Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb de volgende vraag aan jullie geachte geocachers B)

VRAAG

Aangezien het hier en daar wat moeilijker wordt om toestemming te krijgen van natuurbeheerders (ik hoop er nog steeds op dat Mumzle wonderen kan verrichten, dat terzijde :yes: ), had ik het idee om een kistje op het terrein of aan de balie van een winkel te plaatsen. Met toestemming inderdaad. Het zal natuurlijk gaan om een bedrijf dat te maken heeft met GPS verkoop (daar bestaat al een cache van, zal niet zeggen welke want dat is misschien nog enigzins een verrassing) of buitensport spullen. Begrijp mij goed het gaat niet om een winkel waar ik zelf werk ofzo (ik zie Kruimel al denken B) ).

VOORBEELD

Ik heb vroeger bij een kampeerhal gewerkt en heb nog een goed contact met de mensen daar. Nu wil ik een cache bij de balie afgeven wat gekoppeld is aan een mooie tocht in de omgeving.

Ik kan mij voorstellen dat er mensen zoiets hebben van... ja dan gaan we bij alle buitensport winkels, kampeerwinkels, GPS winkels iets verstoppen... aan de andere kant kun je ook zeggen dat het winkels zijn die gerelateerd zijn aan onze mooie sport en zo kun je dat nog eens combineren met een dagje shoppen.

Natuurlijk zijn er nadelen zoals openeingstijden als je de cache binnen verstopt maar dat hebben ook sommige caches die in cafe's zijn geplaatst. En als je een cache op het terrein verstopt ook al is het met toestemming zullen sommige beveiliging diensten toch wel raar opkijken als je in de avond gaat zoeken.

Enfin... ik hoor wel de wijze raad!!!

bewerkt door Team GPSearching
Geplaatst

Hawkeyes heeft al zo'n cache op Vlieland.

Je moet het hele eiland afstruinenen, voordat je de code hebt om de cache in het bezoekers/natuurcentrum te kunnen openen.

Geplaatst

Bij "Letterboxing" komt het wel voor dat de doos 'bij iemand ' is geplaatst. Vaak een pub in een afgelegen dorp. Of een boekwinkel o.i.d. Maar die hobby is toch echt anders dan ons geocachen.

Wij willen toch vaak 'onopgemerkt' een cache vinden. Op het juiste punt staan en dan zoeken. B.v. een micro in een bloembak bij een McDonalds vestiging. (dat valt vaak niet onopgemerkt te doen tegen voedertijd)

Voel ik mijzelf een geocacher als ik aan de balie van de BouwMarkt vraag naar de geocache en ze zeggen me: "nee, daarvoor moet u bij de buurman zijn, Zeeman Keukens". ?

Geplaatst

Siegurd,

Ieder idee waarbij de eindlocatie verrassend is is welkom. Overigens bestaat deze constructie al bij enkele caches (bij een particulier naast de voordeur en in een garage en in een bezoekerscentrum van SBB :yes: ).

Maar een relatie tot outdoor spreekt natuurlijk wel goed tot de verbeelding.

Overigens lijkt me een mega-munitie-kist bij een kazerne ook wel wat B) mits je goede connecties met de marechausse hebt ;)

De problemen en/of beperkingen tot zo'n cache haal je zelf al aan:

Natuurlijk zijn er nadelen zoals openeingstijden als je de cache binnen verstopt maar dat hebben ook sommige caches die in cafe's zijn geplaatst. En als je een cache op het terrein verstopt ook al is het met toestemming zullen sommige beveiliging diensten toch wel raar opkijken als je in de avond gaat zoeken.
Maar dit kan je ondervangen door het goed in je cache beschrijving neer te zetten. Voor mijn part laat je de winkelier voor leuke goodies zorgen. Hij een klant, wij een cache B)
Geplaatst

Hey hey,

Houdt dan dit ook aub in de gaten, zonde als je een leuk idee hebt en het dan niet kan.:

Guidelines for Cache Listings

Cache Listing Requirements/Guidelines

Guidelines last updated 02/14/05

----------------------8<----------------------------

Commercial Caches / Caches that Solicit

Commercial caches attempt to use the Geocaching.com web site cache reporting tool directly or indirectly (intentionally or non-intentionally) to solicit customers through a Geocaching.com listing. These are NOT permitted. Examples include for-profit locations that require an entrance fee, or locations that sell products or services.

Solicitations are also off-limits. For example, caches perceived to be posted for religious, political, charitable or social agendas are not permitted. Geocaching is supposed to be a light, fun activity, not a platform for an agenda.

Some exceptions can be made. In these rare situations, permission can be given by the Geocaching.com web site. However, permission should be asked first before posting. If you are in doubt, ask first.

Geplaatst
De problemen en/of beperkingen tot zo'n cache haal je zelf al aan

Het grootste voordeel is als de cache binnen staat, is dat de cache lekker droog blijft.

Bovendien wordt er voorkomen dan men bij nacht en ontij de cache gaat zoeken! B)

Een winkel heeft niet mijn voorkeur, omdat deze op mijn favoriete cachedag, zondag, vaak niet open is! :yes:

Geplaatst

En dan via Babelfish:

Commerciële Geheime voorgeheugens/Geheime voorgeheugens die verzoeken De commerciële geheime voorgeheugens proberen om het Geocaching.com websitegeheime voorgeheugen te gebruiken meldend hulpmiddel (opzettelijk of niet-opzettelijk) om klanten door een Geocaching.com- lijst direct of onrechtstreeks te verzoeken. Deze worden NIET toegelaten. De voorbeelden omvatten voor-winstplaatsen die een ingangsprijs vereisen, of plaatsen die producten of de diensten verkopen. De verzoeken zijn ook van-grenzen. Bijvoorbeeld, worden de geheime voorgeheugens die worden waargenomen om voor godsdienstige, politieke, liefdadige of sociale programma's worden gepost niet toegelaten. Geocaching is verondersteld om een licht, pretactiviteit, niet een platform voor een agenda te zijn. Bepaalde uitzonderingen kunnen worden gemaakt. In deze zeldzame situaties, kan de toestemming door de website worden gegeven Geocaching.com. Nochtans, zou de toestemming eerst moeten worden gevraagd alvorens te posten. Als u in twijfel bent, vraag eerst.

Het is maar dat je het weet :yes:

Maar er zijn ook caches in parken of gebouwen waarvoor je moet betalen, hoe kan dat dan? BV. DOM

Geplaatst

Tja, laat ik nu automatisch bericht krijgen als mijn (nick)naam weer eens gebruikt wordt B)

"Ik zie Kruimel al denken........"

Gut, dan ben jij de enige. Anderen zeggen altijd dat ik niet denk :yes:

Zero Cool en ook Professor X (man wat een geweldige vertaling) hebben er goed aan gedaan om even aan te halen dat commerciële caches dus sowieso niet bij de approver langskomen.

Maar ja, wat is in deze de commercie? Ik weet niet hoever je moet gaan. Omdat het een zaak is die bv outdoorspulletjes verkoopt? Dan zou het niet mogen?

Wat nu als je bij de LidL of de Aldi hebt gewerkt en daar eentje bij de kassa wilt achterlaten? Dat zijn nu echt zaken die ook wel eens een graantje willen meepikken en durven ook wel een GPSr te koop aan te bieden.

Het gevaar zit hem natuurlijk in dat de zaak ook GPSr verkoopt. Dan denk ik, wat is het verschil? Als je het bij de Aldi neerlegt dan zou ik misschien een zakkie chips en een blikkie cola kopen als ik de cache ging loggen.

Zit er verschil in een blikkie cola of een GPS als het puur om het kopen gaat?

En wie van ons wil die cache alleen maar doen omdat je daar ook een GPS kunt kopen? Dan ben je al langer naar zo'n ding op zoek B)

Nu wat anders. Je plaats een kokertje onder een dikke boom dat naast dezelfde winkel staat. Maakt dat dan verschil? Als ik het kokertje heb gevonden ga ik sowieso die winkel in. Outdoorzaken hebben een aantrekkingskracht op ons Kruimel, ook als er geen cache zou liggen.

Commerciële caches zijn caches waar sowieso geld aan verdiend wordt als je de cache gaat doen. Dat is in deze dus niet het geval.

Ik heb ooit een cache gedaan met een leuke route en de cache was "verstopt" in en kroeg. De cache stond op de bar..... Als ik dan de kroegbaas een paar cent extra gun door en pilsje te pakken of een ijsje te kopen, is dat mijn wil en niet de enige manier de cache om te kunnen loggen.

Dus, in zoverre zie ik nog geen problemen voor wat de commercie betreft. En je hebt toestemming van de eigenaar.

Als dit niet kan omwille van de commercie, dan kunnen we ook geen events meer organiseren die starten in een kroeg, restaurant of wat voor instelling ook waar je de hele dag bent en je de nodige natjes en droogjes gaat kopen omdat die zak met brood ook al binnen een paar uur uitgedroogd is......

Voor alle duidelijkheid, je stelt de vraag aan je mede geocachers. Zo moet je mijn antwoord ook zien ;)

Geplaatst

En hoe zit dan dan met de caches in bijvoorbeeld Eurodisney? Zijn dat commerciele caches, volgens mij niet. Als je echter de richtlijnen goed leest zouden die niet mogen, immers je moet (een boel) entree betalen om er te komen.

Zulk soort caches lijkt me echter een leuke extra bezigheid tijdens in dit geval een bezoekje aan Eurodisney.

Jan

Geplaatst

Leuk idee, leuke discussie ook, maar.....

Zelf ben ik al enige tijd bezig een aantal caches voor te bereiden en heb daarom al enkele malen de regels doorgeworsteld.

Volgens mij mag het gewoon niet.

zie:

Guidelines for Cache Listings

Cache Listing Requirements/Guidelines

Guidelines last updated 02/14/05

----------------------8<----------------------------

Commercial Caches / Caches that Solicit

Commercial caches attempt to use the Geocaching.com web site cache reporting tool directly or indirectly (intentionally or non-intentionally) to solicit customers through a Geocaching.com listing. These are NOT permitted. Examples include for-profit locations that require an entrance fee, or locations that sell products or services. :yes:

Geplaatst

Examples include for-profit locations that require an entrance fee, or locations that sell products or services.   :yes:

Dus ook geen musea? of de toegang moet gratis zijn, zoals een informatiecentrum van SBB of iets dergelijks.

Geplaatst
En hoe zit dan dan met de caches in bijvoorbeeld Eurodisney? Zijn dat commerciele caches, volgens mij niet. Als je echter de richtlijnen goed leest zouden die niet mogen, immers je moet (een boel) entree betalen om er te komen.

Zulk soort caches lijkt me echter een leuke extra bezigheid tijdens in dit geval een bezoekje aan Eurodisney.

Jan

Je moet in staat zijn je eigen cache te onderhouden.... Lukt dat als je hem in Eurodisney achterlaat? En krijg je toestemming van Eurodisney?

Je hoeft geen entree te betalen in de winkel en je hoeft er niets te kopen.

Lijkt me nogal een verschil met wat Siegurd voorstelt.

Geplaatst

Examples include for-profit locations that require an entrance fee, or locations that sell products or services.    B)

Dus ook geen musea? of de toegang moet gratis zijn, zoals een informatiecentrum van SBB of iets dergelijks.

Daar komt het inderdaad op neer (als ik het goed vertaald heb)

:yes:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...