SN@G Geplaatst 10 november 2005 Geplaatst 10 november 2005 Heb gisteren een mail gestuurd voor het plaatsen van een cache met bijzondere inhoud in het gebied van Natuurmonumenten. Heb toestemming gevraagd om een deel van het bos af te graven, vallen alla het oude egypte te plaatsen (denk aan: vallen de rotsblokken, spiesen). De ware Indiana Jones vind uiteindelijk de schat. Nee alle gekheid op een stokje. Aanvraag gedaan, kan 2 weken duren. Ben benieuwd. Ben lid van die club, dus weet niet of ze dat nog in hun overweging meenemen.
SN@G Geplaatst 10 november 2005 Auteur Geplaatst 10 november 2005 Vandaag mail ontvangen met het verzoek contact op te nemen Dhr. Kreetz.
Twinlife Geplaatst 10 november 2005 Geplaatst 10 november 2005 Vandaag mail ontvangen met het verzoek contact op te nemen Dhr. Kreetz. <{POST_SNAPBACK}> Waarom weet ik dit nog niet Sn@g. Gr Twinlife
Quaerens Geplaatst 10 november 2005 Geplaatst 10 november 2005 Vandaag mail ontvangen met het verzoek contact op te nemen Dhr. Kreetz. <{POST_SNAPBACK}> Waarom weet ik dit nog niet Sn@g. Gr Twinlife <{POST_SNAPBACK}> Nu weet je het toch? Q
JandeBeHanger Geplaatst 10 november 2005 Geplaatst 10 november 2005 Vandaag mail ontvangen met het verzoek contact op te nemen Dhr. Kreetz.<{POST_SNAPBACK}> Waarom weet ik dit nog niet Sn@g. <{POST_SNAPBACK}> Nu weet je het toch?<{POST_SNAPBACK}> Het duurt soms even voordat het kwartje valt!
SN@G Geplaatst 11 november 2005 Auteur Geplaatst 11 november 2005 Vandaag contact gezocht met de bewuste persoon en kwam aan de met praat met iemand anders, die de man was waar zaken mee gedaan moest worden. (Hij struint hier ook wel eens op het forum ). Uiteindelijk prettig gesprek gehad over het gedeelte en in overleg is er wel iets mogelijk. Ik ga nu kijken, wat een geschikte plek is en ga met de verantwoordelijke man een afspraak maken en samen kijken of het geoorloofd is.
Fire5 Geplaatst 11 november 2005 Geplaatst 11 november 2005 Heel mooi! Ben benieuwd. Ook weer een cache in Groningen dan neem ik aan? Moet maar eens keer een weekend pakken in deze wonderschone provincie. Jawel, enig chauvinisme is me niet vreemd, het is m'n geboortegrond tenslotte . We zullen dat maar eens combineren met de gezelligste stad van Nederland aldaar! Ga zo door! Fire5
Twinlife Geplaatst 11 november 2005 Geplaatst 11 november 2005 Heel mooi! Ben benieuwd. Ook weer een cache in Groningen dan neem ik aan? <{POST_SNAPBACK}> 1!! nou ik denk meerdere. Zeker na dit contact met Natuurmonumenten zijn er in 1x een hoop deuren die open gaan. Gr Twinlife
Team Gelaen Geplaatst 11 november 2005 Geplaatst 11 november 2005 (bewerkt) Juich niet te snel. De caches van mij liggen ook in natuurmonumenten gebied, erg prettig (mondeling) geregeld allemaal. Een collega heeft ook met natuurmonumenten contact gehad, met de beheerder van een ander gebied, en daar was niets mogelijk. De betreffende beheerder zag alleen maar nadelen aan geocachen. Maar laat je alsjeblieft niet tegenhouden, volgens mij zijn de meeste wel positief bij natuurmonumenten. Er wordt in ieder geval intern over gesproken heb ik begrepen. Edit: Kan natuurlijk ook zijn dat bepaalde natuurgebieden veel kwetsbaarder zijn dan andere........ Jan 11 november 2005 bewerkt door Team Gelaen
Twinlife Geplaatst 10 december 2005 Geplaatst 10 december 2005 Juich niet te snel. De caches van mij liggen ook in natuurmonumenten gebied, erg prettig (mondeling) geregeld allemaal. Een collega heeft ook met natuurmonumenten contact gehad, met de beheerder van een ander gebied, en daar was niets mogelijk. De betreffende beheerder zag alleen maar nadelen aan geocachen. Maar laat je alsjeblieft niet tegenhouden, volgens mij zijn de meeste wel positief bij natuurmonumenten. Er wordt in ieder geval intern over gesproken heb ik begrepen. Edit: Kan natuurlijk ook zijn dat bepaalde natuurgebieden veel kwetsbaarder zijn dan andere........ <{POST_SNAPBACK}> Ik bekijk het net als de bowachters van SBB, de 1 is dol enthausiast en de andere moet niks van Geocaching hebben in zijn bos. Zo werkt het denk ik ook bij Natuurmonumenten. Gr Twinlife
Nachtwacht Geplaatst 25 december 2005 Geplaatst 25 december 2005 Hey cachers, Ben geocacher en werkzaam bij Natuurmonumenten (o.a. publieksactiviteiten vanuit BC Brunssummerheide). Omdat ik hierbij binnen Natuurmonumenten een eerste GPS-activiteit met letterboxen heb gemaakt ben ik volop in contact met anderen binnen NM om GPS-gebruik, -ervaringen en publieks-ervaringen duidelijk te maken. NM heeft momenteel nog geen volledig uitgewerkt beleid danwel GPS-aanbod zoals bijv. SBB. Afgesproken is dat NM zich in het komend voorjaar intern en extern "uitspreekt" over GPS-sen in haar natuur. Hierbij o.a. de contacten met Geocaching.nl incl. samenwerking en toestemmingen. Is dus nu nog geen toezegging en/of garantie dat er naar hartelust ge-GPS't kan worden in de NM-gebieden. Volg de spelregels van geocaching.nl, zoals deze uitgewerkt staan op de page met GPS in de natuur. Zoek altijd de contacten met de plaatselijke beheerders van een (NM-)natuurgebied als je plannen hebt om hier een cache te maken. Heb respect en begrip voor de natuur: soms is in gebieden de natuur te kostbaar of te zeldzaam om de wandelaars en geocachers "los te laten", o.k.? Bij onduidelijkheden over contactpersoon in een bepaald NM-gebied, kun je mailen op p.wijenberg@natuurmonumenten.nl Grtz P.Wijenberg (de Nachtwacht)
TheFalcon Geplaatst 26 december 2005 Geplaatst 26 december 2005 Zoek altijd de contacten met de plaatselijke beheerders van een (NM-)natuurgebied als je plannen hebt om hier een cache te maken. Heb respect en begrip voor de natuur: soms is in gebieden de natuur te kostbaar of te zeldzaam om de wandelaars en geocachers "los te laten", o.k.? <{POST_SNAPBACK}> Ben ik het mee eens. Mijn ervaring met de beheerder was dat in een gebied dat open staat voor wandelaars, en waar ook een NS-wandelroute doorheen loopt, de beheerder "geen geocachers" wilde hebben. Voor de duidelijkheid: niet 'geen geocache', maar 'geen geocachers' (dus personen). Ik heb vervolgens de route door het NM gebied laten lopen, en de cache er buiten geplaatst. Ik heb alle begrip dat je de natuur in ere wilt laten, daarom heb ik ook geen plaatjes of iets dergelijks geplaatst, gebruik gemaakt van datgene dat al voorhanden is, en daar waar mensen eventueel op een pad terecht zouden kunnen komen waar de verleiding groter is om van het pad af te wijken, de beschrijving zo gemaakt dat dat niet zou hoeven gebeuren. En ook duidelijk bij de beschrijving aangegeven dat je je aan de ter plaatse geldende regels moet houden. Ik had dit graag in overleg met de beheerder gedaan (ik heb geen belang het geocachen in een negatief daglicht te stellen), maar als die bij voorbaat al niet open staat dan houd het gauw op . Het lijkt me een goede zaak dat NM een eenduidig beleid krijgt, dat maakt het wel wat makkelijker.
Fire5 Geplaatst 6 juni 2007 Geplaatst 6 juni 2007 Ik heb begrepen dat het er nu van moet gaan komen, het eenduidige beleid. Groeten, Fire5
GPSiegurd Geplaatst 7 juni 2007 Geplaatst 7 juni 2007 Tjah, bij ons in het Gooi duurt het allemaal wat langer bij NM. Ik heb een mooi tocht per kano uitgezet, eigenlijk maak ik gebruik van de tocht van NM juist om hun beleid te respecteren en zoveel mogelijk op een bestaande route te blijven. Heb al meerdere keren gemaild en gebeld met de verantwoordelijk van het gebied, heb topokaarten gemaild met de punten, alle foto's van de objecten waar de punten komen. Ik kreeg de hele tijd te maken met een strenge beheerder die niet echt soepel lijkt. Jammer want bij de gehele tocht is rekening gehouden dat je niet uit de kano hoeft alleen voor een pauze bij een aanlegplek dus allemaal niet schadelijk voor de omgeving enz. Ik heb onlangs niets meer gehoord, ben benieuwd maar ik betwijfel of het goed komt. Met SBB gaat alles veel soepeler...
Aanbevolen berichten