Spring naar bijdragen

English OK


Gast grant837

Aanbevolen berichten

I can speak and read Dutch just find, but have never honed my writing skills.... would it be in really bad taste if I wrote my entries in English, as long as I ended each one with a note that its OK to reply in Dutch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

No, You won't be kicked if You write in English. No problem at all. The most of us can read, write and talk in Enlish.

 

Maar ik begreep dat je wel Nederlands kunt lezen en spreken. :yes:

 

Dus, geen probleem. En anders probeer het maar eens om in het Nederlands te schrijven. Wij houden wel van een letterlijke vertaling. ;)

 

It's better to burn out, than fade away.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het geeft ook helemaal niet als er eens een spellings- of typefoutje in staat. We zijn  niet allemaal afgestudeerde taalkundigen toch?

Nee, maar wel (bijna) allemaal Hollander of Vlaming. Je wilt je eigen taal toch wel zo vautloos mogelijk gebruiken?

En om even antwoord te geven op de oorspronkelijke vraag, voor mij is het geen enkel probleem als een log in het Engels staat. Je ziet best vaak dat bij een cache met een listing in het Engels de logs ook in het Engels geschreven staan, wel zo aardig voor de plaatser, maar als je de taal gewoonweg niet machtig bent kan je net zo goed in een andere taal loggen, zoals in dit geval. Nergens een probleem. Het leuke van geocaching is juist dat je maar wat -plat gezegd- aan kan kl*ten. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door Engels te schrijven sluit je mensen uit. Veel Nederlanders kunnen weliswaar Engels lezen, maar niet iedereen.

 

Ik zou zeggen: probeer het gewoon in het Nederlands. Het is het forum van .nl tenslotte.

 

Je hoeft je toch niet te schamen als je je best doet een andere taal te gebruiken? Ik zou je er juist om bewonderen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is het forum van .nl tenslotte.

de .nl staat voor Nederland, een Nederlandse site. Niet specifiek voor alleen maar Nederlandstaligen.

 

De vraag van de topicstarter was of hij gekicked zou worden als hij in het Engels schreef omdat hij wel Nederlands kan lezen, verstaan en praten, maar niet schrijven.

 

Het antwoord was, nee, als je in het Engels schrijft, wordt je niet "gekicked"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is het forum van .nl tenslotte.

De vraag van de topicstarter was of hij gekicked zou worden als hij in het Engels schreef omdat hij wel Nederlands kan lezen, verstaan en praten, maar niet schrijven.

 

Het antwoord was, nee, als je in het Engels schrijft, wordt je niet "gekicked"

 

Je hebt gelijk, maar de vraag was ook of het 'bad taste' zou zijn en ik heb aangegeven wat ik ervan vind.

bewerkt door Myth
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...