Gast Team_Maju Geplaatst 5 januari 2006 Geplaatst 5 januari 2006 Persoonlijk heb ik weinig plezier aan de puzzelcaches.. waarschijnlijk komt dat door ik toch langzamerhand blond begin te worden.. maar dat mag dan ook wel ( loop ook al tegen de 40 aan over paar jaar hahaha). Ik ben zo'n cacher die helemaal gelukkig is, als er toch iemand is die haar op het juiste spoor kan zetten.. de eindcoordinaten, die hoef ik niet.. maar een beetje hulp bij de puzzel ( en als dat wordt gezien als smeekmail.. so be it) vind ik toch wel zo fijn. Niet iedereen heeft namelijk het inzicht om de meest ingewikkelde puzzels op te lossen.. en wat voor de een 2 sterren moeilijkheidsgraad is, kan voor de ander een onoverwinnelijke berg zijn. En doordat je die handigheid niet hebt.. zou je die cache niet mogen lopen dan? Omdat er sommige zijn die problemen hebben met het feit dat er hulp gevraagd wordt? Nee, laat mij maar lekker smeken dan.. als ik daarna beloont wordt met een schitterende wandeling.. is mijn dag weer goed.
BigFurryMonster Geplaatst 5 januari 2006 Geplaatst 5 januari 2006 Ieder zijn ding. Ikzelf vind het bijvoorbeeld heel erg leuk om puzzelen te combineren met wandelen. Fotocaches zijn een goed voorbeeld hiervan.
silkwood Geplaatst 5 januari 2006 Geplaatst 5 januari 2006 Ik ben zo'n cacher die helemaal gelukkig is, als er toch iemand is die haar op het juiste spoor kan zetten.. de eindcoordinaten, die hoef ik niet.. maar een beetje hulp bij de puzzel ( en als dat wordt gezien als smeekmail.. so be it) vind ik toch wel zo fijn. En er zijn ook cachers die je graag op weg helpen, meestal zelfs diegeen die de cache heeft uitgezet. Het eremetaal moet dan wel vergeven zijn. Een coördinaatcheck is vrijwel altijd mogelijk. Bij sommige caches zelfs on-line. Als cache-eigenaar vind je het ook leuk als men jouw cache doet en help je mensen graag op weg. De voldoening van een puzzelcache is echter groter als je er langer over hebt nagedacht, dus moeten de hints ook weer niet de hele puzzel verraden.
Goedweerloper Geplaatst 5 januari 2006 Geplaatst 5 januari 2006 Ieder zijn ding. Ikzelf vind het bijvoorbeeld heel erg leuk om puzzelen te combineren met wandelen. Fotocaches zijn een goed voorbeeld hiervan. <{POST_SNAPBACK}> Ja, ieder zijn ding. Als ze het leggen van mysteriecaches zouden verbieden dan verpest dat het spelletje voor een grote groep mensen. Alles wordt voor een doelgroep geplaatst, van H&R tot 20 kilometer wandelen en van gewone coordinaatvragen multi's tot de meest onmogelijke puzzels waar je programmeerkennis voor nodig hebt of zo. Het is aan niemand anders dan geocaching.com en de terreineigenaren om iets te verbieden. Zelf heb ik een hekel aan die cryptische dingen (beschuit met muisjes, cachebus, enz.) maar gewone puzzelcaches los ik graag op. Dus als er meer gewone puzzels bijkomen (logica, sudoku, japanse puzzel, o.i.d.) en het niet al te ver weg ligt dan doe ik het graag. En mocht een onmogelijke puzzel in jouw achtertuin liggen dan valt er altijd te vissen bij de cacheplaatser of bij andere cachers, of organiseer gewoon een mini-event. Bij de Weerterheide kreeg ik er gratis Millenniumbug bij. En die had ik anders echt nooit opgelost.
Gast Team Kleijn Geplaatst 5 januari 2006 Geplaatst 5 januari 2006 Een opraper is altijd een micro. Een micro hoeft niet altijd een opraper te zijn Hehehe, een opraper of micro is vaak wel een KRUIMEL <{POST_SNAPBACK}> Er zijn zat 'oprapers' die 'regular' zijn.... In Duitsland liggen ze naast de snelweg 'Team Kleijn' Rob
Bitte ein Bit Geplaatst 5 januari 2006 Geplaatst 5 januari 2006 (bewerkt) Een opraper is altijd een micro. Een micro hoeft niet altijd een opraper te zijn Hehehe, een opraper of micro is vaak wel een KRUIMEL <{POST_SNAPBACK}> Er zijn zat 'oprapers' die 'regular' zijn.... In Duitsland liggen ze naast de snelweg 'Team Kleijn' Rob <{POST_SNAPBACK}> Waar in Duitsland? Daar waar ik kom zijn de "oprapers" pas na een paar kilometer wandelen, het bestijgen van trappen of beklimmen van bergen te vinden. 5 januari 2006 bewerkt door bitte ein bit
Jurgen & Co Geplaatst 5 januari 2006 Geplaatst 5 januari 2006 (bewerkt) Misschien heb je iets aan deze lijst. Autobahncaches Ik heb zelf de A1 serie gedaan. Deze liggen allemaal op een parkeerplaats direkt aan de Autobahn. 5 januari 2006 bewerkt door Jurgen & Co
Bitte ein Bit Geplaatst 5 januari 2006 Geplaatst 5 januari 2006 Misschien heb je iets aan deze lijst. Autobahncaches Ik heb zelf de A1 serie gedaan. Deze liggen allemaal op een parkeerplaats direkt aan de Autobahn. <{POST_SNAPBACK}> Die laat ik maar liggen (voorlopig?) wandelen is toch beter voor het buikje
LettyN Geplaatst 13 januari 2006 Geplaatst 13 januari 2006 Een opraper is altijd een micro. Een micro hoeft niet altijd een opraper te zijn Hehehe, een opraper of micro is vaak wel een KRUIMEL <{POST_SNAPBACK}> Er zijn zat 'oprapers' die 'regular' zijn.... In Duitsland liggen ze naast de snelweg 'Team Kleijn' Rob <{POST_SNAPBACK}> Waar in Duitsland? Daar waar ik kom zijn de "oprapers" pas na een paar kilometer wandelen, het bestijgen van trappen of beklimmen van bergen te vinden. <{POST_SNAPBACK}> Heheheh, moet je hier in Ierland komen cachen! Je moet hier echt van wandelen houden wil je hier cachen. Gelukkig deed ik dat al graag voordat ik tijdens zo'n bergbeklimming ook een plastic doosje zocht. Dublin is hierop wellicht de uitzondering, maar anders raad ik je aan je wandelschoenen mee te nemen. Letty (uit Cork)
Team VDE Geplaatst 13 januari 2006 Geplaatst 13 januari 2006 Lang leve de variatie! Wij snappen ook niet alle caches en te ingewikkeld hoeft van ons ook niet, maar een beetje puzzelen; thuis of onderweg; leuk! Wij zijn echter wel van mening dat een cache voor een breed publiek te doen moet zijn en niet bv. voor alleen mensen met een wiskundeknobbel ofzo....
barnold Geplaatst 13 januari 2006 Geplaatst 13 januari 2006 Heheheh, moet je hier in Ierland komen cachen! Je moet hier echt van wandelen houden wil je hier cachen. Gelukkig deed ik dat al graag voordat ik tijdens zo'n bergbeklimming ook een plastic doosje zocht. Dublin is hierop wellicht de uitzondering, maar anders raad ik je aan je wandelschoenen mee te nemen. Letty (uit Cork) <{POST_SNAPBACK}> mooi, van de zomer zitten we in connemara.
Vinnie1 Geplaatst 13 januari 2006 Geplaatst 13 januari 2006 Barnold, Als je in Ierland bent, dan moet je dit "oprapertje" eens doen. (of is het een traditional) http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...2d-2e5915dc009b
barnold Geplaatst 13 januari 2006 Geplaatst 13 januari 2006 Barnold, Als je in Ierland bent, dan moet je dit "oprapertje" eens doen. (of is het een traditional) http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...2d-2e5915dc009b <{POST_SNAPBACK}> die is te ver weg ik had eigenlijk meer deze in de planning.
Vinnie1 Geplaatst 13 januari 2006 Geplaatst 13 januari 2006 Barnold, die ken ik niet. De legger wel. ;-)
Aanbevolen berichten