Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

In schotland waren meerdere caches waar de eigenaar in de tekst een bericht had opgenomen over TB's. Zoiets als: "Een TB is een apart soort ruilobject. Derhalve stel ik het niet op prijs als je een goodie pakt en er een TB voor in de plaats achterlaat. Een TB staat niet gelijk aan een goodie!"

Misschien een idee om ook zoiets te vermelden.

Geplaatst
"Wat zijn dat pap?"...

"eeehhh, rubberen weggooihandschoenen, altijd handig tijdens het cachen"

"moet je ze dan niet meenemen?"

"eeehhh, nee, papa heeft toch altijd die gele handschoenen bij zich"

Serieus of niet: je kunt er wel rekening mee houden, dat veel cachers met (kleine) kinderen op pad zijn.

Die van mij zijn er altijd als eerste bij om de inhoud te inspecteren, en wat mij betreft hoeven dit soort zaken niet .

... dat zijn condooms schat.

'wat zijn dat?'

"dingen die een papa gebruikt als hij geen papa wil worden, of niet ziek wil worden van een mama die nog geen mama wil worden."

Ik neem aan dat je je kinderen leert dat jokken slecht is! Overigens denk ik niet dat je mensen kunt vragen om rekening te houden met je kinderen. Caches worden (doorgaans) gemaakt en onderhouden door volwassenen, en ook het zoeken van caches wordt gedaan (of in ieder geval aangejaagd) door volwassenen. Het is en blijft een grote-mensen-spel. Kinderen rijden geen auto en kunnen geen GPS betalen van hun zakgeld (als dat wel zo is verwen je ze teveel).

Als je kinderen los laat lopen in het bos, kun je ervan uitgaan dat ze vroeg of laat vreemde dingen tegen komen (vrijende stelletjes, lege drankflessen, rollen prikkeldraad, everzwijnen, wolven, beren, Goonies), als je ze bij dat loslopen in het bos ook nog eens laat zoeken naar spullen die andere mensen expres hebben verstopt, wordt die kans alleen maar groter!

Advies van een "ervaren" collega: bij start van de cache leuke inhoud en voor de rest bekijken ze het maar!

Zoals je ervaart is het een bodemloze put!

Verwacht niet dat je meer bezoekers trekt door telkens maar weer te investeren in nieuwe en mooie goodies: ze komen toch wel of toch niet. Neem van mij aan dat ik daar alle ervaring mee heb!

Zelf heb ik (nog) geen caches, maar wel plannen daarvoor. Eigenlijk ben ik van plan om een doosje neer te leggen met een pen en een logboek. Als ik op dat moment TB's in handen heb, mogen die er ook in. Meer wil ik er niet aan doen. Zelf doe ik zelden aan ruilen. Omdat ik weet dat anderen hier wel waarde aan hechten, zal ik er in ieder geval ruimte voor laten in de cache, maar investeer er niet in.

Voor de kinderen die de cache induiken zal dat een grote desillusie zijn (want uiteindelijk zijn ze uit op cadeautjes, met hun graaierige handjes), maar misschien leren ze er een belangrijke levensles uit... (vertrouw nooit een Goonie; echte schatten bestaan alleen in sprookjes; papa neemt ons altijd mee, maar doet dat alleen maar om van mama's gezeur af te zijn).

Geplaatst (bewerkt)
Het is en blijft een grote-mensen-spel.

Eigenlijk ben ik van plan om een doosje neer te leggen met een pen en een logboek. Als ik op dat moment TB's in handen heb, mogen die er ook in. Meer wil ik er niet aan doen.

Dit vraagt natuurlijk om een reactie. Voor ons is cachen een gezinsgebeuren. Als je bewust geen goodies in je cache doet vermeld dan (d.m.v. pictogram) dat de cache niet kindvriendelijk is :beerchug: .

bewerkt door De Roode Loper
Geplaatst
Dit vraagt natuurlijk om een reactie. Voor ons is cachen een gezinsgebeuren. Als je bewust geen goodies in je cache doet vermeld dan (d.m.v. pictogram) dat de cache niet kindvriendelijk is :beerchug: .

Wat voor de een links is, is voor de ander rechts (kijk maar in de spiegel :thumbup: ). De een stopt wel goodies in de box, de ander niet. Ook al wil je geen goodies, dan nog propt men ze er nog wel eens in, net zo goed als dat men niet eerlijk ruilt. Dat is inherent geworden aan het spelletje. Het pictogram kind-onvriendelijk dient denk ik een ander doel.

Feit blijft dat geocaching een spel is wat in beginsel een spel voor volwassenen was, al was het maar dat er maar weinig kinderen zijn die (zeker destijds) zo kapitaalkrachtig zijn dat ze een GPS kunnen aanschaffen.

Geplaatst (bewerkt)

Het kindvriendelijk vind ik een van meest lastige symbolen die je kan aanklikken. Wanneer is iets kindvriendelijk? Moet je cache speciaal op kinderniveau door een speelbos, langs speeltuintjes of een kinderboerderij lopen om kindvriendelijk te zijn? Of is elke cache die je met kinderen kan doen kindvriendelijk? Bijna elke cache dus!!

Sterker nog wanneer is je cache kindonvriendelijk?

Als hij langs een drukke verkeersweg ligt? Of net als bij mijn recentste cache (GCY6R2) Keersluis Schipdiep die langs een vaargeul ligt waar je beter niet in kunt vallen? Tja ik denk dat je als ouder wel tegen je kind kan zeggen dat hij hier beter niet kan gaan rondrennen. Word ik er straks als cachelegger op aangesproken als een kind verzuipt, omdat ik vind dat mijn cache niet kindonvriendelijk is (noch vind ik hem kindvriendelijk)?

Maar goed dat is misschien een andere discussie... Maar goed qua goodies sta ik achter Geopatra... de eerste zoveel die mijn cache vinden hebben geluk, die vinden nog iets leuks, de rest zal het met de rotzooi van anderen moeten doen!

bewerkt door Knight of Ni
Geplaatst

kindvriendelijk... in mijn ogen is een cache kindvriendelijk als de afstand niet te lang is, het terrein niet te moeilijk begaanbaar. ( voorbeeld. Stevig Stappen is niet kindvriendelijk in mijn optie.. ookal heeft Vinnie1 hem helemaal uitgelopen :beerchug: )

Dus kindvriendelijkheid hoeft niet te betekenen dat er speeltuintjes etc langs de route liggen.

Geplaatst
Voor de kinderen die de cache induiken zal dat een grote desillusie zijn (want uiteindelijk zijn ze uit op cadeautjes, met hun graaierige handjes

Dat ligt dan denk ik helemaal aan de ouders! Onze dochter gaat voor de leuke tocht, waar wij als ouders dan ook echt iets leuks van maken, naast de cache-opdrachten. We leren haar dingen over de natuur, doen spelletjes en zingen liedjes. We hebben haar meteen geleerd dat het niet erg is als we niks vinden, want het gaat om de lol die we hebben onderweg.

Onze dochter vindt het geweldig om een micro te vinden, is net zo trots hem gevonden te hebben. En als we er 1 met goodies vinden, wil ze niet eens altijd iets hebben, al stopt ze er wel altijd iets in.

Kinderen zijn dus niet altijd uit op de cadeautjes, met hun graaierige handjes!

groetjes Geovlinder

Geplaatst

Voor de kinderen die de cache induiken zal dat een grote desillusie zijn (want uiteindelijk zijn ze uit op cadeautjes, met hun graaierige handjes

Dat ligt dan denk ik helemaal aan de ouders! Onze dochter gaat voor de leuke tocht, waar wij als ouders dan ook echt iets leuks van maken, naast de cache-opdrachten. We leren haar dingen over de natuur, doen spelletjes en zingen liedjes. We hebben haar meteen geleerd dat het niet erg is als we niks vinden, want het gaat om de lol die we hebben onderweg.

Onze dochter vindt het geweldig om een micro te vinden, is net zo trots hem gevonden te hebben. En als we er 1 met goodies vinden, wil ze niet eens altijd iets hebben, al stopt ze er wel altijd iets in.

Kinderen zijn dus niet altijd uit op de cadeautjes, met hun graaierige handjes!

groetjes Geovlinder

Ik cache ook niet voor de cadeautjes.. Maar mijn vrouw wel (vooral autotjes doen het goed) Maarrr we doen ons best er ook weer wat in te stoppen. We struinen de uitzoekbakken af naar leuke dingen.. Helaas zijn de dingen in de action, blokker, aldi , liddl van een beetje leuke prijs voor kids.

Ik moet een s vaker ergens anders tanken dan bij de anwb want dan kom ik langs de graaibak voor volwassenen..

By the way mijn vrouw heeft wel eens een pee-mate (of urinelle om het even) in een cache gedumpt.. handig voor wildplassende vrouwen die niet willen hurken in het bos... Kun je je ook van afvragen of het wel een goede goodie is maar nuttig is het iig wel.. Condooms, tampons, aanstekers, sigaretten zijn nuttig en te gebruiken (en strings) en als je kinderen niet tegen de aanblik van deze goederen kunnen moet je toch snel verhuizen naar een andere planeet want ik kom dagdagelijks bovengenoemde goederen tegen...

Geocaching is voor volwassen kinderen!

• 2 months later...
Geplaatst (bewerkt)

Het eerste bericht dateert van oktober 2005; in sept. 2006 het laatste bericht. Tijd om er iets aan toe te voegen waarbij ik onmiddellijk denk: heeft het wel zin? Je zou denken dat iedereen die deze hobby uitoefent graag een aantrekkelijke inhoud van kist, doos of wat ook wil aantreffen en dat je, als je zelf iets verstopt, er het beste van maakt (van een cannister kan je weinig maken, maar ... lees verder).

Kortgeleden kwamen wij een cannister tegen waarvan de inhoud er niet uit zag, vreselijk. Sinds 17 nov. jl wordt al melding gemaakt van de noodzaak tot onderhoud. Tot nu toe heeft de uitbater er, de logs lezende, niets aan gedaan. Het toeval (?) wil dat de uitbater op 17 nov. een grote hoeveelheid logs op zijn naam heeft gezet, proficiat. Daarmee was zijn/haar/hun kruit blijkbaar verschoten. Geen lust meer om de inhoud van eigen caches waar nodig te vervangen. Een andere cache van deze uitbater blijkt al enige tijd onvindbaar. Dan zou je toch verwachten, dat gecontrolleerd wordt of alles nog in orde is.

Als je in de buurt woont van zo'n slecht onderhouden cache is het niet leuk zoiets te vinden maar als je van ver komt en de moeite neemt 'jouw' cache te doen dan is het meer dan vreselijk iets dergelijks aan te treffen. Zoals ik logde: zoiets doe je je medecachers toch niet aan.

bewerkt door naaktslakkies
Geplaatst

Je zou een "needs maintenance" note bij zo'n cache kunnen plaatsen. Daarvan gaat een emailnotification naar geocaching.com en naar beide NL Reviewers. Dan kan het maar zo zijn dat zij de cache-eigenaar aan gaan sporen zijn cache te onderhouden.

Geplaatst
Je zou een "needs maintenance" note bij zo'n cache kunnen plaatsen. Daarvan gaat een emailnotification naar geocaching.com en naar beide NL Reviewers. Dan kan het maar zo zijn dat zij de cache-eigenaar aan gaan sporen zijn cache te onderhouden.

Pfff jij zit mij al op de huid als mijn cache wegens wegreparaties 2 weken offline staat :beerchug:

Terwijl ik zo mijn best doe......toch???? :blush:

Geplaatst

Zoals bij de Leidse hofjes zeker.... :beerchug:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...