Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Stel ik een simpele vraag over Hokjesgeest (of de coords veranderd mogen worden), een cache die ik van WC heb overgenomen en hij wordt onmiddelijk gedisabled omdat het een locationless cache zou zijn die onder een andere noemer is aangevraagd.

icon_disabled.gifSeptember 8 by Hawkeyes (183 found)

Dit is eigenlijk een locationless cache en daar zijn waymarks nu voor uitgebracht...

(visit link)

groeten remco

Zou een waything moeten worden,

Een nieuw soort geocache die via een aparte site (enkel nog voor premium members en above inlogbaar) geplaatst en gezocht kan worden.

:thumbup: Mag het een onsje minder approven zijn. ;)

bewerkt door DaanVindZe
Geplaatst

Hm, niet dat ik van plan was een roeiboot te gaan huren om mijn hokje nog even snel af te bakenen, maar er is nog geen enkele locationless van gc.com verdwenen. Ook enkele andere virtuals in NL die er waarschijnlijk af moeten, staan nog gewoon open.

Het zou m.i. handiger zijn om een harde datum te noemen en dan pas actie te ondernemen, zo vind ik het een vreemde gang van zaken :thumbup:

Geplaatst
MCMAL Geplaatst op Vandaag, 10:05

Hm, niet dat ik van plan was een roeiboot te gaan huren om mijn hokje nog even snel af te bakenen, maar er is nog geen enkele locationless van gc.com verdwenen. Ook enkele andere virtuals in NL die er waarschijnlijk af moeten, staan nog gewoon open.

Het zou m.i. handiger zijn om een harde datum te noemen en dan pas actie te ondernemen, zo vind ik het een vreemde gang van zaken

Ben ik met je eens. Nu kun je een aantal locationless caches nog wel loggen en een aantal niet. Toch een beetje braafste jongetje van de klas :thumbup:

Overigens zijn nog niet alle geocachers ingelicht; net zoals THEX aangeeft zijn alleen premium members op de hoogte gesteld en kunnen al bij waymarks.com terecht.

Geplaatst (bewerkt)
Overigens zijn nog niet alle geocachers ingelicht; net zoals THEX aangeeft zijn alleen premium members op de hoogte gesteld en kunnen al bij waymarks.com terecht.

Ik ben premium member, maar ben nooit igelicht :thumbup:

Mod.edit: quote gedeelte voor je aangepast

bewerkt door Zero CooL
Geplaatst (bewerkt)
Stel ik een simpele vraag over Hokjesgeest (of de coord veranderd mag worden), een cache die ik van WC heb overgenomen en hij wordt onmiddelijk gedisabled omdat het een locationless cache zou zijn die onder een andere noemer is aangevraagd.

Zou een waything moeten worden,

Een nieuw soort geocache die via een aparte site (enkel nog voor premium members en above inlogbaar) geplaatst en egzocht kan worden.

:thumbup: Mag het een onsje minder approven zijn. ;)

Stuur Hawkeyes eens een berichtje met daarin de vraag waarom? I.p.v. hier je klacht te plaatsen. Zo komt het direct bij de juiste persoon en kan diegene uitleg geven.

bewerkt door Zero CooL
Geplaatst

van de .com:

Locationless caches are being migrated to Waymarking.com. Groundspeak recently offered a free 6-month premium membership to anyone who will archive their locationless caches. So, these may not be available for much longer.

Geplaatst

Ik ben premium member, maar ben nooit igelicht :thumbup:

Mod.edit: quote gedeelte voor je aangepast

Ieder premiummember heeft een weekje geleden een email gehad.

Geplaatst

Vreemd, het lijkt alsof men allemaal zit te replyen in het verkeerde draadje.

Daan zijn klacht gaat volgens mij helemaal niet over een locationless die maar zo gedisabled is. Terwijl hij hem wilde overnemen.

Een locationless valt namelijk niet over te nemen ofwel te adopteren.

Normaal worden locationless caches niet maar zo gedisabled en ik weet ook niet wat Groundspeak met de bestaande locationless gaat doen.

Ik vind het een beetje vreemd dat het totaal onbekend schijnt te zijn dat locationless caches al niet meer goedgekeurd worden sinds maart 2003.

Dit valt sinds die datum ook altijd gewoon te lezen op de site van gc.com. Als je de guidelines erbij haalt lees je dat locactionless caches niet goedgekeurd worden (maart 2003) en dat er een oplossing voor gezocht wordt. Schijnbaar wordt de nieuwe waymarkingsite de thuisbasis voor in ieder geval de locationless en misschien ook wel voor de virtuele caches die in principe ook al langer dan een jaar niet meer goedgekeurd worden als er ook maar een minieme mogelijkheid is om er een doosje/kokertje te plaatsen.

Iedereen die sinds die tijd een locationless of virtuele heeft gepost weet dat ze niet goedgekeurd worden.

Ik weet dus ook nog niet wat er met de puntentelling gebeurd van de found-its. Misschien dat alle locationless caches er wel wordt afgetrokken. En waarom ook niet, het heeft niets met geocachen te maken.

Heeft Reintje ook weer een "bult" werk om alle statistieken en rankinglisten aan te passen ;)

En dat Daan vraagt om een onsje minder "approven" begrijp ik dus niet. Hiermee lijkt hij te vragen om voor hem een uitzondering te maken. Aangezien de coördinaten veranderd zijn, is het een nieuwe cache die opnieuw gereviewed moet worden. Als dan uit de beschrijving blijkt dat de cache eigenlijk een locationless is, heeft de vorige eigenaar gewoon geluk gehad dat de reviewer van destijds het niet zo heeft opgevat, of de eigenaar van de cache heeft het verhaal van zijn cache later zo aangepast dat het een locationless werd.

Maar daarbij is geloof ik de cache nu van Daan en mag hij hem natuurlijk zo aanpassen dat het geen locationless is. Daarna zal hij gewoon weer gereviewed worden en gepost worden.

Dat de cache alleen maar gedisabled is en niet zoals iedere nieuw aangevraagde locationless gelijk gearchiveerd wordt, zegt voldoende denk ik.

En daarbij, aanvullend op Zero Cool's opmerking, als men het niet eens bent met een actie van een reviewer met betrekking tot zijn cache, is volgens mij de enige optie de desbetreffende reviewer te mailen, of nog beter, een reviewersnote op de cachepagina te plaatsen en niet hier op het forum. Ik kan niet vaak genoeg zeggen dat het helemaal los van elkaar staat.

Geplaatst
Even een aanvullig.

Ik lees de titel van de topic nu pas. ;)  Dat is dus je reinste onzin en pure stemmingmakerij.

Ben het met je eens! :D Bovendien heeft Zero Cool ook gelijk. Wanneer je iets hebt kun je dat met de persoon zelf opnemen. Dat werkt veel directer.

Zelf was ik een aantal weken geleden nog bezig met een virtuele, maar Hawkeyes gaf me persoonlijk bericht over hoe ik met deze cache op een andere manier verder zou kunnen gaan. Ik ben hem juist dankbaar voor die tip.

Dus aj wat hebt, moej eem de juuste persoon vroagen hoe of 't zit!

Busyman.gif

Geplaatst

Op waymarking.com lees ik:

On January 1st, 2006, we will be archiving all locationless cache listings on Geocaching.com. All previous find logs will be preserved.

Ik ben nog niet tegengekomen dat er momenteel listings worden disabled door reviewers/approvers. Waar werd dit dan gecommuniceerd?

Geplaatst
Ik ben nog niet tegengekomen dat er momenteel listings worden disabled door reviewers/approvers. Waar werd dit dan gecommuniceerd?

Dat is dus ook helemaal niet aan de orde. Het enige waar dit wordt gecommuniceerd is in dit draadje en wordt alleen maar gesuggereerd in de titel van deze topic.

Nogmaals, het is zwaar overtrokken. Het gaat om een cache dat een verkeerde cacheype op de pagina heeft.

ff offtopic:

Trouwens, dit las ik op www.earthcache.org:

From 1 October 2005, all Earthcaches will be approved as Waymarks and appear on Waymarking.com.

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...