Peetee Geplaatst 31 oktober 2002 Geplaatst 31 oktober 2002 over de behoefte om deze discussie voort te zetten. Waar vind je dat de discussie verder over moet gaan, Joseph? Ik bedoel: de stichting is er, de meningen zijn ook bekend (in dit forum veel bijval, maar ook enkele meer kritische kanttekeningen). Maar: de stichting is er, een voldongen feit! De oprichting voorziet, zo blijkt, in een behoefte en heeft een duidelijk doel. Afhankelijk van de .nl-site zijn jullie niet, dus ik zou zeggen: jullie kunnen los ! Waarover nog discussie?
IJskimo Geplaatst 31 oktober 2002 Geplaatst 31 oktober 2002 De discussie zou zich dus nu kunnen richten op wát de stichting zou kunnen gaan doen. Inspraak is natuurlijk een heel mooi ding. Het is tenslotte een idee dat geboren is om geocaching als hobby/sport op zoveel mogelijk manieren te steunen. Edited By IJskimo on okt. 31 2002 at 12:49
Joseph Geplaatst 31 oktober 2002 Auteur Geplaatst 31 oktober 2002 Waar vind je dat de discussie verder over moet gaan, Joseph? Waarover nog discussie? Input aan de Stichting. Die hebben we nodig. Weten wat er speelt bij Geocachers. Wat verwachten Geocachers van de Stichting. In hoeverre kunnen we aan deze verwachting voldoen en moeten we ons beleid bijstellen naar aanleiding van deze wensen. We beginnen pas net dus ALLES kan en moet nog bediscussieerd worden.
Peetee Geplaatst 31 oktober 2002 Geplaatst 31 oktober 2002 De discussie zou zich dus nu kunnen richten op wát de stichting zou kunnen gaan doen. Dus niet meer discussie over de zin van de stichting, maar meer een brainstormsessie over de invulling ervan. Duidelijk! Maar zou die dan niet beter kunnen plaatsvinden in het forum van de stichting ? Dan pols je je eigen achterban...
Joseph Geplaatst 31 oktober 2002 Auteur Geplaatst 31 oktober 2002 Maar zou die dan niet beter kunnen plaatsvinden in het forum van de stichting ? Dan pols je je eigen achterban... Even voor alle duidelijkheid: De Stichting heeft geen forum. Geocaching.NU heeft wel een forum maar we zien onszelf, ondanks dat daar natuurlijk wel gedeeltelijk dezelfde personen in zitten, breder als alleen de bezoekers van Geocaching.NU . Geocaching.NU is van, voor en door Geocachers en de Stichting heeft slechts resources aan het .NU-Team ter beschikking gesteld. We zijn b.v. inmiddels al bezig met Geocaching.BE en hebben veelbelovende contacten gelegd met de eigenaar van Geocaching.BE en belgische Geocachers Verder hebben we ook als wens uitgesproken dat we zaken die de Stichting aangaan gaarne hier bespreken. In alle openheid en zo breed mogelijk. Wij hopen dan ook dat onze achterban niet beperkt is tot de bezoekers van Geocaching.NU Edited By Joseph on okt. 31 2002 at 13:45
Peetee Geplaatst 31 oktober 2002 Geplaatst 31 oktober 2002 Verder hebben we ook als wens uitgesproken dat we zaken die de Stichting aangaan gaarne hier bespreken. In alle openheid en zo breed mogelijk. Ook duidelijk. De vraag aan het .nl-team is dus nu of men met deze wens in kan stemmen en niet zo zeer of de thread over de opstart van de stichting door kan gaan. Men moet dus beslissen of men resources aan de stichting beschikbaar stelt.
Joseph Geplaatst 31 oktober 2002 Auteur Geplaatst 31 oktober 2002 Men moet dus beslissen of men resources aan de stichting beschikbaar stelt. Zo zou je het kunnen stellen maar ik zou het graag willen formuleren als "keurt men het goed dat we als stichting middels dit platform communiceren met de geocachers ?"
Peetee Geplaatst 31 oktober 2002 Geplaatst 31 oktober 2002 Zo zou je het kunnen stellen maar ik zou het graag willen formuleren als "keurt men het goed dat we als stichting middels dit platform communiceren met de geocachers ?" Zo kun je het inderdaad ook formuleren. In elk geval is de bedoeling duidelijk. Toestemming zou in elk geval versnippering (discussie via meerdere forums/fora??) tegengaan. En dat kan naar mijn idee nooit verkeerd zijn. Bovendien worden dan ook andere 'dubbelingen' onwaarschijnlijker.
Peetee Geplaatst 1 november 2002 Geplaatst 1 november 2002 Zo zou je het kunnen stellen maar ik zou het graag willen formuleren als "keurt men het goed dat we als stichting middels dit platform communiceren met de geocachers ?" Ik heb nog eens nagedacht over de vorm waarin je e.e.a. zou kunnen gieten. Misschien is het een idee om de rechtspersoon "Stichting Geocaching" gewoon forumlid te laten worden. Dit forumlid zou dan dezelfde status hebben als ieder ander forumlid, met dezelfde daarbij horende rechten en plichten. Bij een dergelijke constructie blijft de zelfstandigheid en onafhankelijkheid van het nl-team gewaarborgd en kan de stichting, zoals ieder forumlid, vrij met een ieder communiceren. Voor de duidelijkheid lijkt het me dan wenselijk dat de stichting dat alleen doet als forumlid "Stichting", o.i.d. Dat maakt het voor een ieder duidelijk dat ze met de stichting (=het bestuur) discussieert / converseert, en niet met een ander individueel forumlid. Ik ben me zeer bewust dat ik me bemoei met zaken die mij niet direct aangaan (want het is een zaak van het nl-team), maar ik probeer maar even mee te denken. Edited By Peetee on nov. 02 2002 at 00:26
Eagles Geplaatst 2 november 2002 Geplaatst 2 november 2002 Ik heb tot op heden nooit de overeenkomst gezien tussen geocaching en religie, maar die is er wel. [i:post_uid0]originele tekst heb ik verwijderd[/i:post_uid0] Op het Kabouterschool event heb ik Gerard persoonlijk gesproken. Ik heb toen aangegeven dat ik gereageerd had op zijn postje, omdat wat hij geschreven had verkeerd kon worden opgevat. Hij zou er thuis naar kijken en eventueel iets aan doen. Per PM kreeg ik van Gerard bericht dat zijn postje inmiddels was verwijderd en excuses (geaccepteerd Gerard ). Tevens stond er een plausibele verklaring voor het feit dat zo'n reactie eruit heeft kunnen floepen. Dus: no hard feelings! Tot zover dit zijspoor. Edited By Eagles on nov. 03 2002 at 10:55
Bytheway Geplaatst 3 november 2002 Geplaatst 3 november 2002 Er zijn op deze thread twee posts verwijdert, van Koos en Off the Road. Beide posts waren gericht op het uitlokken van reacties/flames en daarom niet gewenst op dit forum ------------ ByTheWay-------------- Edited By Bytheway on nov. 03 2002 at 17:08
Lex Geplaatst 3 november 2002 Geplaatst 3 november 2002 Maar kun je me misschien vertellen hoe het komt dat Zenz niet meer voorkomt als forumlid? Zijn stukje staat er nog, en terecht, want het is niet opruiend, dus ik denk dat hij niet met opzet is verwijderd. Maar ik vind het wel jammer dat er weer zo'n ongelukje heeft plaatsgevonden. Dezelfde ellende dus als enige tijd geleden met het wijzigen van je profiel. Toen werden er url's van bewegende plaatjes in het profiel geplaatst, dat lijkt dus erg gevaarlijk. Nu soms weer? Edited By lex on nov. 03 2002 at 17:39
Bytheway Geplaatst 3 november 2002 Geplaatst 3 november 2002 Dat vroeg Zenz mij ook persoonlijk: mijn account op het .nl forum is inactief. Waarschijnlijk een bug in deforumsoftware: ik paste m'n profiel aan en kon er vervolgens niet meer in. Als ik het me goed herinner hebben we daar vaker last van gehad. Wil jij er eens naar kijken? Ik kan alleen niet naar de accounts kijken, dit kunnen alleen de admins (Geoman en Hawkeyes). ByTheWay Edited By Bytheway on nov. 03 2002 at 17:24
Zenz Geplaatst 3 november 2002 Geplaatst 3 november 2002 En derhalve opnieuw aangemeld. De wijziging in de sig betrof het toevoegen van m'n lokatie (copy/paste van de lokatieregel uit hetzelfde configuratiescherm) en m'n emailadres, op dezelfde wijze genoteerd als de huidige sig. Niets spannends... Mijn posting is ondertussen ook verdwenen, tot verrassing van moderator ByTheWay. Hij had een aanpassing uitgevoerd, maar zag dat het bericht later was verdwenen. Wellicht houdt dat verband met het feit dat het betreffende account niet meer bestond? De inhoud van mijn postje (oorspronkelijk reagerend op postjes van Koos en Off The Road, waarin "Joseph met zijn stichting", en "apart gaan" werden genoemd) plaats ik hier nogmaals, zij het iets aangepast omdat met de originele postings ook de reactienoodzaak is verdwenen. Mocht het .nl team verdere aanpassing wenselijk achten, dan voeg ik mij uiteraard onder hun moderatie. Punt een. Het is niet Joseph z'n stichting. Joseph heeft de gang naar de notaris gemaakt, is direct daarna teruggetreden en heeft een interim bestuur aangesteld. Van dat bestuur zijn alleen ondergetekende en de secretaris ( Esther 'Euro' ) zelfstandig bevoegd. Joseph is penningmeester, maar is als zodanig ( en dat is zeer ongebruikelijk! ) niet zelfstandig bevoegd. Joseph kan dus niks met "zijn" stichting: hij heeft zich neer te leggen bij de wil van de meerderheid van het bestuur. Daar heeft hij bewust zelf voor gekozen, om dit soort kritiek te voorkomen. Bovendien zit het interimbestuur hier drie maanden, daarna treed een bestuur aan dat door de cachers wordt samengesteld. Als het even tegenzit heeft Joseph dus over drie maanden zelfs geen bestuurszetel meer in "zijn" stichting. En wat dat 'apart' betreft: het doel van de stichting is juist om het cement te zijn tussen alle losse initiatiefjes die her en der ontstaan. Kijk eens verder dan die ene URL: werp een blik op geocaching.startpagina.nl en verbaas je over de explosieve groei van onze hobby. Van 1 naar 41000 caches in 2,5 jaar, events die exponentieel groeien... Het is nu het moment om een koepel te maken, daar moet je niet nog eens een jaar mee wachten. Eigenlijk is het al een half jaar te laat, maar dat kun je onmogelijk aan Joseph wijten. Overigens zijn de contacten onderling veel beter dan de venijnige toon van een enkeling hier wil doen vermoeden. Met alle leden van het .nl team kunnen we ontspannen en constructief praten, behalve met de beslisser. Dat is jammer, maar verder geen probleem. Per slot van rekening heeft hij ons niet nodig en wij hem niet. Ondertussen heb ik een PM van Geoman gekregen waaruit blijkt dat hij niet wil dat over andere zaken dan de website www.geocaching.nl wordt gesproken op dit forum. Dit staat ook zo verwoord in de nieuwe forumregels. Uiteraard honoreren we dat, per slot van rekening is het zijn site. Wie verder mee wil helpen de reglementen en het bestuur vorm te geven, is daartoe uitgenodigd op het forum van geocaching.nu. De discussie hier zal worden gesloten in die zin, dat in elk geval het bestuur van de stichting hier niet meer zal posten of lezen. Dit topic is immers niet in overeenstemming met de nieuwe boardregels, en we zullen ons als goede gasten conformeren aan de wensen van onze gastheer. Zenz Edited By Zenz on nov. 03 2002 at 21:54
Zenz Geplaatst 4 november 2002 Geplaatst 4 november 2002 I stand corrected. Laat me e.e.a. toelichten: Er is de afgelopen 6 maanden nog nooit, op welke manier dan ook met één van de stichtingsleden gesproken. Sterker nog 9 van de 10 ken ik niet persoonlijk. Nooit ontmoet.Hier en daar een mailtje over en weer. Thats all. Hoe kan je dan schrijven dat je met mij niet contructief en ontspannen kan praten. Het is mij een raadsel. Ik heb intensief en op vele wijzen geprobeerd met het .nl team in gesprek te geraken. Via het forum - helaas heb je die threads gewist - , via email en PM. Met teamleden als Hawkeyes, ByTheWay en Prof. Lupardi heb ik met enige regelmaat goed contact, evenals met vele tientallen andere cachers. Via een van de fora, PM, email, telefoon of ontmoetingen IRL tijdens bijvoorbeeld events. Open, ontspannen, geanimeerd. Niet zo vreemd: we delen dezelfde hobby, willen dezelfde dingen. Hetzelfde geldt voor de andere bestuursleden. Als ik jou dan zie schrijven dat je 9 van de 10 (het zijn er momenteel overigens 7) niet persoonlijk kent, "nooit ontmoet", vraag ik me af waar dit mis gaat. Zoals je je ongetwijfeld zult herinneren, was mijn eerste bemoeienis hier een bemiddelingspoging in het conflict rondom de verbanning van Joseph, IJskimo, Megaheks, Lara en Jos van het .nl forum. Ook Mumzle heeft zich daar destijds voor ingezet. Ieder poging de zaak eens normaal te bespreken strandde op een ferm 'Njet' van jou. Daarna is de toon van je mailtjes nooit vriendelijker geworden, zogezegd. Ook je postjes gaven geen blijk van grote bereidwilligheid om nu eens te kijken hoe we elkaar kunnen helpen. Mocht ik daaruit ten onrechte de conclusie hebben getrokken dat je niet om tafel wilt, dan ben ik de eerste om de hand in eigen boezem te steken. Vooroordelen schuilen in een klein hoekje! Als ik uit dit postje nu mag concluderen dat je *wel* bereid bent om eens om tafel te gaan zitten, al was het maar om de lucht te klaren, dan ga ik daar graag op in. Een biertje of een bak koffie erbij... Wat betreft het ongewenst zijn van discussie over de stichting op geocaching.nl: Het door jou aangehaalde PM'metje staat niet alleen. Daaraan vooraf ging een PM van jou aan mij dat het topic was gewist: Hallo Zenz! Zoals je gezien hebt is je topic over de notulen van jullie stichting verwijderd. De inhoud strookt niet met de nieuwe forumregels. Namens het .nl team René Admin Na mijn eerste reactie (de PM die jij citeert) heb ik direct een tweede verzonden met de vraag om aan te geven exact *welke* forumregel was overtreden. Jouw PM box zat echter vol: waarschijnlijk was mijn laatste PM de druppel. Geen nood, ik nam aan dat zoiets wordt overlegd binnen het team, zoals je later ook zelf in je reactie zei: Wij hopen dat de stichting geocaching respect heeft voor deze door de meerderheid van onze groep gesteunde beslissing. Daarom die vraag maar aan Hawkeyes en ByTheWay voorgelegd. Die bleken echter van niets te weten. Al brainstormend kwamen we tot de conclusie dat er twee mogelijkheden waren. Misschien was de steen des aanstoots de regel dat elke thread die 'uit de hand zou kunnen lopen' op voorhand wordt gewist. Die regel is echter zo algemeen dat je daarmee de tent wel kunt sluiten: als je de juiste mensen aan het woord laat heeft elke discussie de potentie uit de hand te lopen. Het postje zelf bevatte niets aanstootgevends of polariserends, dus als dat al aanleiding zou geven tot... Nee, waarschijnlijker was deze regel: - Het board gebruiken als promotie middel anders dan voor geocaching.nl is strikt verboden. Nu moet ik zeggen dat het doorworstelen van notulen niet mijn favoriete bezigheid is, en dat ik er daarom moeite mee heb om het posten van een link naar notulen als 'promotie' te zien - maar dit was het beste argument dat we konden verzinnen. Daarbij speelde mee dat meer cachers spontaan op dit idee kwamen (lees de fora en nieuwsgroep maar na). En blijkbaar moeten we dat 'promotie' dus erg ruim zien... Mocht ik dat niet goed hebben geconcludeerd, dan laat ik me graag corrigeren. Wél vinden wij het niet te begrijpen dat leden van de stichting hier een platform gaan inrichten om hun zaak te promoten. Zoals ik meldde in mijn PM gaat ons dat te ver. Tsja, dan vervallen we in een herhaling van zetten. De stichting is niet van 'ons' als in: het bestuur. De stichting is van, voor en door cachers: hoewel een stichting geen 'leden' kan hebben, zijn de 'leden' bij de stichting geocaching eenvoudigweg alle cachers. Dezelfde mensen die het forum van .nl frequenteren. Dat is de reden waarom we het graag op deze plek wilden bespreken. Maar zoals je zelf aangeeft is het geen enkel probleem die discussie op een ander forum dan .nl voort te zetten. Zoals ik in mijn vorige post al aangaf zal in elk geval het bestuur van de stichting hier niet meer posten of lezen. Conform je verzoek zullen we de discussie over de inrichting van de stichting verder voeren op geocaching.nu. Het ga je goed! Zenz Edited By Zenz on nov. 04 2002 at 14:01
Aanbevolen berichten