Spring naar bijdragen

Toestemming tussenpunten bij multi?


TheFalcon

Aanbevolen berichten

Ik had het plan opgevat om in een gebied van Natuurmonumenten een wandelcache te gaan doen. Uiteraard nog niet helemaal uitgewerkt, want je weet dat je eerst toestemming moet hebben. Nu heb ik de beheerder gebeld, en die kende geocaching, maar had er slechte ervaringen mee. Mensen die van de paden lopen, mensen die 's nachts door de gebieden gaan met zaklampen, en ze hadden spannende verhalen gelezen van mensen die dwars door struiken waren gegaan (dat ging dan over gebieden die onder zijn hoede waren). Ik kwam dus niet eens toe aan het al dan niet plaatsen van de cache, hij had gewoon slechte ervaringen met geocachers en wou er niet aan meewerken.

 

Nu is natuurlijk een oplossing: De route over het gebied laten lopen, en de cache er buiten te leggen (dusdanig ver dat ie buiten de kaarten ligt die de reviewers gebruiken). Bij de toestemmingsregels staat dat je toestemming moet hebben om de *cache* te leggen. Maar bij het aanvragen voor approval moet je ook de tussenpunten van de multi meegeven. Mijn vraag is dus: Moet je ook toestemming hebben om de route door een gebied van Natuurmonumenten te leggen?

 

Realistisch bekeken zou je kunnen zeggen: Je hoeft geen toestemming te krijgen. Iedereen mag in dat gebied rondlopen (wel aan de regels houden die daar gelden). Weliswaar heeft een geocacher misschien meer neiging om achter het pijltje aan te lopen, en daarmee eerder van de paden af te gaan, maar er lopen 100x meer 'gewone' mensen rond dan geocachers (gezien het aantal keren dat een cache gelogd wordt).

Aan de andere kant: Die man heeft slechte ervaringen met geocachers, en als die er dan toch rondlopen kan het geocachen alleen een nog slechtere naam bij die beheerder krijgen.

 

Mijn voorkeur gaat toch uit om het netjes te regelen, dus allerlei tricky dingen wil ik niet gaan doen. Dus blijft mijn vraag: Moet je ook toestemming hebben om de route (dus niet de cache) door een gebied van Natuurmonumenten te leggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Toch moet je voor een route, die jij uitzet op het gebied van een ander, toestemming hebben. Zoek maar eens op het forum en je zult hele discussie's tegenkomen.

 

Die regel geldt voorzover ik weet alleen voor gebieden van het Geldersch Landschap. Niet voor de andere landschappen.

 

Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe jij de route uitzet. Als je bv. allerlei paaltjes met aanwijzingen plaatst, of andere zaken aanbrengt op bomen, palen e.d. lijkt toestemming vragen mij logisch.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die regel geldt voorzover ik weet alleen voor gebieden van het Geldersch Landschap. Niet voor de andere landschappen.

Het geldt ook voor het utrechts Landschap.

 

Falcon, als je zekerheid wilt hebben stuur dan een berichtje naar:

Reviewer Dutch Geocaches: kruimeldief@geocachingadmin.com or reviewer_kruimeldief@geocaching.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het geldt ook voor het utrechts Landschap.

 

Klopt. Ik zat me dat hier net ook te bedenken. Het geldt inderdaad ook voor Utrechts Landschap.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan melden dat het Geldersch Landschap ook erg mee werkt.

 

Ik heb een maand geleden met ze gesproken over mijn cache "Dleeblegeips". Kort gezegd vonden ze het prima, op een ding na: mijn aanloop route zou in een rechte lijn door een rustgebied van fauna lopen. Zij wilde graag een WP op een plek waardoor je er automatisch om heen gaat lopen.

Klinkt mij als een volstrekt zinnig verzoek en daar ben ik nu dus mee bezig.

 

Het ging zelfs zo ver dat ze mij aanmoedigden de cache op een bepaalde plek in te graven. Ze wilde wel graag dat daar gegraven werd. Omdat daar in het weekend vast veel volk zit, (het is er heel mooi en je kunt er goed graven,) vond ik dat een minder idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ondertussen (inderdaad heel snel) een uitgebreid antwoord van Kruimeldief gehad. Samengevat:

- Voor een cache moet je altijd toestemming hebben

- Voor tussenpunten moet je bij een paar landschappen toestemming hebben, anders niet.

Wanneer je bij een tussenpunt bijv. gaat stickeren of micro's begraven geldt dat natuurlijk als een cache.

 

Kruimeldief, nogmaals bedankt voor je snelle (en uitgebreide) reactie ;) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...