op graden WGS84.

Maar dat van die paddestoelen erop is leuk: het wordt wat monnikenwerk maar dan is een redelijk complete lijst paddonummers/positie te maken.

(alhoewel 18 kaarten à een tientje... Ach je moet wat voor je hobby over hebben.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
er zijn nu ook ANWB paddestoelen bij dit was het nieuws...

 

Luilak

 

Hallo alle,

 

Nou na een beste tijd van weggeweest ben ik dan weer eens terug. Laatste tijd bizar druk gehad met van alles en ook in persoonlijke sferen. Dus geen caches gedaan en dit project is ook blijven liggen. Ik wil toch zeker kijken om dit in de zomer op te gaan zetten. Want op het ongenblik heb ik nog een beste stapel werk liggen. Ik laat nog van me horen

 

Martijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
Nou na een beste tijd van weggeweest ben ik dan weer eens terug. Laatste tijd bizar druk gehad met van alles en ook in persoonlijke sferen. Dus geen caches gedaan en dit project is ook blijven liggen. Ik wil toch zeker kijken om dit in de zomer op te gaan zetten. Want op het ongenblik heb ik nog een beste stapel werk liggen. Ik laat nog van me horen

 

Martijn :eek:

 

Het is nu zomer ;)

Al wat verder bekend over het project ? Of liggen alle Paddo's in de ijskast ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...