Spring naar bijdragen

supersnel gelogd?


kipchen

Aanbevolen berichten

Eh.....vandaag ben ik niet aan het cachen geweest, maar heb ik veel en vaak het forum bezocht en ook de knop nieuwe caches vaak bezocht. Ineens verschenen daar Het Hoogvlietse Alfabet en de Logica Puzzel. En beide waren ook al gelogd. Hoe zit dat nu?

Nieuwe caches die ik in beeld krijg en die al gelogd zijn?

bewerkt door kipchen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Eh...

Misschien hebben je een mailtje gekregen (real-time) dat ie beschikbaar is.

En zaten ze net achter de PC.

En wonen ze in de buurt.

En hebben een snelle fiets.

En een volle batterij in de GPS.

 

Ach, zal wel toeval zijn. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eh.....vandaag ben ik niet aan het cachen geweest, maar heb ik veel en vaak het forum bezocht en ook de knop nieuwe caches vaak bezocht. Ineens verschenen daar Het Hoogvlietse Alfabet en de Logica Puzzel. En beide waren ook al gelogd. Hoe zit dat nu?

Nieuwe caches die ik in beeld krijg en die al gelogd zijn?

Tja, dat kan heel snel als de eigenaar van de cache ook de ontmaagder van zijn eigen cache is. Tenminste, dat zie ik bij de eerste cache die jij opnoemde.... Dat is natuurlijk "not done" maar gebeurt wel vaker :blink:

 

En dan nog even dit:

 

Als je als premiummember deze redelijk nieuwe feature gebruikt: http://www.geocaching.com/notify/, dan krijg je direct een emailtje als er in een straal van maximaal 80 kilometer een cache online komt. tenminste, die optie kun je aanvinken.

 

Log type(s): Archive (show), Unarchive, Publish Listing, Retract Listing, Temporarily Disable Listing, Enable Listing

 

EDIT: Tekst aangepast: "maar gebeurt heel vaak" veranderd in: "gebeurd wel vaker". Is toch iets genuanceerder :D

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eh.....vandaag ben ik niet aan het cachen geweest, maar heb ik veel en vaak het forum bezocht en ook de knop nieuwe caches vaak bezocht. Ineens verschenen daar Het Hoogvlietse Alfabet en de Logica Puzzel. En beide waren ook al gelogd. Hoe zit dat nu?

Nieuwe caches die ik in beeld krijg en die al gelogd zijn?

Tja, dat kan heel snel als de eigenaar van de cache ook de ontmaagder van zijn eigen cache is. Tenminste, dat zie ik bij de eerste cache die jij opnoemde.... Dat is natuurlijk "not done" maar gebeurt heel vaak :blink:

...

 

Nee Kruimel, dat gebeurt inderdaad wel eens, maar zeker niet vaak (en ik kan het weten, ik heb alle caches nagelezen...)

Gewoon verkeerde vakje aangekruist is de oorzaak. :D

Zelden dat iemand bewust zijn eigen cache als 'found' logt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, bedankt! Ik ga me aanmelden als premiummember en het lijntje gebruiken.

Trouwens, ik weet niet of het kan hoor....maar sinds vorige week heb ik een nieuwe spamfighter geïnstaleerd. Die hield gisteren ook twee berichtjes tegen van cachers die me iets over Onderduikershol en Phaseolus Separatus wilden vragen. Strange......moet eigenlijk niet kunnen en er zat ook geen spam aan hun mailtje vast.

Ik geloof dat ik die spamfighter er vanochtend maar eens even afgooi. En dan verder opletten natuurlijk.

En je eigen caches loggen? Dat lijkt me toch echt NOT DONE!

 

boos-comp.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Kruimel, dat gebeurt inderdaad wel eens, maar zeker niet vaak (en ik kan het weten, ik heb alle caches nagelezen...)

 

Hmm offtopic Williii, offtopic. Dat was de vraag van Kipchen niet ;)

 

Iedere keer is een keer teveel en een 10 tal per jaar vind ik vaak. Je kunt wel alle caches nagelezen hebben, maar dat maakt niets uit. Van de caches die ik nalees zijn dat er voor mij te veel en dus te vaak.

 

Gewoon verkeerde vakje aangekruist is de oorzaak.  :thumbup:

Zelden dat iemand bewust zijn eigen cache als 'found' logt.

Met alle respect Williii, ik wil hier geen welles nietes neerkwakken. Dat is ook niet de topic. Hier werd gevraagd waarom een cache al direct gelogd kan worden. Ik heb daar een antwoord op gegeven die net zo min niet waar is dan nu jouw offtopic antwoord daar op. Maar hoe weet jij zeker dat jij gelijk hebt en ik daarbij dus ongelijk? Je schrijft nu net alsof het en bewezen feit is dat dit per ongeluk gebeurd.

Ik zeg dat het een wel heel toevallige per ongeluk is. Wel toevallig dat men, als men verkeerd logt, het altijd een found is is en nooit een verkeerde log met een not found ;)

 

Alles voor de puntjes is dan mijn gedachte. Je kan me niet wijsmaken dat dit bijna altijd per ongeluk gebeurd. Ik heb er in het verleden wel eens een cache-eigenaar op gewezen en dan kreeg ik als antwoord dat ik me er niet mee heb te bemoeien, of als antwoord dat ze zich vergist hadden en ik gelijk had..... maar daarna vergaten ze het alsnog weer te veranderen.

 

Ik ken zelfs een ervaren cacher die willens en wetens zijn eigen cache meerdere malen heeft gelogd. Iedere keer als hij zijn cache een note toevertrouwde kwam er weer een found it te staan. Weet je wat die als verklaring daarvoor gaf? Hij moest iedere keer bij een cachecontrole wel even zoeken waar het ding ook al weer lag....

 

Nee, zelden dat iemand per ongeluk zijn eigen cache als gevonden logt. Ik heb trouwens in de posting waar jij op gereageerd heb ook niet beweerd dat het expres gebeurd. Ik beweer dat het gebeurt en dat ik dat not done vind.

 

misschien een idee om dat eens aan te dragen bij gc.com. De optie om eigen caches als found it te kunnen aanklikken eruit halen. Of bestraffen met 2 punten in mindering of iets dergelijks. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eh.....vandaag ben ik niet aan het cachen geweest, maar heb ik veel en vaak het forum bezocht en ook de knop nieuwe caches vaak bezocht. Ineens verschenen daar Het Hoogvlietse Alfabet en de Logica Puzzel. En beide waren ook al gelogd. Hoe zit dat nu?

Nieuwe caches die ik in beeld krijg en die al gelogd zijn?

 

Er kan ook sprake van zijn van voorkennis DWZ iemand die de cache heeft proefgelopen om alle voutjes :thumbup: er uit te zeven en/of iemand in de buurt die is aangesloten bij de prachtige maar helaas al volle SMS service waarbij je gelijk als kruimel (met de meest verschrikkelijke werktijden en of vrije tijden) op de approefknop druk met een vertraging van luttele minuten midden in de nacht ;) uit je slaap word gewekt dat er weer een cache is geaproeft.

Ik heb ook al een paar x een cache ontmaagd terwijl de maker nog niet wist dat tie al door Kruimel zijn ballotage is heengegaan. :beerchug:

 

Ach, en wie zijn eigen cache wil logen bedondert toch alleen maar zichzelf (stel dat tie dat nou lekker vind?)

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben zelf de eigenaar van het Hoogvlietse Alfabet. had wel een verkeerd regeltje aangetikt. wilde alleen maar melden dat ie online was en dat ik hem met iemand had nagelopen die hem nog nooit had gelopen.

 

Heb het bericht nu verwijderd en er een write note van gemaakt. Is dit wel goed. of doe ik nu weer iets verkeerd ?

:beerchug:

Anders hoor ik het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben zelf de eigenaar van het Hoogvlietse Alfabet. had wel een verkeerd regeltje aangetikt. wilde alleen maar melden dat ie online was en dat ik hem met iemand had nagelopen die hem nog nooit had gelopen.

 

Heb het bericht nu verwijderd en er een write note van gemaakt. Is dit wel goed. of doe ik nu weer iets verkeerd ?

:beerchug:

Anders hoor ik het graag.

Lijkt me juist

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, bedankt! Ik ga me aanmelden als premiummember en het lijntje gebruiken.

 

Mooi zo ;). Je kunt per cachetype zo'n infogeval aanmaken en zoals ik al zei, tot maximaal 80 kilometer van je eigen home coördinaten. Het is het principe van een watchlist, alleen dan hoef je er geen bestaande cache in aangemeld te hebben. Het gaat gewoon om caches in je regio.

 

Trouwens, ik weet niet of het kan hoor....maar sinds vorige week heb ik  een nieuwe spamfighter geïnstaleerd. Die hield gisteren ook twee berichtjes tegen van cachers die me iets over Onderduikershol en Phaseolus Separatus wilden vragen. Strange......moet eigenlijk niet kunnen en er zat ook geen spam aan hun mailtje vast.

Ik geloof dat ik die spamfighter er vanochtend maar eens even afgooi. En dan verder opletten natuurlijk.

 

Dat is dus mogelijk. Een spamfiter kan, als het te scherp is afgesteld, dus ook "goede" mailtjes tegenhouden. Dat kun je soms zien als je je eigen mailbox bekijkt via webmail. Daar worden de spamberichten vaak geparkeerd.

Soms worden emailtjes verzonden via hotmail ook als spam gezien.

Je kunt er ook, zoals ik, een programma voor gebruiken dat de headers en de afzenders van email eerst laat zien en je dan aan kunt vinken of het spam is of niet. Het programma is selflearning en weet het dus voor de volgende keer. voordeel is ook dat je email van de server kunt deleten dat geen spam is, maar bijvoorbeeld mail van instanties waar jij je ooit op hebt geabonneerd. (Mailwasher Pro)

 

En je eigen caches loggen? Dat lijkt me toch echt NOT DONE!
Nee, klopt, maar wordt gedaan.

 

[knippie]  waarbij je gelijk als kruimel (met de meest verschrikkelijke werktijden en of vrije tijden) op de approefknop druk met een vertraging van luttele minuten midden in de nacht  :thumbup: uit je slaap word gewekt dat er weer een cache is geaproeft.
Hehehehe, dat is een andere Kruimel. Hij vind werken niets, maar die werktijden vaak heerlijk en de rest is gewoon een kwestie van slaap opofferen. Hij schijnt aan een uur of 2 a 3 slaap genoeg te hebben, en tankt zo nu en dan eens in de week of 14 dagen bij door er een nacht van 6 a 8 uur tegen aan te gooien en dus gaat "uitslapen".

 

Ik heb ook al een paar x een cache ontmaagd terwijl de maker nog niet wist dat tie al door Kruimel zijn ballotage is heengegaan. :beerchug:

Je heb ook makers die caches op de vreemdste tijden posten hoor.

 

Ach, en wie zijn eigen cache wil loggen bedondert toch alleen maar zichzelf (stel dat tie dat nou lekker vind?)
Ook dat, voor mijn part loggen ze hem 100 x

 

Ben zelf de eigenaar van het Hoogvlietse Alfabet. had wel een verkeerd regeltje aangetikt. wilde alleen maar melden dat ie online was en dat ik hem met iemand had nagelopen die hem nog nooit had gelopen.

 

Heb het bericht nu verwijderd en er een write note van gemaakt. Is dit wel goed. of doe ik nu weer iets verkeerd ?

;)

Anders hoor ik het graag.

 

Nou, je hoeft je niet verplicht te voelen omdat er hier over gesproken is, noch verantwoording erover af te leggen. Ik ben in mijn reply op Kipchen misschien wel iets te direct geweest. Ik had de optie dat het een vergissing zou kunnen zijn geweest erbij moeten schrijven.

Diegene die samen met je gelopen heeft kan hem sowieso als een found melden, mocht hij/zij cacher zijn of worden.

Gebruikelijk is dat als de cache eigenaar iets bij zijn eigen cache wil schrijven, dat het dus gewoon een "note" is. Daarmee is je vraag beantwoord denk ik. Maar nogmaals, voor alle duidelijkheid, je hoeft er geen verantwoording over af te leggen hier, of waar dan ook of bij wie dan ook.

Voor wat het waard is, ik geloof je ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan nog even dit:

 

Als je als premiummember deze redelijk nieuwe feature gebruikt: http://www.geocaching.com/notify/, dan krijg je direct een emailtje als er in een straal van maximaal 80 kilometer een cache online komt. tenminste, die optie kun je aanvinken.

 

Thanks! Die kende ik nog niet. Wel zo makkelijk, en dankzij de online-offline-actie van GeoGerard kon ik het meteen in werking zien :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diegene die samen met je gelopen heeft kan hem sowieso als een found melden, mocht hij/zij cacher zijn of worden.

 

 

Dan is hij dus al ontmaagd voordat hij online komt?

 

Of gaat het FTF klassement in nadat hij online is?

 

Zo niet, is dat wel een beetje sneu voor de FTF-hunters (waar ik zelf ook nog weleens aan meedoe)

Die weten nog van niks en dan is het goud al weg! :beerchug:

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks! Die kende ik nog niet. Wel zo makkelijk, en dankzij de online-offline-actie van GeoGerard kon ik het meteen in werking zien :beerchug:

Graag gedaan. Ik gebruik het nu een maandje en, alhoewel het nog beta is, vind ik het aardig werken. Alhoewel ik de maximale 50 miles (80 Km) ietwat krap vind...

Het is dan ook echt voor de regio bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diegene die samen met je gelopen heeft kan hem sowieso als een found melden, mocht hij/zij cacher zijn of worden.
Dan is hij dus al ontmaagd voordat hij online komt?
Wie zegt dat? Waar heb je dat gelezen? Dat staat echt nergens.
Of gaat het FTF klassement in nadat hij online is?
ftf klassement? Wat is dat?
Zo niet, is dat wel een beetje sneu voor de FTF-hunters (waar ik zelf ook nog weleens aan meedoe)
hmmm dan mag je wel opschieten. Zilver is nog mogelijk.
Die weten nog van niks en dan is het goud al weg! :beerchug:
Tja, een cache komt je niet aanwaaien. Je zult als je werkelijk met alle geweld de eerste wilt zijn, dag en nacht op de loer moeten liggen. En zoals ik het begrepen heb van Barny, tegenwoordig vooral snachts...

 

Goud? Zilver? brons? :thumbup:;)

 

Ik heb een tip voor je. Als je gisteren vroeg op pad was gegaan, had je hem kunnen ontmaagden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diegene die samen met je gelopen heeft kan hem sowieso als een found melden, mocht hij/zij cacher zijn of worden.
Dan is hij dus al ontmaagd voordat hij online komt?
Wie zegt dat? Waar heb je dat gelezen? Dat staat echt nergens.
Of gaat het FTF klassement in nadat hij online is?
ftf klassement? Wat is dat?
Zo niet, is dat wel een beetje sneu voor de FTF-hunters (waar ik zelf ook nog weleens aan meedoe)
hmmm dan mag je wel opschieten. Zilver is nog mogelijk.
Die weten nog van niks en dan is het goud al weg! :thumbup:
Tja, een cache komt je niet aanwaaien. Je zult als je werkelijk met alle geweld de eerste wilt zijn, dag en nacht op de loer moeten liggen. En zoals ik het begrepen heb van Barny, tegenwoordig vooral snachts...

 

Goud? Zilver? brons? ;);)

 

Ik heb een tip voor je. Als je gisteren vroeg op pad was gegaan, had je hem kunnen ontmaagden.

 

 

Precies de reactie die ik van jou verwacht had, je bent ook zo lekker voorspelbaar :beerchug:

 

Ik ga er verder maar niet op in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...