Spring naar bijdragen

gc.com weer aangepast


TuuronTour

Aanbevolen berichten

knip,

In de praktijk kun je inzoemen tot lantaarnpaal niveau om te zien waar de cache ligt.

 

Dat laatste is niet helemaal waar, volgens gc.com zit er een gemiddelde afwijking van 100ft in de weergegeven plaats.

 

Kun je dus (gelukkig) niet zonder gps gaan cachen...

 

Jan

 

En zelfs op lokaal lukt je de 200ft nog niet scherp te krijgen. Ook niet in de "scherpere" pro versie (30 dollar/jaar)

Je kunt in je eigen woonomgeving geen huis herkennen lat staan een straat als deze niet ingetekend was.

 

Maar.... ik gebruik het dagelijks en het wordt eigenlijk automatisch opgestart als ik de laptop aan doe en ben dik tevreden. (pro-versie dus). Trouwens, o.a. ook Ozi en Mapsource worden auomatisch opgestart, dus zo byzonder is dat opstarten ook weer niet ;)

De nog duurdere versie van een paar 100 dollar per jaar werd me net ff te gek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Die Google is aardig maar helaas staat niet heel Nederland nauwkeurig en in detail op de foto's van ze. Zodoende gebruik ik vaak de 'Vliegen boven Nederland' site met de Terradesk viewer. Het is dan wel stukswerk en veel handwerk.

Ik zet eerst de coödinaten om (met de coordinate converter) naar Rijksdriehoeksmeting. Ik vul in Terradesk deze posities in, laat de camera recht naar beneden kijken en zak desnoods naar een hoogte van 200 meter.

Op de luchtfoto's kan ik zelfs zien dat het kinderbadje van de buren in hun achtertuin staat. Ik kan niet zien of er een kindje in zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt. De lantaarnpaalview is puur gericht op de grotere steden in Maerika en nog een paar over de wereld. De bdoeling is wel dat in de toekomst steeds meer plaatsen en landen beter in te zoomen zijn. Maar ja, hoe lang duurt die "in de toekomst" nog? Voor hetzelfde geld zoomen we dan al met ons eigen satje in op.... nou kinderbadjes hoeft voor mij niet zo, maar kan me dan nog wel wat andere luke plekjes bedenken.

 

Maar voor de heb is Google-earth heel leuk en ik kan het dankzij de KML functie weer goed gebruiken voor andere klusjes..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

En weer teruggaand naar de topic, dat ging over geocaching.com dat weer veranderd is, is het al opgevallen dat de guidelines veranderd zijn?

 

Dat er in de te kiezen cachetypes geen Webcamcaches, geen Virtuals, geen Locationless en geen Eartcaches meer gekozen kan worden?

Dat men voor deze caches in een verniuwde waymarkingstijl op www.waymarking.com moet zijn? Tenminste om een nieuwe cache van deze types te willen maken? Het dan geen caches meer zijn? Ze niet meer gereviewed worden op waymarking.com? De al bestaande op geocaching.com grandfathered zijn? De eigenaar ervan minstens 1x per maand ingelogd moet zijn op gc.com en anders die grandfathered cache gewoon kwijt is? Gearchiveerde Grandfathered van die types niet meer teuggehaald worden? Niet meer te adopteren zijn? Een paar weken op unavailable mag en blij langer gearchiveerd worden?

 

Guidelines

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He kruimeldief

 

Das niet zo mooi. Dat betekent dat we nu als de wiedeweerga alle caches moeten gaan doen die door die nieuwe regels binnenkort gaan vervallen. Ik vind het vreselijk dom dat een cacheeigenaar 1 keer per maand ingelogd moet zijn op gc.com. Wanneer daar voor hem geen reden toe of hij dat op dit moment niet kan ( ziekte, vakantie) is kun je toch niet zo maar zijn cache verwijderen. Ook dat we alle cache eigenaren achter de broek an moeten gaan ziten waarvan de cache niet beschikbaar is op dit moment. Dan krijgen we het nog druk de komende tijd. Helpt het nog wanneer wij tegen bepaalde dingen gaan protesteren op het gc.com-forum? Kijk ik begrijp de reden wel van bepaalde veranderingen maar andere maatregelen vind ik belachelijk. Worden cache eigenaren nog geinformeerd voordat een cache verwijderd word ( omdat hij vergeten heeft in te loggen bv)?

 

Jurgen & co

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He kruimeldief

 

Das niet zo mooi. Dat betekent dat we nu als de wiedeweerga alle caches moeten gaan doen die door die nieuwe regels binnenkort gaan vervallen. Ik vind het vreselijk dom dat een cacheeigenaar 1 keer per maand ingelogd moet zijn op gc.com. Wanneer daar voor hem geen reden toe of hij dat op dit moment niet kan ( ziekte, vakantie)  is kun je toch niet zo maar zijn cache verwijderen. Ook dat we alle cache eigenaren achter de broek an moeten gaan ziten waarvan de cache niet beschikbaar is op dit moment. Dan krijgen we het nog druk de komende tijd. Helpt het nog wanneer wij tegen bepaalde dingen gaan protesteren op het gc.com-forum? Kijk ik begrijp de reden wel van bepaalde veranderingen maar andere maatregelen vind ik belachelijk. Worden cache eigenaren nog geinformeerd voordat een cache verwijderd word ( omdat hij vergeten heeft in te loggen bv)?

 

Jurgen & co

 

Ik denk dat je het niet helemaal goed begrepen hebt. ;)

 

In ieder geval verdwijnen de locationless cache van de site van .com. De Webcams en de virtuals blijven er wel gewoon op staan. Er komen geen nieuwe bij. Je hoeft dus geen hurrie te hebben.

 

En lees ik het goed dat jij denkt dat iedere cache eigenaar minstens 1x per maand ingelogd moet zijn omdat hij anders zijn cache kwijt is?

 

Dat staat er dus niet.

 

Dit geldt voor de eigenaren van een cache die niet meer vorkomt in de nog aan te bieden caches en daarbij onder de Grandfathered regel vallen.

 

Dus iedere webcam, en virtual eigenaar moet eigenlijk 1x per maand ingelogd zijn. Ach, ik denk toch dat het echt niet op een week aankomt :D Zal gegarandeerd ook niet zonder een poging tot overleg maar zo definitef afgeverd worden. Want bij deze caches geldt vanaf nu, gearchiveerd is gearchiveerd.

 

En wat betreft dat je cache maar een bepaalde tijd op unavailable zou mogen en dat het anders de kans loopt gearchiveerd te worden, is een oude regel. Dat geldt altijd al, ook voor "gewone" caches. En dat gebeurt ook geregeld. Bijna altijd op voordracht van een medecacher.

De nog geldende caches kunnen zo weer uit het archief, de niet meer geldende caches dus niet.

 

Ach ik vind het prima zo. Moet ik er wel aan denken om eens per maand met mijn team account in te loggen ;) Anders ben ik mijn zojuist verworven virtual weer kwijt :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En weer teruggaand naar de topic, dat ging over geocaching.com dat weer veranderd is, is het al opgevallen dat de guidelines veranderd zijn?

 

Dat er in de te kiezen cachetypes geen Webcamcaches, geen Virtuals, geen Locationless en geen Eartcaches meer gekozen kan worden?

Dat men voor deze caches in een verniuwde waymarkingstijl op www.waymarking.com moet zijn? Tenminste om een nieuwe cache van deze types te willen maken? Het dan geen caches meer zijn? Ze niet meer gereviewed worden op waymarking.com? De al bestaande op geocaching.com grandfathered zijn? De eigenaar ervan minstens 1x per maand ingelogd moet zijn op gc.com en anders die grandfathered cache gewoon kwijt is? Gearchiveerde Grandfathered van die types niet meer teuggehaald worden? Niet meer te adopteren zijn? Een paar weken op unavailable mag en blij langer gearchiveerd worden?

 

Guidelines

 

Wanneer ik dit stukje lees, begrijp ik hier uit, dat wanneer de eigenaar niet iedere maand inlogd, al zijn caches kwijt is, die van het type ziin die in de nieuwe situatie niet meer mogen. Gaat dit dan automatisch of via de reviewer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Wanneer ik dit stukje lees, begrijp ik hier uit, dat wanneer de eigenaar niet iedere maand inlogd, al zijn caches kwijt is, die van het type ziin die in de nieuwe situatie niet meer mogen. Gaat dit dan automatisch of via de reviewer?

Waarom zou het naar de reviewer gaan? Ik denk dat die schakel er echt wel tussenuit gehaald is. Ik ben echt niet van plan om iedere maand bij iedere grandfathered cache te gaan kijken of de eigenaar wel of niet ingelogd heeft om dan zijn cache te archiveren. Ik heb zo het idee dat ik er dan nog een dagtaak bij zou hebben ;). Nee als ze het doen, doen ze het gegarandeerd automatisch.

 

Hoe ze het willen doen bij caches die een paar weken op unavailable staan weet ik niet. Ik denk dat het zo gaat zoals het altijd gaat. Ik krijg een mailtje van een cacher dat een bepaalde cache al voor langere tijd niet available is en daarbij het verzoek het ding te archiveren.

Een archiveringsnote dat geplaatst is bij een cache, komt nooit bij een reviewer terecht. Dat is een verzoek om archivering aan de cache-eigenaar. Dus gewoon een note bij de cache met een archiveringssymbooltje ervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Het gaat maar door met die aanpassingen.

Nu is de lettergrootte aan de beurt.

Een mix van groot en klein.

Ik vind het niet mooi. ;)

 

Als je een log plaatst en daarin een regel overslaat, dus een regel blank, dan wordt de lettergrootte daarna heel klein.

 

Hopelijk is het tijdelijk i.v.m. testen of zo.

 

Of ligt het aan mijn (mij onbekende) instellingen? :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...