Spring naar bijdragen

Belachelijk!


jvdpol

Aanbevolen berichten

Ik krijg een mailtje van geocaching.com over een of andere belachelijke Jeep actie: :thumbup::thumbup:

 

http://jeep.geocaching.com/contest

 

Dit is mijn reactie naar geoaching.com

 

Why do you people at geocaching affiliate with something as environment unfriendly as jeep?

I always enjoyed geocaching mainly because it brings me to beautiful places in nature.

You should be encouraging people to enter what’s left of pristine nature by foot or bike!

Not ruin with powerful 4x4 trucks and exhaust gasses…

Will we people ever get the message that this road leads to self-destruction…

 

I will discontinue my support for geocaching.com and tell everyone I can reach to do the same.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Misschien is mijn engels :thumbup: niet zo best, maar het gaat hier om het vinden van TB's met een JEEP er aan en niet om een race met 4X4 voertuigen.

Laat die mensen gewoon lekker zoeken en TB's jagen. Ik vind je reactie iets "overdone" :thumbup:.

 

Dat er mensen zijn die met een auto caches doen dat blijf je houden en sommige moet je met de auto doen anders moet ik elke keer zo ver lopen van huis. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind de reaktie op deze TB race ook een beetje overdreven. Ik zou me eerder storen aan de commercie die hier achter steekt :thumbup: Stel je voor dat Appie Hein binnenkort een paar duizend AH TB's in onze caches gaat proppen. Ik zou dat zien als spam of ongewenste reklame....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En kijk even terug in de vorige forum berichten. Daar is al een lange draad geweest over deze tb's.

Er waren zelfs mensen die meerdere van deze tb's gevonden hadden en deze achterhielden (maar wel zelf eerst loggen).

Ik en met mij nog een paar mensen willen deze tb's ook kunnen loggen en einde van het draadje was ongeveer dat er weer een paar op weg gestuurd zouden worden.

Ik sluit me aan bij de opmerking dat het in mijn ogen dus een beetje overtrokken reactie is.

 

Cheers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat iedereen lekker op zijn eigen manier cachen. Voor de een is dat de natuur in, of schatzoeken en voor de ander een middagpauze en voor een vierde is het lekker met je jeepje op zoek. Het gaat er volgens mij meer om, dat je dit soort dingen doet waar dat kan.

 

Dat idee van Appie travel bugs is een goed idee. Ik zal ze eens bellen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals al gezegd, het gaat hier niet eens om een echte Jeep, maar om een soort TB.

 

Als je jouw account bij hun al niet meer om een TB wilt continueren, dan is dat wel aardig heetgebakerd.

Let wel, een account opzeggen bij geocaching.com betekent dat je als geocacher dus niet meer actief wilt en kunt zijn. Je kunt zonder een account bij hun ook geen cache loggen.

Of bedoel je dat je de premiummembership wilt stoppen en wel gewoon lid blijven om te kunnen logggen? Dat zou in mijn ogen wel heel erg hypocriet zijn.

 

Dat is hetzelfde als je lidmaatschap bij de VARA opzeggen omdat ze Spijkerman de laan uitgestuurd hebben en daarna de gids iedere week in de winkel kopen.

 

En al ging het om echte Jeeps.... Weet je hoe groot Amerika is? Weet je hoeveel natuur ze hebben? Weet je hoeveel van die dikke bakken hebben? Als het geen Jeep is waar ze in rondrijden, maar een andere auto, is het even erg. Al die Amerikaanse bakken zuipen nog steeds bij het leven.

 

Je wilt ze in Amerika laten fietsen om te cachen? Dan denk ik dat geocaching in Amerika op zijn eind zit.

Hoe krijgt Geocaching.com het bij de Amerikaanse overheid voorelkaar om de hele infrastructuur te veranderen?

Je kijkt teveel met Nederlandse ogen naar Amerika. Men heeft daar niet zoals hier een overvloed aan fietspaden.

Geocaching.com is gesetteld in Seattle. Ga daar eens heen en vraag daar aan een willekeurig inwoner of je de fiets even mag lenen om de stad in te gaan.

Allereerst heeft daar bijna niemand een fiets en in de 2e plaatst is er eigenlijk niet eens een mogelijkheid om de stad in te gaan op de fiets. Er is geen fietspad en op de highway kun je niet fietsen.

Als men al een fiets heeft dat wordt deze in de directe omgeving in een buitenwijk gebruikt. Verder kan men er niet eens mee gaan.

 

Voor ons is 200 kilometer rijden naar een cache toe al een hele afstand. Bij hun begint men daar mee :thumbup:

 

Ga er maar eens een maandje heen en dan zul je zien dat het aantal fietsen dat je hebt gezien op een hand kunt tellen.

Wij fietsen om van punt A naar punt B te gaan. Wij gebruiken de fiets als vervoermiddel. Zij gebruiken de fiets als middel om in conditie te blijven. Daarom zie je er wel moun10bikes, maar alleen offroad.

 

Het is je goed recht om deze mening te hebben natuurlijk, maar je hebt de actie en de bedoeling niet begrepen. Het gaat dus om een jeep die je in je zak kunt steken en niet om "powerful 4x4 trucks and exhaust gasses"

 

Voor mij zou het tegenovergestelde van belang zijn.

Ons Kruimel is druk doente te sparen om voor zichzelf, speciaal om te cachen, een 20 a 25 jaar oude, belastingvrije, landrover defender aan te schaffen met oldtimerverzekering om daar een echte cachemobiel van te maken :thumbup:

Dat belastingvrije en oldtimerverzekering moet wel om het hoge brandstofverbruik van het ding te compenseren.

 

Wil je iets aan het milieu doen in Amerika? Laat die auto's dan rijden en ga een strijd aan met alle fabrieken in Amerika die een vrijbrief hebben om alles uit de schoorsteen te mogen jagen, zonder de verpichte filters die we bijvoorbeeld in Nederland wel hebben.

Dat is een van de redenen dat de economie in Amerika beter draait dan hier in Nederland.

De bedrijven kunnen goedkoper produceren doordat ze zich aan zo goed als geen enekele milieubepaling hoeven te houden.

Wat niet wil zeggen dat ik het goedkeur wat daar gebeurd, maar dat de auto de grootste milieuvervuiler is, is een slimme verzinsel van onze regering. Gewoon een lekkere melkkoe.

Als brandstof verslinden in Nederland echt zo'n heikel punt was, dan deed onze overheid wel meer zijn best om andere, schonere brandstof te promoten zoals koolzaaddolie. En vergeet niet ons allerchoonste brandstof, autogas, dat sowieso gemaakt wordt omdat het een afvalprodukt is. Autogas is schoon en het kost zo goed als niets.

En, juist het autogas is onze overheid een doorn in het oog. Anders zou men toch niet zoveel accijns erop gooien en een ontmoedigingsbeleid hebben? Niet voor niets wordt het aantal tankstations waar je autogas kunt tanken ook steeds minder in aantal.

En als iedere auto schoon is qua gebruik, dan maakt het niet meer uit in wat voor vehikel je rijdt. Je blijft immers op de paden ermee toch?

 

EDIT: Ik moet ff iets rechtzetten :dribble:

 

Ik had het over een Defender, en werd terecht via PB erop gewezen dat die jongens nog niet zo oud waren dat ze belastingvrij konden zijn.

 

Ach ja, Kruimel, klok, klepel enz enz. Ik meende namelijk bij een Defender ook al eens zo'n oude jongen te hebben gezien.

 

Maar ik ga eigenlijk voor de 80, 90 en/of 100 serie :D

 

Landrover%20109%20Diesel.jpg

 

Landrover%2088.jpg

 

Ik weet het, besef me dat ik wel aardig offtopic ben.

 

Is er een moderator die me even terecht kan wijzen?

 

Dank u.

 

If you can't laugh at yourself, you may be missing the joke of the century.

 

En speciaal voor alle liefhebbers

 

Een haan zal nooit toegeven dat hij ooit een eitje is geweest.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja,

 

Ik zag deze topic gisterenavond al en wilde reageren, maar het was een te zwoele nacht om nog serieus te kunnen reageren :thumbup: en :D . Soms moet je prioriteiten stellen :D. Daarom nu even tussen de bedrijven door.

 

Waarschijnlijk bedoeld JvdPol dat hij het niet eens is met het feit dat er JEEP's gepromoot worden onder geocachers middels TB's. JEEP's zijn in zijn ogen erg milieubelastend. Dat kan en mag....maar de reactie is wat overtrokken.

Zoals Kruimel al zegt is Amerika iets anders dan hier

Voor ons is 200 kilometer rijden naar een cache toe al een hele afstand. Bij hun begint men daar mee.

Feit is wel dat door het aanmaken van een paar honderd TB's de pot van geocaching ook weer gespekt wordt en zodoende de fraaie site in de lucht gehouden kan worden. Dus in die zin ben ik helemaal niet tegen commercie. Je kunt wel de illusie hebben lekker in de natuur en met de natuur bezig te zijn; het internet, je GPS en computer zijn toch echt niet natuurvriendelijk.....en nog maar te zwijgen van de vele kilometers voor dit "nutteloze" spelletje :thumbup: .

Misschien is een fietsbel met een TB eraan beter. Met deze TB kan je dan een fiets winnen (geen merk i.v.m. persoonlijke vookeuren) :dribble: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg een mailtje van geocaching.com over een of andere belachelijke Jeep actie: :thumbup:  :thumbup:

 

http://jeep.geocaching.com/contest

 

Dit is mijn reactie naar geoaching.com

 

Why do you people at geocaching affiliate with something as environment unfriendly as  jeep?

I always enjoyed geocaching mainly because it brings me to beautiful places in nature.

You should be encouraging people to enter what’s left of pristine nature by foot or bike!

Not ruin with powerful 4x4 trucks and exhaust gasses…

Will we people ever get the message that this road leads to self-destruction…

 

I will discontinue my support for geocaching.com and tell everyone I can reach to do the same.

 

Waarschijnlijk heb je ooit ingestemd dmv een vinkje dat je

post van geocaching.com wel wilde ontvangen, dus dat zou

kunnen verklaren waarom je dit bericht gekregen heb. Als

je nu dat vinkje (indien dat al mogelijk is), afvinkt. Kan

je gewoon member blijven, en zie je de voor jouw onrelevante

reclame niet. Is er niet zo'n optie aanwezig kan je natuurlijk

altijd iemand van geocaching.com e-mailen, om dat te fixen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind de reaktie op deze TB race ook een beetje overdreven. Ik zou me eerder storen aan de commercie die hier achter steekt :thumbup:  Stel je voor dat Appie Hein binnenkort een paar duizend AH TB's in onze caches gaat proppen. Ik zou dat zien als spam of ongewenste reklame....

 

Ik stoor mij ook meer aan de commerciele actie van Jeep om via Geocaching reclame te maken. OFFICIEEL verbiedt GC.com commerciele caches en zelfs caches op commerciele locaties (zie het draadje over cache in een winkel) maar dan komen ze zelf met zoiets.

Dit vind ik typisch Amerikaans hypocriet. :thumbup:

Als ik nou toevallig zo'n Jeep TB tegen kom zal ik die ook niet oppikken. Weggooien gaat mij te ver, je moet het natuurlijk niet voor anderen verpesten. Maar dat zou ik bijna doen met deze kl*teactie.

 

Een appie hein TB zou ik wel onmiddelijk weggooien. Jeep is nog vrij ver van mijn bed gedoe en niet veel mensen kopen door het vinden van die TB zo'n benzineslurper, maar AH zit overal in Nederland en is ook veel laagdrempeliger. Boodschappen doen wordt nu eenmaal vaker en door meer mensen gedaan dan een auto kopen. WEGMIKKEN DIE TROEP DUS.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk heb je ooit ingestemd dmv een vinkje dat jepost van geocaching.com wel wilde ontvangen, dus dat zou

kunnen verklaren waarom je dit bericht gekregen heb.

Iedereen die als Charter- of Premiummember heeft aangevinkt dat hij wekelijks een mailtje wil ontvangen met de nieuwste of vernieuwde caches in zijn omgeving krijgt in het begin van het mailtje een stukje dat op dat moment hot is voor GC.com

 

Wil je echt niet hebben dat je zulke mailtjes ontvangt, kun je het uitvinken, gevolg is dan dat je de nieuwe caches voor die week handmatig moet opzoeken. Dat kan iedere keer weer door gewoon in je memberaccount klikken op nieuwe caches in je omgeving, als je tenminste je homecoördinaten hebt ingevoerd.

Een optie is natuurlijk ook de link naar nieuwe caches aan te klikken op de frontpage van gc.nl. Dan krijg je alle nieuwe caches in Nederland zonder een bepaalde afstand van je eigen coördinaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stoor mij ook meer aan de commerciele actie van Jeep om via Geocaching reclame te maken. OFFICIEEL verbiedt GC.com commerciele caches en zelfs caches op commercie.

 

Liever dat Chrysler een deel van de kosten van gc.com betaalt dan dat de membership voor de meeste van jullie duurder wordt. :thumbup:

Alhoewel het mij persoonlijk niet uitmaakt hoe duur het Premiummembership ook wordt (Ik ben Chartermember), kan ik me natuurlijk voorstellen dat als de membershipskosten de pan uitrijzen, er natuurlijk vele members zullen afhaken.

Dacht je dat de banners in het verleden van Magellan en nu van invisible shield.com gratis werden geplaatst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...