Myth Geplaatst 30 augustus 2005 Geplaatst 30 augustus 2005 Zou het niet leuk zijn om onderling af te spreken dat we iets doen om microcaches wat leuker te maken? Microcaches hebben natuurlijk nu al voordelen boven regulars; je kunt ze origineler verstoppen en plaatsen op bijzondere locaties, etc. Maar ik merk wel dat onze junior schatzoekers ze toch minder leuk vinden: er zit namelijk nooit iets moois in..., alleen zo'n 'saai' logboekje. Om ze nog specialer te maken moeten we misschien iets verzinnen wat we alleen in microcaches gebruiken. Je zou natuurlijk kunnen kiezen voor een speciale microcache-geocoin (die moet dan wel 25mm zijn), maar misschien hebben jullie wel andere ideeën. Ik ben benieuwd.
De Roode Loper Geplaatst 30 augustus 2005 Geplaatst 30 augustus 2005 Een tegoedbon voor een ijsje bij de lokale ijscoboer?
Team Gelaen Geplaatst 30 augustus 2005 Geplaatst 30 augustus 2005 Semiorka heeft ook iets gemaakt voor microcaches: http://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=163763 Jan
Twinlife Geplaatst 30 augustus 2005 Geplaatst 30 augustus 2005 Oei daar gaan wij weer, een discussie over microcache's. Waar heb ik dat toch vaker gelezen.. Gr Twinlife
DeYo Geplaatst 30 augustus 2005 Geplaatst 30 augustus 2005 Bv: In de micro-container zit een blaadje met de coordinaten van de kids cache die ergens op een leuk plekje in de buurt verstopt zit.
Kruimeldief Geplaatst 30 augustus 2005 Geplaatst 30 augustus 2005 Oei daar gaan wij weer, een discussie over microcache's.Waar heb ik dat toch vaker gelezen.. Gr Twinlife <{POST_SNAPBACK}> Hij wordt dan ook 24/7 "gemonitord"
Quaerens Geplaatst 30 augustus 2005 Geplaatst 30 augustus 2005 Hier is de oplossing: Zoek een cache met een kist op het eind uit en loop die ipv een micro. Er zijn genoeg caches in Holland om geen micro's te hoeven doen. Aait.
TheFamily Geplaatst 30 augustus 2005 Geplaatst 30 augustus 2005 Micro's........ liever zien we een echte cache met goodies. Soms vragen we ons af, waarom er een micro ligt, er had net zo goed een ammobox kunnen liggen. Aangezien de micro's bijna allemaal van die ondingen zijn, waar je met veel pijn en moeite het logboekje eruit krijgt..... is de lol van deze dingen er snel vanaf. Maar ja ze zijn goed voor de score en nu Esther hoogzwanger is, moeten we die spullen wel rapen, omdat ze niet meer ver kan lopen. En een travelbug voor micro's is ook niets. Een keer hebben we zo een gehad, na veel gedoe en gemail konden we eindelijk het nummer lezen. Het liefst zien wij de micro's allemaal vervangen worden door echte caches, ook al verzinnen ze de moeilijkste puzzels voor de micro's. Onze mening is: Leg een kist met goodies neer en als het niet anders kan, dan zit er niks anders op. Onze dochter zegt het altijd zo mooi: "Leuk we gaan cachen, maar ik wil geen rolletjes, want die zijn stom." En je weet kleine kinderen liegen nooit.
TheFamily Geplaatst 30 augustus 2005 Geplaatst 30 augustus 2005 Je zou natuurlijk kunnen kiezen voor een speciale microcache-geocoin (die moet dan wel 25mm zijn), maar misschien hebben jullie wel andere ideeën. <{POST_SNAPBACK}> Al draagt de aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding.......
Team Firefox Geplaatst 30 augustus 2005 Geplaatst 30 augustus 2005 En een travelbug voor micro's is ook niets. Een keer hebben we zo een gehad, na veel gedoe en gemail konden we eindelijk het nummer lezen. Die lag er los naast, dus waarschijnlijk toch geoxideerd? Vanmiddag een (kleine) TB naast een micro gelegd, maar wel even een zipzakje eromheen gedaan: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCP2A3
Kruimeldief Geplaatst 30 augustus 2005 Geplaatst 30 augustus 2005 En voordat we nu weer en discussie gaan krijgen of micro's wel of niet wenselijk zijn, of het nu wel iets of helemaal niets is, graag ontopic blijven of ik sluit het draadje. De topic is: "Iets speciaals voor Microcaches", met als achterliggende gedachte een micro misschien wat aantrekkelijker te maken voor de niet microliefhebbers. Wil ik als persoonlijke note toevoegen dat niet iedere micro een recht-toe-recht-aan-opraap-fotorolletje is speciaal gelegd voor alleen maar een puntje erbij scoren binnen een a twee minuten. Of we blijven nu ontopic of ik sluit het draadje of ik delete ieder offtopic bericht zonder tegenbericht. Sport verloederd.
kipchen Geplaatst 30 augustus 2005 Geplaatst 30 augustus 2005 Onze dochter zegt het altijd zo mooi: "Leuk we gaan cachen, maar ik wil geen rolletjes, want die zijn stom." En je weet kleine kinderen liegen nooit. Wat dacht je van een leuke hint in de micro voor het bezoeken van een gezellig restaurantje, of een interessante plaats, monument of speeltuin? Waarom altijd goodies? Een micro is juist leuk zoals ie is en volgens mij ook meer een "vindersgoodie" voor de cacher wanneer je hem trekt. Wij combineren altijd multi's of traditionals met een of twee micro's. Zo is er voor elk wat wils ( kinders tevree en ikke ook)
Kapitein Haak Geplaatst 30 augustus 2005 Geplaatst 30 augustus 2005 Een serie micro's die samen leidden tot een leuke regular box is ook aardig. Is een beetje zoals rondom d'n Unent serie, ze vormen samen een leuke multi. Groeten Haak.
Gast diamant Geplaatst 30 augustus 2005 Geplaatst 30 augustus 2005 Als het er om gaat dat kinderen micro's niet leuk vinden, kun je beloven dat ze getracteerd worden op iets als ze de micro toch vinden, b.v. poffertjes. En als ze de micro niet vinden, dan niet.
Zero CooL Geplaatst 30 augustus 2005 Geplaatst 30 augustus 2005 Een micro is geen travelbug, dus verhuis ik dit topic naar "Cache-technieken"
Aanbevolen berichten